28

هنگامی که تصمیم به خرید لوازم دکوری منزل اصفهان دارید ، مانند خرید تابلو فرش به اولین مواردی که باید دقت کرد کیفیت محصول و مقدار هزینه ای که میخواهید انجام دهید.

با در نظر گرفتن این موارد در خرید لوازم تزئینی منزل در اصفهان کمک زیادی به شما میشود .

برای خرید تابلو فرش مشخص است که تابلو دستباف قیمت بالاتری نسبت به تابلو فرش ماشینی دارد و البته باید گفت که کیفیت نخ و دیگر مواد به کار رفته در تابلو فرش دستباف بالاتر است.

چگونه میتوان تابلو فرش ماشینی و دستباف را مقایسه کرد؟

1.کیفیت ساخت :

امروز ماشین آلات نیز قادر به تولید تابلو فرش با کیفیت بالا هستند ولی باز هم نوع دستباف تابلو ها بسیار قوی تر و با عمری طولانی تر بافته میشوند.

در بافت تابلو فرش دستباف هر یک از گره ها به صورت اختصاصی زده شده و به یک ریسمان پایه متصل میشوند ولی گره در تابلو فرش های ماشینی در اصل گره نیستند بلکه الیاف به دور یک ریسمان پایه پیچیده میشوند و با استفاده از دستگاه فشار یا گرما الیاف به ریسمان می چسبند.

2.کیفیت مواد اولیه :

مواد اولیه به کار رفته در تابلو فرش های دستباف معمولا از پشم و ابریشم است. پشم مقاومت بالایی دارد حتی در برابر آتش .پشم رنگ های طبیعی را به خوبی جذب میکند و در نتیجه فرشی درخشان بدست می آید. مطالعات نشان داده است که طول عمر پشم قرن ها به طول می انجامد و پس از ده هزار خمش میشکند  و ابریشم نیز پس از دوهزار و پانصد خمش میشکند.

الیاف به کار رفته در تابلو فرش های ماشینی از نایلون و الیاف مصنوعی است که درخشش بالایی دارد ولی پس از مدتی کاملا از بین میرود.و بنابر دلایل زیست محیطی بسیاری از افراد از خرید تابلو فرش ماشینی منصرف میشوند.

بر اساس مطالعات انجام شده ریون و ابریشم مصنوعی کمترین کیفیت را دارند و بعد از 100خمش میشکنند.

3.ظاهر تابلو فرش :

در نگاه اول به هر دو مدل تابلو فرش شاید تفاوت زیادی نداشته باشند . ولی با نگاهی دقیق به الیاف فرش میتوان فرش دستباف و ماشینی را تشخیص داد . از دیگر راه های تشخیص فرش ماشینی و دستباف ، گره های الیلف و همچنین حاشیه های دوخت شده به تابلو میباشد.

در کل باید گفت اگر به دنبال خرید لوازم تزئینی منزل در اصفهان هستید برای خرید تابلو فرش دستباف کاربردی هنری و طولانی مدت دارد در حالی که اگر تابلو فرش ماشینی خریداری کردید کاربردی کوتاه مدت و موقت دارد.

4.قیمت :

از دیگر راه های تشخیص فرش ماشینی از دستباف مقایسه قیمت آن هاست به این صورت که قیمت تابلو فرش دستباف خیلی بیشتر از تابلو فرش ماشینی است.

مزایای خرید تابلو فرش دستباف:

در فروشگاه لوازم تزئینی منزل در اصفهان میتوانید با خرید تابلو فرش های دستباف یا هرگونه لوازم هنری دستباف و دست ساز آن را به عنوان یک پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشسد چون این گونه لوازم مانند مدل ماشینی نیستند که بعد از استفاده حتی نصف قیمت هم به فروش نرسند بلکه لوازم دستباف و دست ساز بعد از گذشت مدت زمانی میتوان آن را چندین برابر قیمت خریداری شده به فروش رساند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید