57
محل تبلیغ شما
57
محل تبلیغ شما

 

صنعت سنگ از بزرگترین و جزء صنایع برتر در کشور ما می باشد. در این صنعت در ابعاد بزرگ و کوچک از ابزارها و وسایل خاصی استفاده می شود. یکی از این دستگاه ها سنگ فرز نام دارد که گاها به آن سنگ فرز زمینی نیز می گویند.دلیل این نام گذاری این است که استفاده از این دستگاه در اکثر موارد بر روی زمین انجام می­گیرد. در ادامه به بررسی دستگاه سنگ فرز، کاربردهای بزرگ و کوچک آن و همچنین بررسی مینی سنگ فرز می پردازیم. دستگاه سنگ فرز (Grinders) از ماشین های ابزاری است که کاربردهای فراوانی از جمله برش سنگ، پلاستیک، کاشی، برش و پرداخت فلزات و … دارد. دستگاه سنگ فرز شبیه دریل های میزی است البته با تفاوت های بیشتر. در واقع شباهت این دو دستگاه در ظاهر آن ها می باشد، در حالی که کاربرد هر کدام از این دستگاه ها با یکدیگر تفاوت دارد. دستگاه سنگ فرز دارای سه محور حرکتی نیز می باشد. این ابزار دارای یک تیغ فرز است که برای برش در این دستگاه به کار برده شده است. با دستگاه سنگ فرز می توان کارهایی از جمله صفحه تراشی، برش، کنار تراشی و … را انجام داد. ماشین های فرز به دو دسته عمومی و مخصوص دسته بندی می شوند. ماشین های فرز عمومی نیز به دو دسته ی افقی و عمومی تقسیم بندی می شوند و تفاوت آن ها در قائم بودن محور ماشین فرز عمودی نسبت به فرز افقی می باشد. سنگ فرز در بیشتر موارد برای کارهای سنگین و بزرگ و به طور گسترده در کارهای ساختمان سازی، بازسازی، کارخانه های سنگ، نوسازی استفاده می شود. برای برش یک سنگ بزرگ و تقسیم آن به سنگ های کوچک لبه برنده سنگ فرز به آرامی در سنگ فرو می رود و هر چه جلوتر می رود تیغه فرز آرام تر کار می کندو سطح تراشیده شده به وسیله آن هموارتر و صاف تر می شود. دنده فرز این دستگاه به کنار زدن براده ها و اضافه های سنگ می پردازد.

مینی سنگ فرز

 

یکی از انواع سنگ فرز دستگاه هی مینی فرز می باشد. مینی در حقیقت به معنای کوچک است. در واقع دستگاه فرز در ابعاد کوچک و جمع و جور تر با همان کاربردها و گاها کاربردهای بیشتر را دارد. دستگاه های مینی فرز ابزارهای چند کاره ای است که امروزه به دلیل به صرفه بودن آن بیشتر استقبال شده است. در ساختمان سازی با استفاده از این دستگاه می توان با هزینه ی کمتر و اتلاف وقت کمتر نتیجه بهتری از برش انواع سنگ ها گرفت. اما دستگاه مینی فرز خود انواع زیادی دارد که یکی از آن ها دستگاه مینی سنگ فرز می باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این ابزار می پردازیم.

مینی سنگ فرز نام ابزاری چند کاربرده است که کاربردهای فراوانی نیز دارد. از مینی سنگ فرز بیشتر در صنایع سنگ استفاده می شود. برش سنگ های بزرگ و تبدیل آن ها به سنگ های ساختمانی، صاف کردن سنگ های چند پهلو و … از کاربردهای مینی سنگ فرز می باشد. نکته قابل توجه در مینی فرزها متناسب بودن قدرت موتور و ابعاد صفحه می باشد. با قدرت گرفتن موتور صفحه برش بزرگ می شود و در واقع قدرت تنظیم کنندگی در آن تعبیه شده است.

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید