17

جامعه > حوادث – 79 سارق که در قالب 10 باند مختلف اقدام به ارتکاب جرایم مختلف می کردند، در تهران بازداشت شدند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، از بامداد امروز دوشنبه تاکنون مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ عملیاتی هماهنگ در سطح شهر تهران و شهرهای اطراف آغاز کرد که طی آن موفق به دستگیری 79 سارق که در قالب 10 باند فعالیت می‌کردند، شد.

یکی از این باندها در حوزه زورگیری فعالیت داشت و باندی دیگر اقدام به سرقت خودرو می کرد، سرقت از منازل و قاچاق مواد مخدر نیز از دیگر جرایم این باندها بود؛ در این عملیات از اعضای یکی از این باندها 1.5 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

اعضای یکی دیگر از باندها با شناسایی منازل افراد سالخورده و مسن به در منزل آنان مراجعه کرده و از طریق اغفال یا زورگیری از آنان سرقت می‌کردند.

سرقت از قصابی‌ها شگرد سرقت یکی از این باندها بود و اعضای این باند به قصابی‌ها مراجعه کرده و با سرقت گوشت از آنها، اقلام مسروقه را به رستوران‌های مختلف می‌فروختند؛ متهمان در تحقیقات پلیسی معترف شدند در مواردی نیز گوشت الاغ را به جای گوشت گوسفند یا گوساله به رستوران‌دارها می فروختند که در این خصوص لازم است حتما رستوران داران از قصابی‌های مشخص یا مراکز مجاز توزیع گوشت برای تامین مایحتاج خود اقدام کنند.

هنوز میزان اقلام مسروقه از سوی این افراد مشخص نشده و تحقیقات و بازجویی‌ها از آنان ادامه دارد. بیش از 70 درصد دستگیرشدگان دارای سابقه کیفری هستند و برخی از آنان نیز در طول یک سال گذشته توسط پلیس دستگیر شده‌اند؛ افراد دستگیر شده به طور متوسط بین 20 تا 30 سال سن دارند البته در میان آنان چند متهم میانسال نیز وجود دارد.

عکسها: مهر

47282

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.