16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

سال 93 سال مهناز افشار نیست!+ عکس

 

مهناز افشار این روزها با فیلم «بیگانه» بهرام توکلی روی پرده سینماهاست؛ فیلمی که فروش خوبی ندارد. «متروپل» هم کم فروخت. به نظر می رسد 93 سال مهناز افشار نیست…

فیلم «بیگانه» بهرام توکلی با وجود حضور بازیگران معروف مانند پانته آ بهرام و امیر جعفری و بازی ستاره سینما، مهناز افشار این روزها در گیشه سینماها وضعیت خوبی ندارد. سعید خانی پخش کننده فیلم «بیگانه» بهرام توکلی اعلام کرد که این فیلم فروشش از 100 میلیون تومان گذشته است. او در پاسخ به اینکه چرا رقم فروش این فیلم مناسب نیست؟ گفت: «به دلیل ترافیک اکران فیلم ها در آستانه جشنواره فیلم فجر، این فیلم در چند سانس محدود پردیس ها و تعدادی سینمای محدود به نمایش درآمده است.»

با فروش کم «بیگانه» این سوال به وجود می آید که آیا دوره حکمرانی مهناز افشار هم مانند هدیه تهرانی و محمدرضا گلزار و بعضی از ستاره های دیگر به سر رسیده؟

امسال افشار فیلم «متروپل» مسعود کیمیایی را هم روی پرده داشت که نزدیک به 700 میلیون تومان فروخت و جزو آثار کم فروش کیمیایی است. «متروپل» حتی در فهرست 10 فیلم پرفروش سال هم قرار ندارد. در جدول فروش سال 1393 فعلا «متروپل» در رده بیستم و «بیگانه» بهرام توکلی بیست و ششم است. افشار در فیلم کیمیایی نقش اول را بازی می کند اما معمولا سکان فیلم هایی کیمیایی به دست مردان است و «متروپل» هم از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه با اینکه مهناز افشار عامل پیش برنده داستان «متروپل» است و در تمام فیلم هم حضور دارد، باز هم به اندازه فروتن و پولاد کیمیایی فیلم به چشم نمی آید.

در «بیگانه» هم پانته آ بهرام نقش کلیدی تری دارد. فروش فیلم های مهناز افشار که در دهه 80 تقریبا همه آثارش جزو پرفروش های سینما بودند، در دهه 90 افت داشته است. بخشی از این افت البته به انتخاب هایش هم برمی گردد که خیلی از آنها یا درست اکران نشدند یا فیلم های ضعیفی بودند وگرنه در فیلم هایی مانند «پل چوبی» یا «برف روی کاج ها» هم بازی اش تحسین شد و هم فیلم ها خوب فروختند.

1392/ چه خوبه که برگشتی، برف روی کاج ها، پل چوبی، هیچ کجا، هیچ کس

 93، سال مهناز افشار نیست

مهناز افشار سال گذشته بعد از یک دوره کم کار حسابی پر کار بود. از میان چهار فیلمی که بازی کرد، «چه خوبه که برگشتی» و «پل چوبی» جزو 10 فیلم پرفروش سال بودند. «پل چوبی» مهدی کرم پور که جزو فیلم های تحریمی حوزه هم بود و سالن سینما آزادی را هم از دست داده بود، توانست به باشگاه میلیاردی های سال گذشته بپیوندد و با فروشی حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان در رده ششم جدول فروش قرار بگیرد. «چه خوبه که برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی هرچند منتقدان را راضی نکرد اما فروش اش بد نبود و با فروش یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی نهم جدول شد.

فیلم دیگر افشار یکی «برف روی کاج ها»، اولین ساخته پیمان معادی بود که بازی اش در آن حسابی ستایش شد اما این فیلم هم جزو تحریمی های حوزه بود و بعد از کش و قوس های فراوان که اکران شد، یک میلیارد و دویست میلیون تومان فروخت و فیلم یازدهم جدول فروش شد. «هیچ کجا، هیچ کس» شیبانی که در رده آثار ضعیف مهناز افشار قرار می گیرد، در نهایت نتوانست بیشتر از 600 میلیون تومان بفروشد. افشار در سال 1392 همچنان قدرتش را به عنوان یک بازیگر پرفروش حفظ کرد.

1391/ یه عاشقانه ساده

 93، سال مهناز افشار نیست

بعد از یکدوره فشرده کاری در اواخر دهه 80، مهناز افشار سال 1391 فقط با یک فیلم روی پرده سینماها رفت. ملودرام سامان مقدم که به خاطر مشکلات تولیدش تبدیل به اثری ناقص شده بود و حتی در جشنواره مورد تمسخر تماشاگران هم قرار گرفت. مهناز افشار فیلم مثل همیشه استاندارد بود اما خود «یه عاشقانه ساده» آنقدر ضعیف بود که نتوانست نظر مخاطبان سینما را هم جلب کند. فیلم با فروشی کمتر از 400 میلیون تومان بیستمین فیلم جدول فروش سال شد.

1390/ سعادت آباد

93، سال مهناز افشار نیست

کسی فکرش را نمی کرد که فیلم مازیار میری با آن خط داستانی حتی با وجود ستاره های زیادش به فروش بیش از یک میلیارد تومان دست پیدا کند. هر چند بازیگر نقش اول زن فیلم لیلا حاتمی است اما شخصیتی که مهناز افشار نقش اش را بازی می کرد، خیلی همدلی برانگیز ار کار درآمد. فیلم با فروشی نزدیک به یک میلیارد و پانصد تومان پنجمیین فیلم جدول فروش شد. امسال مهناز افشار فقط با یک فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «دلم می خواد» ساخته بهمن فرمان آرا را با توجه به سال ها دوری فرمان آرا از سینما احتمالا مخاطبان زیادی سال آینده به دیدن فیلمش خواهند رفت. شاید افشار با فیلم فرمان آرا دوباره تبدیل به ستاره ای شود که فیلم هایش خوب می فروشند.

 

پاسخ دهید