22
محل تبلیغ شما
22
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار علمی و آموزشی

برو بریم »
طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان شرکت سهند گیربکس که در شهر اصفهان داری کارخانه تولید گیربکس می باشد از برترین ها در ...

گیلسونایت در ایران امروزه رشد زیادی یافته است. به طوری که پودر گیلسونایت نیز در بازار یافت می شود. قیمت گیلسونایت در مناطق مختلف و بسته به کیفیت آن متفاوت است. گیلسونایت که به آن قیر معدنی نیز می گویند یک هیدروکربن خالص و طبیعی است که با دمای ذوب بین 160 تا 220 درجه سانتیگراد در معادن قیر طبیعی یافت می شود. گیلسونایت در واقع نفت خام سفت شده است. گیلسونایت در حلال های معطر نفتی و حلال‌های چرب مانند قیر نفتی حل می شود. و برای شل و سفت کردن محصولات نفتی از آن ها استفاده می شود. وجود بالای ترکیبات نیتروژن دار در گیلسونایت قابلیت چسبندگی بالایی به آن می بخشد . گیلسونایت با چسبندگی اش مقاومت زیادی در برابر اکسیداسیون دارد.

گیلسونایت در رگه های عمودی زیر خاک پیدا می شود. عرض این رگه ها حدودا بین 2 تا 6 فوت می باشند که گاهی به 28 فوت نیز می رسد. این رگه ها معمولاً موازی یکدیگرند و از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده اند. طول رگه ها زیاد است و قدمت زیادی نیز دارند. از گیلسونایت استفاده های زیادی می شود. در واقع گیلسونایت کاربرد زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می نمائیم.

از گیلسونایت در صنایع راهسازی بسیار استفاده می شود. در واقع بهترین ماده برای آسفالت کردن می باشد و استحکام زیادی به آسفالت ها می بخشد. مقاومت بالا در برابر تغییر شکل، مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی و مقاومت بالا در مقابل فرسایش آب و میعانات باعث استفاده این ماده در این صنعت شده است. کاربردهای گیلسونایت فقط به آسفالت ختم نمی شود و بسیار بیشتر می باشد.

ازGilsonite در کیسه های قابل ذوب نیز استفاده می شود. استفاده از کیسه های پلی اتیلنی که در سایز های کوچک گیلسونایت در آنها ذخیره شده و به راحتی به داخل مصالح سنگی در کارخانه آسفالت ناپیوسته انداخته می شود خیلی راحت تر است.

 

گیلسونایت

از گیلسونایت در ایزوگام سقف پشت بام ها کاربرد زیادی دارد. صنایع عایق سازی از دیگر صنایعی است که از گیلسونایت استفاده های زیادی می کند.

گیلسونایت همچنین در صنایع صنایع رنگ سازی و اپوکسی نیز کاربردهای زیادی دارد.

از گیلسونایت در صنایع جوهر سازی استفاده های زیادی می گردد. برای تولید تونر چاپگر پرینترهای مختلف از گیلسونایت استفاده های زیادی می شود.

گیلسونایت با کاهش واکنش بین قالب و مواد مذاب و کاهش زائده های نهایی و پرداخت بهتر کاربرد زیادی در صنایع ریخته گری دارد. در واقع غلیظ بودن گیلسونایت اهمیت زیادی در این قضیه دارد.

گیلسونایت در پوشش های روسازی نیز کاربردهای زیادی دارد. استفاده از گیلسونایت در پوشش های روسازی مزایای زیادی دارد که می توان به افزایش مقاومت در برابر تغییر شکل آن اشاره نمود. مزیت های اقتصادی و کاهش هزینه ها، افزایش مقاومت در برابر نیروهای برشی و مقاومت در برابر خستگی، افزایش دوام راه، جبران ضعف طراحی مخلوط و جبران ضعف دانه بندی نیز باعث شده است تا گیلسونایت در پوشش های روسازی استفاده های زیادی داشته باشد.

منبع : http://kardoost.com/

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید