22
محل تبلیغ شما
22
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار علمی و آموزشی

برو بریم »
طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان شرکت سهند گیربکس که در شهر اصفهان داری کارخانه تولید گیربکس می باشد از برترین ها در ...

با توجه به اینکه این روز ها از مضرات مواد پروتئینی همچون گوشت و مرغ  بسیار شنیده می شود می توان از جایگزین های آن استفاده کرد از جمله جایگزین هایی که وجود دارد می توان به قارچ اشاره کرد و چون تقاضا برای این محصول بسیار زیاد است میتوان پرورش آن را در خانه ها انجام داد و باعث افزایش درآمد شد  و از این طریق به اقتصاد خانواده هم کمک رساند و باعث رونق اقتصادی شد .

برای پرورش قارچ در منزل و تولید قارچ خانگی به کمپوست قارچ ، خاک پوششی قارچ ، تجهیزات پرورش قارچ و تجهیزات تولید قارچ نیازمندیم .

در محیط خانه به راحتی می توان اقدام به تولید و پرورش قارچ کرد .

بهترین ماهایی که برای پرورش قارچ در محیط خانه وجود دارد ماه های مهر تا آذر است البته اگه شرایط تهویه ی هوا در محیط خانه فراهم باشد در تمام ماه های سال می توان قارچ را تولید کرد .

برای پرورش قارچ باید محیط آن تاریک باشد، طبیعت قارچ به صورتی است که تحمل نور آفتاب را ندارد ولی تحمل هر نوع دیگری را دارد . در تهیه قارچ باید تهویه هوا به خوبی انجام گیرد ، دمای مناسب برای پرورش قارچ باید بین 10-15 درجه سانتی گراد باشد .

 

نحوه ی پرورش قارچ

 

از دیگر نکاتی که در پروش قارچ خانگی باید به آن توجه کرد رعایت این نکته است که محیط پرورش قارچ باید تمیز ، قابل شستشو و مکانی باشد که باکتری ها حشرات و قارچ ها نتوانند در آن محیط رشد کنند .

در پرورش و تولید قارچ باید به تهویه ، درجه حرارت ، رطوبت هوا و آبیاری ، درجه حرارت محیط و تقویت محیط بستر دقت کرد .

زمای که قارچ ها رشد کرد و به مرحله ی برداشت رسید باید خاک قارچ را تقویت کرد ولی در زمان تقویت قارچچ رعایت این نکته مهم است که نباید این مواد تقویتی به کلاهک قارچ ها نفوذ کند .

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید