21
محل تبلیغ شما
21
محل تبلیغ شما

سیاست > دیپلماسی – مهر نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان، با تاکید بر گسترش روابط تهران- ایروان گفت: ایران ارتباطات گسترده‌ای با همه همسایگان خود، از جمله ارمنستان دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ارمنستان، محمد جواد ظریف در بود ورود به ایروان در جمع خبرنگاران، ارمنستان را یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران دانست در منطقه حساس واقع شده است، گفت: ایران ارتباطات گسترده‌ای با همه همسایگان من جمله ارمنستان دارد.

وی ارتباط با همسایگان را از اولویت های سیاست خارجی دولت یازدهم خواند و گفت:منطقه ما امروز نیاز به صلح، ثبات، آرامش و حل و فصل مناقشات بر اساس حقوق بین‌الملل و مبانی بین‌المللی دارد لذا لازم می‌دانستیم در این مقطع از دولت سفری به ارمنستان داشته باشم.

وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه با اشاره به سفرهای متعدد مقامات دو کشور در چند ماه اخیر، تصریح داشت: رییس جمهور ارمنستان در مراسم تحلیف رییس جمهور ما شرکت کرد؛ همچنین در چند ماه گذشته نخست وزیر ارمنستان به ایران سفر کرده بود و کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور را داشتیم.

وی با تاکید بر گسترش روابط تهران – ایروان گفت: روابط بسیار خوبی با همه همسایگان من جمله ارمنستان داریم که لازم است این روابط گسترش یابد

ظریف، خاطرنشان کرد: در این سفر با وزیر خارجه، نخست وزیر، رییس جمهور و رییس مجلس ارمنستان که همه از دوستان قدیمی جمهوری اسلامی هستند دیدار خواهم داشت.

 

45503

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.