58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

نوار چسب از وسایل کاربردی در زندگی است به طوری که هر فردی حداقل 1 بار با نوار چسب کار کرده است .حالا از انواع مختلف نوار چسب کالا ،نوار چسب کارتن ،نوار چسب طرح دار ،نوار چسب شیشه ای ،نوار چسب پهن و….حداقل یکی از آن ها را امتحان کرده اند .

نوار چسب کارتن و نوار چسب کالا بیشتر افرادی که در بسته بندی اجناس کار می کنند استفاده می کنند و نوار چسب طرح دار و نوار چسب چاپدار بیشتر مورد استفاده کودکان است به این ترتیب هر کدام از انواع نوار چسب مخصوص کاری است.

کیفیت نوار چسب مهمترین عاملی است که در هنگام خرید به آن توجه می کنیم ،در این مقاله چند پارامتر موثر در کیفیت نوار چسب را بیان می کنیم .

نوار چسب

مهمترین فاکتور های موثر در کیفیت نوار چسب :

چسبندگی :وقتی اسم نوار چسب را می آوریم اولین چیزی که هر کسی متوجه آن می شود ،چسبندگی چسب است که باید مقدار این نیرو را با مرجع آن مقایسه کرد.

مورد بعد مواد تشکیل دهنده نوار چسب است .

ضخامت :ضخامت نوار چسب معمولا بین 35 تا 65 میکرون است .

نکته ای که در این جا اهمیت دارد ، این است که ضخامت در تمام قسمت های نوار چسب یکسان باشد ،چرا که یکنواخت نبودن نوار چسب ایجاد پارگی می کند .

نوع ماده چسب :نوع موادی که در چسب استفاده می شود متفاوت است برخی حلال آب و برخی حلال شیمیایی است ،که نوع دوم گران تر و چسبندگی بیشتری دارد.

میزان کشش :این پارامتر تنها بستگی به نوع و کیفیت فیلم دارد .

زمان مقاومت عمودی :منظور میزان مقاومت نوار چسب در برابر وزن است .

باقی ماندن اثر چسب روی سطح :بررسی اینکه پس از کندن نوار چسب چه میزان چسب روی سطح باقی مانده است.

باز شدن :منظور از باز شدن ، هنگامی است که می خواهیم چسب را باز کنیم .برخی از نوار چسب ها به سختی باز می شوند و یا سر و صدای زیادی دارند که این بستگی به کیفیت مواد استفاده شده در تولید نوار چسب می باشد.

زمان تولید :نوار چسب مانند بقیه لوازم و وسایل تاریخ مصرف دارد که این را از روی رنگ چسب می توان فهمید .اگر رنگ نوار چسب تیره و کدر شده باشد نشان دهنده گذشت زمان است ،که در این صورت چسبندگی نوار چسب کم می شود و پس از برداشتن چسب مقدار زیادی از آن روی سطح باقی می ماند و همچنین چسب به راحتی باز نمی شود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید