91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

افراد چشم آبی و خطر ابتلا به بیماری ملانوم صورت

تحقیقات جدید  بر روی ژن های وابسته به  افرادی با چشمان آبی و افرادی با موهای قرمز رنگ به این نتیجه رسیده است که این افراد بیشتر در معرض ابتلا به ملانوم صورت قرار دارند.
لازم به ذکر است بیماری ملانوم صورت ، ایجاد کک و لکهایی بر روی پوست صورت است که از سنین کودکی اتفاق می افتد و در مراحل بعدی زندگی به سرطان مرگبار پوست تبدیل میشود.
به گفته پژوهشگران با این حال این یافته نشان میدهد ،هیچ راهی به جز احتیاط کردن در مقابله با اشعه های  سرطان زای خورشیدی نمیتواند جلوی این بیماری را بگیرد.
جناب آقای نیل باکس ، محقق و استاد گروه پوست دانشگاه کلرادو ایالت دنور در این زمینه بیان کرده اند: اگر بتوانیم رفتارهای مربوط به قرار گرفتن در معرض خورشید را به کودکان خود آموزش دهیم میتوانیم تغییری عمده در زندگی آنها ایجاد کنیم.
برای این مطالعه جناب آقای باکس از نمونه دی ان ای (DNA) پانصد کودک 6 تا 10 سال که در معرض آفتاب بوده اند را استفاده کرده اند
این آزمایشات به مدت 4 سال از سالهای 2004 تا 2008 انجام شد و پروفسور باکس متوجه افزایش سالانه تعداد کک و مک ها شدند که تمامی اینها نتیجه در معرض آفتاب قرار گرفتن این افراد بوده است.
با این حال به گفته پروفسور باکس “ارتباط بین افراد موی قرمز و چشم آبی و افراد معمولی خیلی زیاد نیست اما باید این افراد بیشتر از افراد معمولی از عدم در معرض قرار گرفتن نور آفتاب رعایت کنند”

منبع :   medplus.ir

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید