58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

کولر گازی ، کولری است که با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل مایع به گاز تولید سرما میکند. امروزه با گرم شدن کره زمین تمایل افراد به کولر بیشتر شده که از نظر سرمایشی بهترین نوع کولر ،کولرهای گازی است . که البته انواع مختلفی دارد. یکی از اشتباهاتی که اکثر کسانی که کولر گازی ندارند میکنند این است که فکر میکنند هزینه ی کولر گازی خیلی بیشتر از کولر آبی است در صورتی که اینطور نیست. ما در ادامه این مطلب به شما راهنمایی میکنیم چه نوع کولر گازی خریداری نمایید که متناسب و مقرون به صرفه باشد.

 

نکات مورد توجه قبل از خرید:

قبل از خرید کولر گازی باید یک سری موارد را بررسی کرد .اول اینکه کولر در چه محیطی استفاده میشود یعنی محیط مسکونی ،اداری، تجاری و … .دوم اینکه متراژ محیط چقدر است و سوم اینکه چه تعداد افرادی در محیط هستند و در نهایت اینکه چه ساعاتی از کولر استفاده می کنند.

انواع کولر گازی:

کولر گازی انواع مختلفی دارد مانند کولراسپیلت،کولر ایستاده، کولر پنجره ای که این سه نوع بیشترین کاربرد را برای مصارف خانگی دارند. انواع دیگر کولر به شرح زیر است.

کولر گازی سقفی ، کولر گازی کانالی، کولرگازی پیشرفته یا مولتی.

اطلاعاتی که باید در باره کولر گازی داشته باشیم:

1.قدرت سرمایش وگرمایش کولر

2.پنل های کولر

3.میزان مصرف برق کولر گازی

4.میزان صدای کولر

5.ضمانت یا بدون ضمانت

قدرت سرمایش و گرمایش هر نوع کولر گازی چقدر است:

میزان قدرت کولر های گازی را با واحد BUT اندازه گیری میکنند ، ولی معمولا از گفتن این واحد صرف نظر میشود.کولر گازی را باید با توجه به میزان مصرفی که میشود خریداری کرد یعنی اگر برای محیطی بزرگ کولری با قدرت سرمایش کم خریداری نماییم . کولر پاسخگوی گرما نخواهد بود. و اگر برای محیطی کوچک کولری با قدرت سرمایش بالا خریداری نماییم ،باید زود به زود آن را خاموش کنیم تا یخ نزنیم و اینکه مقرون به صرفه نیس و مصرف برق بالا میرود.چون کولر گازی رطوبت محیط را میگیرد و تبدیل به آب میکند اگر کولر برای محیط مناسب نباشد تمام رطویت را میگیرد و به محیطی خشک تبدیل میکند که نفس کشیدن در آن سخت است.بنابر این دلایل باید این کار را متخصصان سپرد تا در خرید کولر مناسب محیط راهنمایی درست انجام دهند.

کولر-گازی-ال-جی-مدل-new-titan-nb-186tq-سرد-و-گرم

 

میزان مصرف برق کولر گازی چقدر است:

میزان مصرف برق در کولرهای پنجره ای زیاد است و به همین دلیل هم قیمت کمتری نسبت به بقیه کولرها دارد.همه کولرهای گازی از برق تک فاز یا سه فاز استفاده میکنند.کولرهای پنجره ای و اسپیلت ها از تک فاز استفاده میکنند اما کولرهای که برای محیط بزرگ وشلوغ طراحی شده مانند کولرهای ایستاده از برق سه فاز استفاده میکنند.

برای خرید کولرکه حداقل قرار است چندین ماه روشن باشد میزان مصرف برق بسیار اهمیت دارد حتما قبل از خرید در این مورد تحقیقات بسیار انجام دهید.

پایه های دیواری و زمینی کولر گازی:

با ورود کولر ها به خانه ها و مصارف خانگی قطعات جانبی کولر از جمله پایه کولر گازی نیز در بازار ها خرید وفروش میشود.

امروزه پایه های دیواری و همچنین پایه زمینی کولر گازی با قدرت تحمل بار های متفاوت تولید میشوند. که حداقل دارای 4 و در بعضی مدل ها 6 قطعه فلزی برای تحمل وزن کولر میباشند.

نکته مهم درباره پایه دیواری کولر گازی ضخامت ورقه های آن است که بین 1.5 تا 3 میلیمتر متغییر است.

و همچنین پایه زمینی کولر گازی قابلیت تراز کولر در ارتفاعات متفاوت را دارد.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید