10
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

 

کیک یزدی یا همان کیک فنجانی با دستور پختی ساده مزه ای عالی دارد که حتی افرادی که علاقه به خوردن کیک های دیگر ندارند آن را امتحان می کنند.

مواد لازم:

تخم مرغ             2 عدد

وانیل                 1 قاشق چایخوری

جوش شیرین       1 قاشق چای خوری

هل                    مقداری

شکر                  150 گرم

آرد                    300 گرم

روغن مایع           150 گرم

ماست               100 گرم

طرز تهیه

همه ی مواد اولیه را به جز آدر با همزن برقی مخلوط کنید و انقدر بزند تا سفت شود و پف کند و آرد الک شده را که به آرامی به مواد افزوده و از هم زدن با قاشق دست نکشید .خیلی آرام مواد را به هم بزنید تا آرد گلوله نشود .

مواد آماده شده را درون قیف بریزید و کاغذ های روغنی را درون ظرف مخصوص کیک قرار داده و داخل کاغذها را با مواد پرکنید و آنرا داخل فر با درجه حرارت 280 فارن هایت قرار دهید .کیک ها را بعد از اینکه پف کرد و روی آن قهوه ای شد را بیرون آورید .

کیک شما آماده ی خوردن است.

نوش جان

اگر به دنبال راهی ساده تر برای تهیه این کیک خوشمزه می گردید ،پیشنهاد من به شما خرید از بهترین شیرینی فروشی در اصفهان می باشد

 

yazdi

رولت خامه ای یک شیرینی خوشمزه  می باشد

رولت خامه ای یک شیرینی بسیار خوشمزه است که می توانید در میهمانی ها و مجالس مختلف خود از آن استفاده کنید. از ویژگی های این شیرینی خوشمزه این است که می توان گفت پرطرفدارترین شیرین است.

مواد لازم برای رولت خامه ای :

تخم مرغ

5 عدد

شکر

150 گرم

آبجوش

1/2 استکان

شربت

1/4 استکان

آرد

150 گرم

خامه فرم گرفته

به مقدار لازم

شکلات برای تزئین

به مقدار لازم

طرز تهیه :

برای تهیه رولت خامه اولین کاری که باید انجام دهید این است که سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جداکنید و شکر را به زرده اضافه کرده و و به هم بزنید ،سپس آبجوش رااضافه کنید و به هم زدن ادامهدهی و انقدر باید زده شود تا مایع سفید رنگ و غلیظ شود.

شربت که از قبل آماده شده را به مواد افزوده ،سفیده تخم مرغ ها بایدجداگانه زده شود .سپس بعد از اینکه سفیده و زرده جداگانه زده شدند آن دو را با هم مخلوط می کنید .

آرد را به مواد افزوده وسپس کف ظرفی که می خواهید رولت رادر آن بپزید کاغذ بیندازید.

مواد را روی کاغذ بریزید و با یک پالت آن را پهن کرده و روی سطح آن را صاف کنید و داخل فری که از قبل گرم شده با آخرین درجه به مدت 10 دقیقه قرار دهید.

بعد از 10دقیقه نان رولت را خارج کرده و روی آن را بپوشانید تا سرد شود .در این مرحله باید نان را روی یک کاغذ روغنی برگردانید و آن را لوله کنید و به صورت رولت درآورید و 1 ساعت آن را کنار بگذارید.

بعد از 1 ساعت رولت را باز کنید ،خامه را روی آن بمالید و مجدد رولت را لوله کنید و در ظرف مورد نظر خود قرار دهید.

و در آخر روی رولت را با شکلات یا خامه به دلخواه تزئین کنید.

اگر فرصت تهیه این رولت خوشمزه را ندارید پیشنهاد ما به شما خرید از شیرینی فروشی معروف اصفهان می باشد.

rulet

 

مواد لازم برای تهیه ی شیرینی ناپلئونی :

خمیر ورقه شده یا خمیر هزار برگ  یک عدد
خامه 400 گرم
خاکه قند 5 قاشق سوپخوری
سفیده تخم مرغ 4 عدد
طرز تهیه خمیر شیرینی ناپلئونی

طرز تهیه :

خمیر را با قطر 1 سانتی متر و به شکل مستطیل پهن کنید .فر را یک ربع قبل از پخت با درجه 450 درجه فارن هایت گرم کنید ،بعد از گرم شدن فر خمیر های مستطیل شکل را درون سینی قرار داده ،نیم ساعت زمان برای پخت و برشته شدن خمیر کافی است.

بعد از نیم ساعت که خمیر آماده شد آن را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سینی کاملا سرد شود.در این فاصله که خمیر سرد شود 400 گرم خامه را همراه 5 قاشق سوپ خوری پودر قند به هم بزنید و بگذارید فرم بگیرد.4 عدد سفیده تخم مرغ را انقدر به هم بزنید تا با برگرداندن ظرف تخم مرغ بیرون نریزد و رنگ آن کاملا سفید شده باشد.خامه و تخم مرغ ها را مخلوط کنید .

مواد شما حاضر است و تنها کافی است آن ها را روی خمیر ها قرار دهید.در این قسمت از کار باید ابتدا ،خمیر ها را از قطر آن ببرید و نصف کنید و روی یک طرف آن مواد آماده شده را بمالید و سپس ورقه بعدی را روی خامه قرار داده و کار را به همین صورت ادامه دهید

محله آخر این است که شیرینی ها را به اندازه های یکسان و مربعی شکل ببرید و روی آن ها پودر قند همراه با کمی مغز پسته بپاشید .

امیدوارم از این آموزش لذت کافی را برده باشید و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

اگر وقت لازم برای درست کردن این شیرینی خوشمزه را ندارید و همینطور به دلایلی نمیتوانید به شیرینی فروشی بروید و وقت آن را هم ندارید می توانید از بهترین شیرینی فروشی آنلاین در اصفهان خرید کنید و آن را درب منزل خودتان تحویل بگیرید.

napelon

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید