96
محل تبلیغ شما
96
محل تبلیغ شما

تازه های ورزش درمانی

برو بریم »
معرفی آسیب های ورزشی در شنا

معرفی آسیب های ورزشی در شنا

مقدمهورزش شنا منحصر به فرد، ترکیبی از تمرینات قدرتی اندام فوقانی و تحتانی با تمرینات قلبی عروقی در یک محیط که تحمل وزن دشوار است، ...

خواص پیاده روی برای سالمندان

یک تحقیق جدید از محققان دانشگاه کلرادو و هومبولد که در مجله Plose One درباره سالمندان منتشر شده است نشان میدهد انرژی سالمندانی که در طول هفته به پیاده روی میپردازند برابر با یک جوان 20 ساله است.

دیر زمانیست که مردم بر این باورند ، افرادی که کهولت سن دارند ، دارای حداکثر انرژی کمی هستند.

اما حالا علم ثابت کرده است افرادی که دیر بازیست به پیاده روی میپردازند انرژی خود را همیشه همراه خود ذخیره دارند.

محققان این تحقیق را بر روی 15 مرد و 15 زن سالمند که سنی حدود 69 سال را دارند انجام داده اند. این افراد به مدت 6 ماه و روزی 30 دقیقه پیاده روی کرده اند.

در طول این پیاده روی 30 دقیقه ای که در مرکز تحقیقات بالینی دانشگاه کلرادو و بر روی تریدمیل انجام میشد ، شواهد اندازه گیری و ثبت شده است.

این گروه دریافتند که افراد مسنی که به طور منظم در فعالیت های هوازی بسیاری مانند دویدن روی شرکت میکنند ، سوخت و ساز کمتری در پیاده روی نسبت به افراد سالخورده و کم تحرکی که برای تمرین پیاده روی میکنند دارند.

رهبر این تیم تحقیقاتی جناب آقای داک چول لی گفتند : اگرچه دویدن برای سلامتی خوب است ، اما بیش از حد آن ممکن است مضر باشد.
ما دریافتیم مقدار مفید دویدن در روز 10 دقیقه بوده و بیشتر از آن سود خاصی را به شما نمیرساند.البته این قضیه برای افراد مسن صدق می‌کند .

منبع :   medplus.ir

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید