22
محل تبلیغ شما
22
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار علمی و آموزشی

برو بریم »
طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان

طراحی های مختلف گیربکس حلزونی سهند دور اصفهان شرکت سهند گیربکس که در شهر اصفهان داری کارخانه تولید گیربکس می باشد از برترین ها در ...

 

شاید از نظر بعضی افراد سنگ فرش نمای خوبی نداشته باشد ولی اگر فضای سبز حیاط را سنگ فرش کنید ،هنگام عبور از آنجا یا حتی ورزش کردن در آن حیاط ،حسی خوب و رویایی به فرد دست میدهد.

در کل دو نوع سنگ فرش داریم. یکی سنگ فرش با بافت سخت که با آجر و سنگ ریزه و سنگ درست میشود و دیگری که سنگ فرش با بافت نرم است که بین آن چمن و گیاهان رشد میکنند که البته باید گفت نگهداری آن از سنگ فرش اولی سخت تر است.

انواع سنگ فرش حیاط:

1.چمنزار: میتوان برای پوشاندن کف حیاط از چمن طبیعی استفاده کرد که هم زیبایی دارد هم حس نشاط ، ولی باید گفت که چمن یک موجود زنده است و نیاز به مراقبت زیاد دارد همچنین هزینه ی زیادی برای نگهداری آن باید پرداخت کرد.

 

2.سنگ: بهترین نوع سنگ فرش حیاط ، استفاده از سنگ است ، که به صورت ریز و درشت یا مرتب و نامرتب ارائه میشود . امروزه با تنوعی که  سنگ فرش کوبیک در بازار دارد میتوان سنگ فرش زیبا برای حیاط انتخاب کرد . که هم مقاومت بالایی دارد هم هزینه آن کم است.

3.سرامیک : کاشی و سرامیک از انواع دیگر سنگ فرش حیاط هستند .کاشی از جنس خاک رس ساخته شده و سرامیک هم همان کاشی با لعابی شفاف است که زیبایی را دو چندان میکند . البته در انتخاب کاشی و سرامیک باید دقت  کرد که نوعی که انتخاب میشود مناسب کف حیاط باشد تا در مقابل سرما و ضربه احتمالی از بین نرود.

 

 

سنگ فرش کوبیک

4.بتن : نوعی دیگر از سنگ فرش حیاط با استفاده از سیمان و بتن است درست است که در ظاهر چیزی زشت و بدون نما به نظر میرسد ولی اگر آن را با سلیقه اجرا کنید میتوان فضایی زیبا و با مقاومت بالا ساخت . مثلا میتوان برای زیبای از سنگ ریزه های رنگی در سیمان نیمه خشک ریخت .

 

5.سنگ ریزه : استفاده از سنگ ریزه برای پوشاندن کف حیاط بسیار زیبا و طبیعی است و همچنین آب را از خود عبور میدهد و مانع یخ زدگی کف حیاط میشود . این نوع پوشش تنوع زیادی دارد که میتوان چند سنگ درشت را در مکان های مختلف قرار داد و بین آنها را با سنگ ریزه پوشش داد . البته این نوع سنگ ریزه قیمت بسیار پاینی دارد.

 

6.ترکیب : میتوان برای فضای حیاط ترکیبی از چند مورد قبل را اجرا کرد به این صورت که فضای نشستن به یک شکل پوشش داده شود و فضای بازی و قدم زدن نوعی دیگر و همچنین فضای برای رفت و آمد طوری سنگ فرش شود که مناسب آن محیط باشد . به این صورت میتوان حیاطی زیباتر داشته باشید.

طراحی فضای حیاط :در کل باید با توجه به فضایی که دارید سنگ فرش مناسب را انتخاب کنید . به طور مثال برای اطراف گیاهان به خاطر طبیعی بودن آن میتوان از چوب هم استفاده کرد که شکل ایده عالی به شما میدهد . اگر دوست دارید از سنگ و گرانیت استفاده کنید آن را در کف حیاط به کار نبرید چون امکان لیز خوردن و یخ زدگی وجود دارد.اگر در خانه کودک یا سالمند و یا معلول دارید نباید در مسیر حرکت ورود و خروج خانه از سنگ های برآمده و ناصاف استفاده کنید .

برای پوشش فضای حیاط بهتر است با تولید کنندگان سنگ فرش کوبیک مشورت کنید هم تخصص دارند و هم تجربه.

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید