26

تصفیه آب عمل جداسازی مواد محلول در آب برای استفاده های مختلف، از قبیل آشامیدن یا مصارف کشاورزی گفته می شود. تصفیه کردن آب از جمله کارهایی اصلی زندگی فرد می باشد. آب را از روش های مختلفی تصفیه می کنند که در زیر به آنها پرداخته می شود.

روشهای تصفیه آب عبارتند از:

تصفیه مکانیکی آب

فیلترهای مکانیکی شامل سوراخ­های کوچکی هستند که با وجود این واقعیت که آنها نمی­توانند آلاینده­ های شیمیایی را حذف کنند، فیلترهای مکانیکی یک گزینه این آلاینده­ ها را حذف می­کند، و گاهی اوقات در کنار دیگر فن آوری­های تصفیه استفاده می­شود. اگر منبع آب شما حاوی مقدار نامطلوبی از خاک و ذرات دیگر است، می­توانید یک فیلتر مکانیکی خریداری کنید.

تصفیه شیمیایی آب

چون مواد محلول در آب به روش های معمولی از آب حذف نمی شوند، از سیستم های شیمیایی و تزریق مواد شیمیایی در تصفیه آب استفاده میکنند . در سیستم های تصفیه شیمیایی آب جهت انعقاد و تولید لخته ها از مواد منعقد کننده مانند کلرور فریک،آلوم،آهک،پلی الکترولیتها و ….. استفاده می شود.

تصفیه آب به روش اسمز معکوس

 یکی از بهترین روش های تصفیه آب آشامیدنی منازل روش اسمز معکوس است.  با استفاده از این روش، انواع ناخالصی های موجود در آب مانند  نیترات ، سختی آب ، جامدات محلول ، کدورت ، سرب و فلزات سنگین ، رادیوم و بسیاری از مواد آلی محلول را حذف کند.تقریبا می توان گفت تمامی شرکت تولید کننده دستگاه تصفیه آب ،دستگاهی با این روش تصفیه را تولید می کنند.

 

فیلتراسیون آب

مزایای استفاده از فیلتراسیون در تصفیه آب عبارتند از:  حذف نمک‌های چند ظرفیتی از قبیل آهن، منگنز، اورانیم و برخی آفت کشها ، امکان تولید میزان آب تصفیه شده در مقیاس وسیع، از بین بردن انواع باکتری، ویروس و میکروارگانیزم ها، حذف آلاینده های آلی، حفظ مواد معدنی مورد نیاز سلامت انسان، از بین بردن اثرات مخرب زیست محیطی، حذف کدورت آب، سختی و شوری آب، پایین بودن هزینه تصفیه آب .

همانطوری که زندگی بدون آب ممکن نیست ،زندگی با آب تصفیه نشده نیز ممکن نیست .از همین رو فروش عمده دستگاه تصفیه آب رونق بسیاری یافته چرا که جایگاه و اهمیت آن برای همه مشخص شده است .دستگاه های تصفیه آب با قیمت ها متفاوتی در بازار وجود دارد ولی دستگاه با قیمت عمده دستگاه تصفیه آب را می توان با هزینه ای کمتر خریداری کرد .

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید