26

 

 در این مقاله شرکت تهویه مطبوع اصفهان سعی دارد شما را با تاسیسات ساختمان که نقش عمده ایی در زندگی ایفا می کند آشنا سازد .

انسان از دیرو باز از زمانی که غار نشین بود و در سرما و گرما در شرایط بحرانی زندگی می کرد تا هنگامی که یکجا نشینی را انتخاب کرد همواره سعی بر این داشت که شرایط زندگی خود را بهبود بخشد برای همین در فصل سرد آتش روشن می کرد و در فص گرما محل زندگی خود را تغییر می داد و به مناطق می رفت که آب و هوای خوبی داشته باشد ، مساعد کردن شرایط زندگی برای سکونت قدمتی طولانی دارد و همیشه انسان سعی بر این داشته است که شرایط زندگی خود را به گونه ایی تنظیم کند که درآن احساس آرامش و راحتی کند و با توجه به این نکته ی مهم که متعادل بودن هوا بر روحیات انسان بسیار تاثیر گذار است ، این موارد سبب شد که امروزه تاسیسات ساختمان به عنوان یک عنصر ضروری تبدیل شود .

یک روز گرم یا سرد تابستانی را در نظر بگیرید که پس از طی کردن یک روز کاری و سخت به خانه بر می گردید ، اگر دما و رطوبت خوبی در خانه باشد بی شک شما احساس خوبی پیدا خواهید کرد و خستگی یک روز کاری برطرف می شود .

در واقع تاسیسات ساختمان به شرایطی اشاره دارد که باعث می شود شرایط مطلوبی برای زندگی فراهم شود ، چنان چه این تاسیسات به صورت درست در ساختمان به کار رود سبب می شود جلوی بسیاری از خطرات احتمالی گرفته شود و از هزینه های گزاف جلوگیری می کند .

 

شرکت تهویه مطبوع اصفهان

سیستم های گرمایشی  که در فصل سرما از آن استفاده می شود شامل  شوفاژ ، پکیج ، هواساز ، فن کویل است .

 انواع سیستم های سرمایشی که در فصل گرما شرایط را برای زندگی مساعد می کند انواع متعدد دارد که  کولر گازی ، اسپیلیت ، هواساز با چیلر تراکمی ، هواساز با چیلر جذبی ، فن کویل با چیلر تراکمی ، فن کویل با چیلر جذبی را شامل می شود .

 

یک سیستم تهویه دارای اجزا و تجهیزاتی است که برای نصب مستلزم فضا هستند که بعضی از آن ها به فضای بیشتری نیاز دارند در حالی بعضی دیگر از سیستم های تهویه مطبوع به فضای زیادی نیازمند نیستند مثلا فن کویل ها جزء آن دسته از سیستم های تهویه مطبوع هستند که به فضای کمی برای نصب نیازمند هستند در صورتی که سیستم تهویه مرکزی که نیاز گرمایشی و سرمایشی چندین اتاق را تامین می کند به فضای بیشتری نیازمند است .

از آن جا که تاسیسات ساختمان شاهرگ یک ساختمان محسوب می شود شرکت تاسیساتی در اصفهان انواع خدمات در این زمینه را ارائه می دهد .

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید