92
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های تغذیه سالم

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

مسمومیت با مرغ

خانواده ها باید برای جلوگیری از مسمویت های حاکی از مرغ ، آن را فریز کنند.
این صحبت های یکی از مدیران وزارت بهداشت در سطح ایالات متحده آمریکا بود. از هر 10 مرغی که در سوپرمارکت ها وجود دارد 6 تای آن شامل مشکلات و موادی است که بسیار خطرناک هستند و سالانه نیم میلیون نفر را آلوده میکنند.

چندین دهه است که خرده فروشان و مزرعه داران فهمیده اند که در مزارعشان کمپیلوباکتر وجود دارد اما تا به حال نتوانسته اند آن را از بین ببرند.

مقامات رسمی وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرده اند که مصرف کنندگان میتوانند پس از خریداری مرغ با منجمد کردن و سپس درون آب انداختن آن ، خطرات ناشی از وجود کمپیلوباکتر را بسیار زیاد کاهش دهند٬ این انجماد تعداد سلولهای کمپیلوباکترها را میکاهد.

اگرچه بعد از این کار هم هنوز خطر دریافت این باکتریها وجود دارد اما با این کار تا حدود بسیار زیادی میتوانید با این باکتری ها مقابله کنید و تا 90% از خطر دریافت این باکتری بکاهید.

علائم این آلودگی معمولاً 2 تا 5 روز ایجاد شده و بعد از چند روز نیز فرد آلوده ، درمان میابد.اما در بعضی از موارد عفونت کمپیلوباکتر میتواند سندروم روده را تحریک کرده و حتی در زنان باردار میتواند موجب سقط جنین شود.

همچنین این آلودگی میتواند در کودکان ، افراد مسن و یا افرادی با بیماری بسیار سخت از جمله سرطان کشته باشد.

منبع :   medplus.ir

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید