98
محل تبلیغ شما
98
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار تکنولوژی

برو بریم »
سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرما با گوشی چه می کند؟هوای بسیار سرد می تواند بر عملکرد گوشی و عمر باتری آن تأثیر قابل توجه ای بگذارد، بنابراین باید از ...

 

چاپ سه بعدی بر اساس نمونه سازی صنعتی به وجود آمده است که سبب سرعت بخشیدن به مراحل ابتدایی تولید محصول می شود و در حقیقت روشی سریع است و از لحاظ زمان و هزینه بسار مقرون به صرفه است و باعث کم شدن هزینه ها به میزان زیادی می شود ، پرینتر سه بعدی طیف وسیع و گسترده ایی از صنایع و مشاغل را شامل می شود و سبب سهولت کارها شده است و نمونه های بسیار دقیقی را به وجود می آورد.

امروزه استفاده از پرینتر های سه بعدی بسیار زیاد شده است و این وسیله در بسیاری از صنایع به کار می رود و باعث سهولت کار شده است .

 از مشاغلی که در آن ها استفاده از پرینتر سه بعدی بسیار کاربرد دارد می توان به صنعت جواهر سازی ، معماری ، هوا فضا ، مجسمه سازی و پزشکی و… را نام برد .

پرینتر سه بعدی

با استفاده از پرینتر های سه بعدی پیاده سازی هر طرحی که در ذهن طراح وجود دارد امکان پذیر است و طراحان دیگر نگران ساخت آن نیستند . از امتیاز هایی که برای پرینتر سه بعدی طلا و جواهرات می توان به آن اشاره کرد تغییر دادن  طرح است همچنین می توان طرح را بااستفاده از پرینتر سه بعدی بازسازی و اصلاح کرد که به سادگی امکان پذیر است این تغییرات به راحتی با استفاده از نرم افزار انجام می گیرد و سپس بر روی فلز اصلی کار می شود .

 از دیگر مشاغلی که پرینتر سه بعدی در آن راه پیدا کرده ، دنیای هنر است ، هنرمندان زیادی  هستند که با استفاده از پرینتر سه بعدی و اسکنر سه بعدی توانسته اند مدل هایی را به وجود آورند و به این وسیله برای خود اعتبار به دست آورند و به شهرت برسند و اما  بیشترین شاخه از دنیای هنر که از این فناوری استفاده می کند مجمسه سازی است که می توان به وسیله ی آن طرح های دقیق را مدل سازی کرد .

از دیگر مشاغلی که از پرینتر سه بعدی استفاده می کند علم پزشکی است و شاید بتوان گفت از اولین حرفه هایی است که از این فناوری بهره های زیادی برده است استفاده ایی که از پرینتر سه بعدی در پزشکی می توان از آن نام برد عبارتند از: برای تهیه ی مدل هایی از مفصل برای ران  و زانو ، ساخت سمعک و … و در دندانپزشکی برای ساخت روکش دندان ، ساخت ایمپلنت و … مورد استفاده بیسار قرار می گیرد .

از دیگر حرفه ایی که  از مزایای پرینتر سه بعدی بهره های زیاد برده است معماری است که طراح معمار می تواند مدل های دقیق را به وجود آورد که این کار نسبتا آسان وبا سرعت  انجام می گیرد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است .

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید