26

 

انواع نژاد کبوتران:

برای پرورش کبوتران باید به نژاد آن دقت کنید ، زیرا هر نوع نژادی به  روش خاص خود باید نگهداری شود . اگر به نوع زندگی کبوتران دقت نداشته باشید نمی توانید کار پرورش کبوتر را با موفقیت انجام دهید . برای آشنایی بیشتر با انواع نژاد کبوتران مقاله را دنبال کنید .

نژاد شامپیون :

این نوع کبوتران برای اینکه بتوانند راحت جفت گیری کنند ،باید پر پاها و یا بال آن ها را قیچی کنید . این نوع کبوتران برای کسانی که تازه می خواهند این کار را شروع کنند مناسب نیست چون پرورش آن کمی مشکل است.

 

نژاد دم چتری آمریکایی :

از این نژاد دو نوع آمریکایی و انگلیسی وجود دارد ولی جثه ی آمریکایی ها بزرگتر است  ، قیمت دم چتری آمریکایی چیزی مابین 2 تا 6 میلیون تومان است و این قیمت بسته به قوسی که در کمر دارند تغییر میکند ، یعنی حالت گوی مانندی که از گردن تا دم کبوتران وجود دارد روی قیمت آن اثر می گذارد . هرچه این حالت بیشتر و زیباتر باشد مسلما گرانتر میشود.

 

کبوتر های پشت فر:

نام دیگر این کبوتر جکسون است. این نژاد خود انواع متفاوتی دارد : 1.کبوتر پشت فر پا پر 2.پشت فر کاکلی پا پر 3. تمام فر.

باید گفت این کبوتران جزء زیباترین کبوتران زینتی است و فری که این نوع کبوتر بر روی بال هایش دارد او را منحصر به فرد کرده .

 

 

پرورش کبوتر پلاکی

کبوتر لانگ فیس:

همان طور که از نام این کبوتر معلوم است فیس و صورت زیبایی دارد .به این صورت که نوک کوچکی دارد و کله ی بزرگ ، که حتی در نگاه اول تشخیص نوک آن مشکل است . این کبوتر به نام های لام فر ،کله گربه ای و کله پفکی نیز معروف است. قیمت کبوتر لانگ فیس از یک و نیم تا دو میلیون تومان است.

 

کبوتر نامه رسان:

این کبوتر از نسل کبوترهای قدیمی نامه رسان است و کریر نام دارد. که تنوع رنگ  بسیاری دارد همچنین بیشتر آنها در نور آفتاب رنگشان تغییر می کند . آرشنجل ها نیز از همین نسل و نژاد هستند.

 

کبوتر مسابقه:

این کبوتر نوع خاصی از کبوتران  است . برای پرورش کبوتر پلاکی باید حساسیت خاصی به خرج دهید . یعنی فضایی جداگانه برایشان ترتیب دهید چون نوع پرورش آنها متفاوت است ، حتی این کبوتر در مناطق مختلف رشد متفاوتی دارد مثلا در جاهای گرمسیر زودتر رشد میکند .

 

نکاتی برای پرورش کبوتر:

1.به غذای کبوتر دقت کنید و به موقع به او غذا دهید . هر غذایی که دیگران به کبوترشان میدهند را تجویز نکنید با توجه به نیاز کبوتر به آن غذا بدهید.

2.برای آموزش کبوتر وقت بگذارید این کار با حوصله انجام دهید . سعی کنید با توجه به توانایی کبوتر به او آموزش دهید تا خسته نشود .

3.در زمان مسابقات کبوتران را از جفت خود جدا کنید تا جفت گیری نکنند . در این حالت دچار تحلیل جسمی نمی شوند.

4.بهترین فصل جوجه کشی بهار و تابستان است چون کبوتران در این فصل توان بیشتری دارند . سعی کنید کبوتران را در فصل پاییز از جفت خود جدا کنید.

5.برای پرورش کبوتران کارهای سنتی و قدیمی را کنار بگذارید و حتما از تجربه و تخصص دامپزشکان استفاده کنید .

6.به تمیزی و نظافت کبوتران اهمیت دهید ، اگر مکان زندگی کبوتران کثیف باشد ممکن است مریض شوند و یا حتی بمیرند .

  1. در خرید و فروش قفس کبوتر دقت کنید فضای کافی برای زندگی داشته باشند.

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید