26

پیانو مهمترین و قوی ترین ساز خانواده کلاویه ای یا کلید دار است.پیانو را ساز مادر می نامند و دلیل این نام گذاری این است که این ساز بیشترین اصوات را ایجاد می کند و به نوازنده این امکان را می دهد تا همزمان 10 نت اجرا کند یعنی به اندازه تمام انگشتانش .

محدوده صدای این ساز کمی بیشتر از هفت اکتاو است و از نظر کیفیت و طنین صدا، وسیع ترین و کامل ترین  ساز در بین سازهای موسیقی است.این خصوصیت باعث شده که از پیانو به عنوان ساز سلو و ساز همراهی کننده در مجلس ارکستر و تمامی سبک های جدید جز راک و پاپ استفاده شود.

صدای این ساز از برخورد چکش با سیم های پیانو در داخل جعبه چوبی ایجاد می شود .حرکت این چکش ها که باعث ایجاد صدا می شود با فشردن کلید های پیانو انجام می شود .سیم های پیانو به صفحه ای به نام صفحه صدا متصل شده که باعث تقویت صدای پیانو می شود .

پیانو دیجیتال

پیانو در دو نوع دیجیتال و آکوستیک در بازار موجود است .برای افراد مبتدی توصیه می شود پیانو دیجیتال خریداری شود ،به دلایل زیادی که در این جا مواردی را بیان میکنیم:

قیمت پیانو دیجیتال نسبت به نوع دیگر مناسب تر است

فروش پیانو دیجیتال به دلیل خریدار بیشتر کار ساده تری است .

-قابلیت استاده با هدفون دارد.

-پیانو دیجیتال نیاز به کوک کردن ندارد .

-و….

در صورت تمایل خانواده ای برای خریداری پیانو آکوستیک مشکلی وجود ندارد .پیانو آکوستیک و کلاسیک با توجه به ظاهر زیباتری که دارند بیشتر برای دکور نیز استفاده می کنند . قیمت پیانو آکوستیک بسیار بیشتر از قیمت پیانو دیجیتال است و به همین دلیل فروش پیانو آکوستیک سخت تر است چرا که مشتری برای این نوع پیانوها کمتر است .

پیانو چلن و پیانو اتومایستر از انواع پیانو آکوستیک است که در فروشگاه آوای صبا اسپادانا موجود می باشد.

آوای صبا ارائه دهنده انواع پیانو در 3 استان تهران ، اصفهان و آذربایجان می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید و یا آموزش و هر نوع سوال دیگری می توانید به سایت ما مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید .

http://avayesaba.com

اطلاعات تماس :

اصفهان 36694679-031       تهران 22087807-021      تبریز 33297260-041

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید