16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

گفتگوی جدید و خواندنی با سید محمد موسوی +عکس

 

ملی پوش والیبال کشورمان گفت: «ولاسکو نقش زیادی داشت اما باز هم نباید همه چیز را به پای او نوشت.»موفقیت‌های اخیر تیم‌ملی والیبال ایران در سطح آسیا و جهان سبب شده تا خیلی‌ها به این رشته ورزشی روی بیاورند. حالا والیبال بیش از گذشته در بین مردم ایران محبوب شده و به‌واسطه آن بازیکنان تیم‌ملی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

سیدمحمد موسوی یکی از این بازیکنان محبوب است که توانسته با عملکرد قابل دفاع خود، در بین بهترین مدافعان روی تور دنیا جای بگیرد. او چند روز پیش در تیم منتخب و رویایی فدراسیون جهانی والیبال در ‌سال ٢٠١۴ نیز جای گرفت تا عملکردش در ترکیب تیم‌ملی بیشتر به چشم بیاید. او اگرچه شانس لژیونر شدن هم داشت، اما ترجیح داد در لیگ ایران بماند و دلیلش را مسائل مالی عنوان می‌کند.

گفتگوی با سیدمحمد موسوی را در ادامه می‌خوانید.

* از موفقیت‌های اخیر والیبال شروع کنیم. خودت فکر می‌کردی این‌قدر پرقدرت در مسابقات گذشته ظاهر شوید؟
– واقعیت این است که ما برای کسب یک موفقیت بزرگ آماده شده بودیم اما برخی اوقات بازی‌هایی که فکرش را نمی‌کردم، بردیم. مثلا من واقعا فکر نمی‌کردم بتوانیم آمریکا را در مسابقات جهانی ببریم. بر عکس این امر نیز صادق بود، ما به بعضی تیم‌ها باختیم که فکرش را نمی‌کردیم.

* به بحث خوبی اشاره کردی، تیم ایران در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان شروع بسیار خوبی داشت و تا مراحل پایانی پیش رفت اما در بازی‌های آخر کم آوردیم، واقعا دلیلش چه بود؟
– دلایل مختلفی برای این منظور وجود داشت. یکی از عوامل اصلی خستگی و نداشتن تجربه کافی بود. ما تابه‌حال چنین شرایطی که چند ماه در اردو و مسابقه باشیم را نداشتیم و از طرفی بازیکنان واقعا خسته شده بودند. در هر دو مسابقات ما نهایت توانمان را گذاشتیم اما در بازی‌های پایانی خستگی نمی‌گذاشت کارمان را به درستی انجام دهیم. ما حتی قبل از مسابقات جهانی قصد داشتیم در بازی‌ها حاضر نشویم اما فدراسیون مخالفت کرد. واقعا ما اصلا فکر نمی‌کردیم بتوانیم در مسابقات قهرمانی جهان نتایج خوبی بگیریم اما دست همه درد نکند که با وجود خستگی کم نگذاشتند و نتایج خوبی به دست آمد. حتی می‌توانستیم در لهستان مدال کسب کنیم اما به‌هرحال قسمت نبود.

* به نظر خودت دلیل اصلی پیشرفت چشمگیر والیبال ایران چیست؟
– مدیریت والیبال ایران نقش زیادی در این موفقیت‌ها داشت. این موفقیت‌ها حاصل سال‌ها تلاش است و باید به مدیران فدراسیون و به‌ویژه محمدرضا داورزنی تبریک بگویم. از سوی دیگر، حضور یک مربی بزرگ مثل خولیو ولاسکو در والیبال ایران بسیار کمک کرد. ولاسکو نقش زیادی داشت اما باز هم نباید همه چیز را به پای او نوشت.

گفتگوی جدید و خواندنی با سید محمد موسوی +تصاویر

* به نظرت تفاوت کواچ با ولاسکو چیست؟
– نمی‌شود مقایسه‌ای بین این دو مربی انجام داد. به‌هرحال ولاسکو یک سبک داشت و کواچ یک سبک دیگر را دنبال می‌کند. کواچ هم مربی خوبی است و به نظر من در این شرایط به تیم‌ملی کمک می‌کند.

* در تیم رویایی‌ سال ٢٠١۴ هم حضور داشتی. چه احساسی داری؟
– واقعا جای خوشحالی است که نامم در بین بهترین بازیکنان دنیا قرار گرفته است. من و سعید معروف از حالا به بعد وظیفه‌مان سنگین‌تر شده و باید با عملکرد خوب جوابگوی محبت مردم باشیم. امیدوارم نماینده شایسته ای برای ایران عزیز باشم.

* این موفقیت‌ها ادامه پیدا می‌کند؟
– باید همین‌طور باشد. والیبال ایران به جایی رسیده که می‌تواند یکی از قدرت‌های برتر جهان باشد. با وجود تمام افتخارات باید بگویم ما هنوز به همه اهدافمان نرسیده‌ایم. یکی از مهم‌ترین اهداف ما رسیدن به بازی‌های المپیک است که ان‌شاءالله سهمیه این مسابقات مهم را این‌بار به دست می‌آوریم. از سوی دیگر در مسابقات جهانی‌ سال آینده باید بتوانیم در بین تیم‌های برتر باشیم. مطمئن باشید ما به موفقیت‌های اخیر راضی نیستیم و به دنبال رسیدن به قهرمانی جهان هستیم، امری که به نظر من غیرممکن نیست و با تمرین بیشتر می‌توان به این مهم رسید.

* یکی از مسائلی که درباره والیبال به چشم می‌خورد، رفاقت بیش از حد بین بازیکنان است. این مسأله چقدر تأثیر داشت؟
– قطعا تأثیرگذار است. در تیم‌ملی همه با هم رفیق هستیم. شما نگاه کنید ما ۶ ماه در اردو بودیم اما هیچ اتفاقی در این مدت رخ نداد. در تیم‌ملی همه با هم یکدل هستند. واقعا کمتر پیش می‌آید که یک تیم این‌طوری بدون حاشیه بماند.

* چند پیشنهاد خارجی هم داشتی اما به پیکان پیوستی و ترجیح دادی در ایران بازی کنی. دلیل خاصی داشت؟
– من در چند ‌سال اخیر چند پیشنهاد خوب خارجی داشته‌ام اما واقعیت این است که در پست من تیم‌های خارجی پول زیادی نمی‌دهند و به همین خاطر ترجیح دادم در ایران بمانم.

 

پاسخ دهید