57
محل تبلیغ شما
57
محل تبلیغ شما

 

ترالی جزو تجهیزات هتلینگ بیمارستانی است. به واحد متحرکی که با هدف تجهیزات پزشکی٬ احیای قلبی ریوی و حمل دارو در بیمارستان‌ها طراحی می‌شود ترالی بیمارستانی می‌گویند. داروها و ملزومات ترالی از قبل تجهیز می‌گردد تا در موارد مورد نیاز آماده باشد و در اختیار تیم اورژانس قرار بگیرد.

در تولید تجهیزات هتلینگ بیمارستانی باید بهترین کیفیت را لحاظ کرد ونظارت در این مورد را اداره‌ کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به عهده دارد تا استاندارد لازم توسط تولیدکنندگان را بررسی کنند.

ترالی اورزانس چیست؟

واحد متحرک ترالی اورژانس در محل های قرار می گیرد که در صورت نیاز بتوان به سرعت آن را به بالین بیمار برد. ترالی اورژانس را بر اساس اهدافی مشخص تجهیز و طراحی می‌کنند. آماده‌ سازی بیمار جهت ارجاع به مرکز مراقبت های ویژه٬ برقراری و حفظ راه هوایی٬ ارزیابی پاسخ بیمار به اقدامات احیای قلبی ریوی٬ نگهداری و گردش خون در وضعیت اپتیموم٬ اصلاح و پیشگیری از اختلالات اسید و باز و آب و الکترونیک از جمله اهداف ویژه‌ی تجهیزات ترالی به شمار می‌آید.

 

نکات ویژه‌ی ترالی چیست؟

بعد از هر بار مصرف داروها و استفاده از تجهیزات ترالی باید مطابق لیست مجددا جایگزین شوند. علاوه بر آن باید ملزومات و داروهای ترالی را به ترتیب و به گونه ای قرار داد که پرسنل در هر شیفتی که باشند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند علاوه بر آن باید برچسب‌ها با خطی واضح و خوانا نوشته شوند تا در زمان مورد نیاز بتوان به راحتی و به سرعت از آن‌ها استفاده شود. بعد از هر بار استفاده از ترالی باید به مسئول اورژانس گزارش داد و طبق چک لیست داروهایی که مصرف شده را مشخص کرد تا سریع جایگزین شود.

 

ترالی

ویژگی یک ترالی

یک ترالی اورژانس باید دارای عمقی برابر با 80 سانتیی‌متر و پهنای 80-120 سانتی‌متر باشد. ترالی از 4 کشو با ارتفاع های 30-15-7.5-7.5 سانتی متر و یک قفسه با ارتفاع 30 سانتی‌متر برخوردار است. جهت سهولت در جابجایی ترالی دستگیره قرار دارد و برای حفاظت از دارو و ملزومات در سه طرف ترالی محافظ نصب شده است. همچنین یک ترالی از صفحه‌ای که محل اطلاعات محتویات ترالی است برخوردار است در این ترالی نام داروها به ترتیب مشخصی ذکر شده است که هر کدام از پرسنل ها از ترتیب آن‌ها اطلاع دارند. معمولا وزن یک ترالی 30 الی 80 کیلوگرم است که به وسیله‌ی چرخ های که در زیر آن تعبیه شده جابجا می‌شود. این چرخ‌ها جابجایی را به راحتی امکان پذیر می‌کند.

 

لیست تجهیزات ترالی بیمارستانی

ترالی بیمارستانی حاوی تجهیزات مشخصی است که در صورت نیاز به سرعت آن را به بالین بیمار می‌رسانند. تخته بیمار٬ کپسول اکسیژن٬ دو عدد کابل و پریز متصل٬ پایه سرم٬ لیست تمام داروها و ملزومات موجود٬ سرنگ٬ لوله آزمایش٬ پنبه آغشته به مواد ضد عفونی٬ باند٬ گاز٬ دستکش معاینه٬ آنژیوکت٬ اسکالپ وین٬ چسب معمولی و ضد حساسیت٬ ست سرم٬ سرم نمکی٬ لارنگوسکوپ٬ لوله تراشه٬ آمبوبگ٬ پنس٬ سوند٬ بگ پانسمان٬ محلول بتادین٬ قیچی٬ چراغ قوه٬ گوشی و فشار سنج جزو تجهیزات ترالی به شمار می‌آیند. کلیه‌ی این ملزومات از طریق حرارتی استریل می‌گردد.

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید