57
محل تبلیغ شما
57
محل تبلیغ شما

در رابطه با تاثیر دما بر عملکرد دوربین مداربسته باید بگوییم که دما بر روی عملکرد حسگر چیپ تصویر دوربین تاثیر زیادی ندارد.

اما یکی از عوامل که می تواند با تاثیر دما کیفیت تصویر را از بین ببرد مقاومت کابلهای تصویر دوربین می باشد.  با افزایش دما مقاومت الکتریکی کابلهای هادی افزایش می یابد که موجب کاهش سیگنال و بی کیفیت شدن تصویر می شود.

عامل دیگری که بر روی کیفیت دوربین تاثیر می گذارد لنز دوربین ها می باشد. لنزهایی که کیفیت پایینی دارند دما به شدت روی آن ها تاثیر می گذارد و در دوره ای معین باید تنظیم شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که دما از بازه حرارتی نرمال تجهیزات الکتریکی بیشتر شود بر روی طول امر آنها تاثیر زیادی می گذارد.

سیستم مداربسته ی آنالوگ و سیستم مداربسته شبکه چیست؟

این دوربین ها  دو نوع متفاوت از دوربین مداربسته اصفهان می باشد.

نوع رایج دوربین مداربسته ، دوربین های مدار بسته ی آنالوگ هستند که بیشتر برای کابریهای غیر حرفه ای استفاده می شود که بسیار ساده و ارزان هستند دوربین های مدار بسته آنالوگ سیگنال تصویر دوربین را به صورت آنالوگ انتقال می دهد.

نوع حرفه ای تر از سیستم های دوربین مداربسته، سیستم مداربسته شبکه است. این نوع دوربین های مداربسته بسیار با کیفیت و پر هزینه هستند. این نوع سیستم های مداربسته اطلاعات تصویر را از طریق پروتکل های شبکه انتقال می دهند.

مقایسه ی دو سیستم مداربسته شبکه و سیستم مداربسته آنالوگ:

قیمت: یکی از بارزترین تفاوت این دو سیستم تفاوت در قیمت آنهاست قیمت دوربین های مداربسته شبکه معمولا دو یه برابر قیمت دوربین مداربسته آنالوگ می باشد. به دلیل بالا بودن قیمت سیستم های شبکه دوربین های مداربسته آنالوگ رواج بیشتری بین مشتریان دارد.

کیفیت تصویر: تفاوت دیگر دوربین مداربسته اصفهان نوع آنالوگ و نوع شبکه آن در کیفیت تصویر دوربین های آن ها می باشد. سیستم مداربسته آنالوگ از نظر کیفیت دارای محدودیت زیادی است. در این نوع دوربین ها امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیشتر از 0.55 مگاپیکسل نیست اما در مقابل دوربین های مداربسته شبکه کیفیت تصویر دوربین آن تا 5 مگاپیکسل می باشد.

سادگی: سیستم آنالوگ در نصب،  راه اندازی و عیب یابی بسیار ساده تر از دوربین های مداربسته شبکه می باشد.

انعطاف پذیری: انعطاف پذیری به معنای تغییر سیستم دوربین مدار بسته اصفهان می باشد در سیستم های مدار بسته شبکه می توان پس از اجرا بسیاری از تجهیزات را جابه جا کرد و تغییر داد اما در سیستم های مداربسته آنالوگ این انعطاف بسیار کمتر می باشد و در بسیاری و در بسیاری از موارد پس از اجرا بیشتر تغییرات را دیگر نمی توان اعمال کرد.

تعداد فریم: معمولا در سیستم های دیجیتال به تعداد فریم پرداخته می شود. در تمام سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ از نظر تعداد فریم دارای خروجی real-time هستند. اما در سیستم های مداربسته شبکه دوربین می تواند فریم کمتر از 255 فریم داشته باشد. معمولا در دوربین هایی که روزولشن  بالا دارند تعداد فریم آن ها کمتر خواهد خواهد بود. تعداد فریم یکی از نکاتی است که باید هنگام خریدو نصب دوربین مداربسته اصفهان به آن توجه شود.

کابل کشی و اجرا: در کابل کشی و نصب انواع دوربین های مداربسته تفاوت بسیاری وجود دارد. تکنولوژی اجرا در دوربین های مداربسته شبکه بسیار بالاتر است. در این نوع سیستم ها می توان از طریق فیبر نوری همه ی محدودیت های طول کابل را حل کرد.

قابلیت های نرم افزاری: در سیتم های دوربین مداربستهی آنالوگ قابلیت های نرم افزاری پیش پا افتاده ای وجود دارد اما در سیستم های شبکه امکانات بسیار زیاد نرم افزاری وجود دارد. که این امکانات در کابردهای امنیتی نیز کمک زیادی می کند.

کدام سیستم را انتخاب کنم؟

سیستم دوربین مداربسته شبکه امکانات بسیار زیادی نسبت به آنالوگ دارد. اما بسیار هم هزینه بر خواهد بود.

در صورتی که می خواهید در محل یک نظارت عمومی و ساده وجود داشته باشد به شما سیستم دوربین مداربسته آنالوگ را توصیه می کنیم. اما اگر می خواهید یک سیتم مداربسته ی حرفه ای داشته باشید و برای سیستم خود هزینه کنید از سیستم دوربین مداربسته شبکه استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید