65
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

عکاس خیابانی

مجموعه : فرهنگ و هنر زیر موضوعات : گالری عکس

 

عکاسی خیابانی شاخه ای از رشته ی عکاسی است. در اصل عکاسی که از سوژه های موجود در خیابان عکس بگیرد ، عکاس خیابانی است .

ولی با این حال نمیشود همه کسانی که در خیابان عکس می گیرند را عکاس خیابانی نامید.مثلا کسی که یک موضوع خاص را در خیابان دنبال میکند جزء دسته عکاسان خیابانی نیست .

عکاسی خیابانی یعنی ثبت گذر زندگی روزمره افراد جامعه که این عکس ها می تواند مفاهیم زیادی در خود داشته باشد و تفاوت زیادی با عکس هایی که در  آتلیه اصفهان گرفته می شود دارد .

در این مقاله آتلیه سها قصد دارد آموزش هایی برای عکاسی خیابانی را ارائه دهد در ادامه با ما همراه باشید .

نکات عکاسی خیابانی

1.لنز دوربین : یکی از نکاتی که در انتخاب دوربین عکاسی برای خیابان باید رعایت شود این است که دوربین نیازی به کیفیت خیلی بالا و بزرگ بودن ندارد . نباید برای عکاسی خیابانی لنزی مانند لنز تله فتو را انتخاب کرد زیرا بزرگی آن باعث جلب توجه می شود و آن عکس را دیگر نمی شود عکس خیابانی نامید . بهترین انتخاب برای عکاسی خیابانی استفاده از دوربین و لنز سبک و کوچک است که هم کیفیت خوبی داشته باشد هم جلب توجه نکند.

2.موضوع عکس : برای این عکاسی موضوع نباید اشیا یا افراد خاصی باشند در اصل باید دیدگاه ، فرهنگ و سبک زندگی افراد باشد . این تصور که هر کسی با دوربین خود از موضوع های کوچه و خیابان عکس بگیرد ، عکاس خیابانی است اشتباه می باشد . عکاسی خیابانی فراتر از این است که فقط بار احساسی داشته باشد باید گفت که عکاسی خیابانی خود نوعی مستند سازی است و نباید وقتی دارید از سوژه ای عکس می گیرید به او ژست خاصی دهید و باید در همان حالت و به صورت طبیعی عکاسی کنید .

5

3.ثبت سوژه ها : این عکاسان باید حوصله زیادی به خرج دهند و گوشه ی خیابان با دوربین خود منتظر سوژه باشند تا زمان رخ دادن آن اتفاق عکس بگیرند و تصاویر را ثبت کنند . اگر عکاسان خیابانی زمان کافی بگذارند سوژه زیاد است ولی هرگز نباید با سوژه از قبل هماهنگ کنند و باید به صورت اتفاقی رخ دهد تا عکس جذابی شود.

1

4.سوژ های نزدیک : برای اینکه عکس های خیابانی خوبی داشته باشید باید بتوانید به سوژه نزدیک شوید گاهی حتی تا چند سانتی متری سوژه بروید و عکس بگیرید . در این عکس هاست که عکاس میتواند کاملا حس و حال فضا را نشان دهد حال اگر به نکته اول توجه نکرده باشید نمی توانید چنین عکسی بگیرید زیرا با دوربین و لنز بزرگ نمی شود زیاد به سوژه نزدیک شد.

6

5.قدرت فیزیکی : برای عکاسی خیابانی باید فرد قوی و ورزشکاری باشید. عکاسان خیابانی گاهی 12 ساعت در روز را در حال پیاده روی هستند و این نشان از قوی بودن پاهایشان است . تنها پاها نیستند بلکه تمام بدن باید به اندازه کافی قوی باشد . زیرا فردی که از لحاظ فیزیکی قوی است از لحاظ روانی و روحی هم قوی می شود .

6.خلاقیت در عکاسی : برای اینکه عکس خوبی بگیرید نیازی نیست که حتما عکسی عاطفی باشد و از شرایط خاص مردم عکس بگیرید . برای اینکه عکس خوبی داشته باشید باید زاویه مناسب عکس را پیدا کنید همچنین به نظر بعضی از عکاسان خیابانی میشود که عکس ها را تغییر رنگ داد تا جذابیت بیشتری پیدا کنند .

4

7.عکاسی در شب : عکاسی در شب موقعیت بسیار خوبی است تا عکس های خیابانی عالی بگیرید البته باید گفت که اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به سرعت و دقت زیادی دارد . برای راحتی کار میتوان از سه پایه استفاده کرد و یا از ترفند تار کردن سوژ های جلویی عکس ، استفاده کرد تا عکسی جذاب و دیدنی داشته باشید.

2

حرف آخر

عکاسی خیابانی نیازمند تمرین بسیاری است و هر قدر بیش تر این کار انجام شود علاوه بر بالا رفتن تجربه اعتماد به نفس هم بالا میرود . این نوع عکاسی معمولا نیازی به تغییرات و ویرایش بعد از عکاسی ندارد و هر چه  هست همان زمان ثبت عکس است که باید تمام مهارت خود را به کار گیرد . به همین دلیل است که به عکاسی خیابانی عکاسی لحظه ها گفته می شود .

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید