16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

 

کاربردهای اینورتر و سروموتور

سروموتور٬ این نوع از موتورهای الکتریکی مجهز به سیستم‌های کنترل فیدبک‌دار است. این موتورها به سیگنال خطا سریع پاسخ می‌دهند و به سرعت نیز به بار شتاب می‌دهند. از این موتور کنترل در پروژه‌های صنعتی و به صورت حلقه بسته استفاده می‌شود. این نوع موتورها به سرعت تغییر سرعت می‌دهند.

کارکرد سروموتور

سرو موتور ها دو دسته‌ی AC و DC  هستند. موتورهای DC بعنوان اولین نمونه‌ی این سیستم الکتریکی دارای اشکالات و پیچیدگی هایی بود که به مرور کامل و جبران شد.  کم کم ماشینهای ACجای خود را به ماشین‌های DC دادند. این ماشین‌ها به نسبت قیمت پایین‌تری داشتند و همچنین هزینه‌ی تعمییر و نگهداری آن‌ها کمتر بود و به این ترتیب سرو موتور‌های ACجای خود را باز کردند. سروموتور های AC در بازار به صورت ۳ فاز و تک فاز وجود دارند. در صنعت برای گرفتن بازخورد از حرکت موتورها معمولا از انکودر استفاده می‌شود.

معایب سروموتور

سرو موتور ها به دلیل عکس العمل سریع٬ دقت زیاد٬ گشتاور متغییر نسبت به سایر موتورها برتری دارد اما به دلیل قیمت بالای آن‌ها در هر شرایطی به صرفه نیست اما گاهی در شرایطی فقط باید از سرو موتور استفاده کرد. در ماشین آلات نساجی٬ بسته بندی٬ دوخت پلاستیکی٬ سینمای ۳ و ۵ بعدی٬ ماشین آلات تزریق پلاستیک و …مواردی هستند که باید از سرو موتر استفاده کرد.

 

نیارمندی‌های سرو موتور

در سرو موتور باید مشخصاتی چون گشتاور خروجی متناسب با ولتاژ بکار گرفته شده و پلاریته‌ی لحظه‌ای ولتاژ کنترل توجه کرد. سرو موتورها به وسیله‌ی آشکار سازی خطا٬ وسیله‌ی تصحیح خطا و همچنین تقویت کننده نیاز دارند. معتبرترین سرو موتورها ساخت کشورهای ژاپن٬ آمریکا و تایوان است.

 از دیگر مواردی در سرور موتور باید به آن توجه کرد قیمت سرور موتور است .

 

اینورتر

دستگاه اینورتر چیست؟

برای جریان  DC به AC به یک مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب نیاز است٬ این مبدل اینورتر است. علاوه بر این اینورترها دارای کاربردهای متنوعی هستند. در منبع تغذیه کامپیوتر٬ ابزارهای صنعتی٬ پنل‌های خورشیدی٬ فلاش‌ها و در مواقع قطعی برق از اینوتر استفاده می‌شود. اینورتر دارای عکس‌العمل یکسوساز است.

مزایا و ویژگی‌های دستگاه اینورتر

اینورتر از مزایای چون کاهش هزینه برق مصرفی٬ کاهش فشار وارد شده به موتور و افزایش عمر موتور برخوردار است. اینورترها به صورت هوشمند میزان بار وارد شده به موتور را شناسایی کرده و با توجه به نیاز موتور جریان وارد می‌کند. همچنین این دستگاه توانایی تغییر سرعت موتورهای سه فاز را دارد.  اینورتر invet  اولین مرکز مهندسی درایو با تکنولوژی قوی در کشور چین تاسیس شد. این شرکت بزرگترین شرکت تولید کننده درایو AC است.

این دستگاه الکترونیکی قطعات متحرک ندارد و نوسان سازی آن دارای قدرت بالایی است.  اینوترها دارای دو

دقت کرد زیرا بعضی از اینورترها با اخطار جهت روشن نمودن لامپ‌های فلورسنت مواجه هستند. جهت راه اندازی این دستگاه به شوک احتیاجی نیست. علاوه بر آن می‌تواند تا ۵۰٪ انرژی در خود ذخیره کند. یکی دیگر از قابلیت های دستگاه اینورتر که به کاهش هزینه‌ی برق می‌انجامد کاهش جریان موتور به صورت اتوماتیک است. این وسیله از قابلیت‌ دورهای مختلف برخوردار است. دستگاه الکترونیکی اینورتر نیازی به دستگاه‌های کنترل دبی مکانیکی ندارد. با توجه به قیمت اینورتر و مزایا و استفاده هایی که این دستگاه دارد  توصیه می شود از کاربردهای که دارد استفاده کنید .

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید