24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > لیگ برتر – در پی حذف تیم ملی ایران از جام ملت‌های آسیا، حمید درخشان به منتقد شماره یک کارلوس کروش تبدیل شد.

مهدی یکتا: سرمربی پرسپولیس طی روزهای اخیر در چند نوبت و به صورت متوالی علیه سرمربی تیم ملی مصاحبه کرد که البته این انتقادات واکنش مرد پرتغالی را نیز به همراه داشت. در همین گیر و دار شنیدیم باشگاه پرسپولیس به حمید درخشان توصیه کرده دیگر علیه کروش و تیم ملی مصاحبه نکند و… در این ارتباط بد ندیدیم سراغ سرمربی پرسپولیس برویم و سؤالاتی که طی چند روز اخیر در ذهن‌مان رژه رفته را با وی در میان بگذاریم. در طول این گپ و گفت چالشی، گاهی صدای درخشان بالا رفت و گاهی هم از پرسش‌های ما دلخور شد و در انتها هم بالاخره خندید!

**شنیدیم باشگاه پرسپولیس به شما توصیه کرده دیگر علیه کارلوس کروش مصاحبه نکنید.
-کی گفته؟!
**گفتیم که شنیدیم… حالا این موضوع را تکذیب می‌کنید یا تأیید؟
-(بلافاصله) نه! هیچ‌کس چنین حرفی به من نزده است البته قرار بر این شده که در فرصتی مناسب و با انتشار یک بیانیه، جواب حرف‌های سرمربی تیم ملی را بدهم.
**مثل سرمربی استقلال؟!
-حالا منتظر باشید تا خودتان ببینید شبیه بیانیه سرمربی استقلال است یا نه!
**می‌خواهیم به روز بازی با عراق برگردیم. آیا شما انتظار داشتید تیم 10 نفره ایران، عراق 11 نفره را شکست دهد؟!
-مگر کره جنوبی را 10 نفره و با همین بازیکنان نبردیم؟!
**فرق می‌کند آقای درخشان! آن بازی در تهران و پیش چشم هزاران تماشاگر ایرانی برگزار شد و تازه دقایق 10 نفره شدن تیم ملی بسیار کمتر بود؛ در حالی که ما جلوی عراق و پس از اخراج پولادی، ‌حدود 80 دقیقه 10 نفره بودیم، دو مرتبه گل خوردیم و به بازی برگشتیم…
-به نظر شما این معجزه بوده؟!
**معجزه نبود اما کار بسیار سختی است و در فوتبال ما سابقه نداشته تیمی 90 دقیقه 10 نفره باشد، دو بار عقب بیفتد و باز جبران کند.
-چرا شما و روزنامه خبرورزشی از کارلوس کروش حمایت می‌کنید؟!
**شما گزینه بهتری سراغ دارید؟!
-این همه مربی خوب و بزرگ در اروپا هست که با این مبلغی که کروش گرفته، ‌با سر به ایران می‌آیند! کروش یکی از مربیان گران دنیاست. پول خوب می‌گیرد و باید کار خوب ارائه بدهد. او باید ایران را قهرمان جام ملت‌ها می‌کرد وگرنه…
**(به میان حرفش می‌پریم) اگر داور اجازه می‌داد، شاید به نیمه ‌نهایی و فینال هم می‌رسیدیم ولی آخرین قهرمانی ما در جام ملت‌ها سال 1976 اتفاق افتاد. می‌دانید چند سال قبل؟!
-(با عصبانیت) کجای داوری ایراد داشت؟!
**یعنی اخراج پولادی درست بود؟!
-(با عصبانیت بیشتر) بازیکن حرفه‌ای نباید بداند کارت زرد دارد؟ اصلاً او آن جلو چه‌کار می‌کرد؟ چرا با گلر حریف بی‌دلیل قاطی شد و خودش را زمین انداخت و تمارض کرد؟! یک مقدار واقع‌بینانه برخورد کنیم. اگر فوتبال برتر و منطقی‌تر ارائه می‌دادیم، آیا کار به آنجا می‌کشید؟
**قبول ندارید که تا قبل از 10 نفره شدن و اخراج مهرداد پولادی، ما سرتر از عراق بودیم و حتی به گل هم رسیدیم؟
-(با همان لحن) چقدر سرتر بودیم؟ آیا ما جلوی عراق هم قرار است بازنده وارد زمین شویم؟!
**آقای درخشان، همین عراق 5 لژیونر دارد و تیم گردن‌کلفتی است.
-(صدایش باز هم بالاتر می‌رود) لیگ همین عراق آماتور است. یک استادیوم درست و حسابی و با استانداردهای AFC ندارد. نصف عراق دست تروریست‌های داعش است. آن‌وقت ما باید به این حریف ببازیم؟!
**‌آخر زمین و زمان می‌دانند بنجامین ویلیامز استرالیایی علیه تیم ایران سوت زد و حتی مارک بوسنیچ و جان آلویسی هموطنان او هم به این امر اعتراف کردند و شکست ایران مقابل عراق را فقط به اشتباهات داوری ربط دادند.
-اصلاً داور استرالیایی علیه ما سوت زد. اگر کارلوس کروش در کنفرانس مطبوعاتی علیه کمیته داوران فوتبال آسیا و همین بنجامین ویلیامز حرف نمی‌زد، آیا این اتفاقات می‌افتاد؟ یک مربی حرفه‌ای باید بداند چگونه مصاحبه کند و گزک دست کمیته داوران ندهد. از آن گذشته چرا آن روزی که توپ ازبک‌ها یک متر داخل دروازه رفت و سیدجلال حسینی آن را از توی گل بیرون کشید، کروش حرفی نزد؟ آن روز داوری به نفع ایران بود و حالا…
**انصافاً شما جای کروش بودید،‌ از نحوه قضاوت داوران در بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار رضایت می‌کردید؟
-باز برگشتید به خانه اول! آقاجان قاطعانه اعلام می‌کنم 80 درصد حذف ایران از جام ملت‌ها گردن کروش بوده است. اگر هم تا یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها صعود کردیم، به لطف زحمت و تلاش بازیکنان بوده است.
**بی‌رودربایستی، اگر یکی از همکاران شما می‌آمد و برد پرسپولیس در دربی هفتاد و نهم را فقط به بازیکنان تیم‌تان ربط می‌داد و اعلام می‌کرد حمید درخشان هیچ نقشی در این پیروزی نداشته است، چه حالی به شما دست می‌داد؟
-(شمرده شمرده و با طمأنینه) آقای عزیز! ما برای چه مربی خارجی می‌آوریم؟ او باید تأثیرگذار باشد. فوتبال خوشگل و تماشایی را یاد بدهد و تیم را قهرمان کند. 7 تا گل در این تورنمنت زدیم همه‌اش روی ضربات ایستگاهی و ضربه کاشته بود… این هم شد تاکتیک؟!
**ضربات ایستگاهی جزو تاکتیک نیست؟!
چرا، ولی روش‌های دیگر چه می‌شود؟ همه عالم و آدم می‌دانند تیم ملی ایران در فاز تهاجمی مشکل دارد. این مسئله را هم انکار می‌کنید؟!
**باید پذیرفت که کارلوس کروش، ساختار دفاعی ایران را اصلاح کرد. تیمی که همواره در فاز دفاعی در فوتبال آسیا مشکل داشت و گل‌های مفت می‌خورد، حالا جور دیگری بازی می‌کند…
-(حرف‌مان را قطع می‌کند) ببخشید مگر قبل از کروش هم ما یک بر صفر نمی‌باختیم؟
**معمولاً دقایق آخر گل می‌خوردیم و نمی‌توانستیم جبران کنیم! اصلاح ساختار دفاعی را نمی‌توان کتمان کرد!
-این مسئله را هم نمی‌توان کتمان کرد که زمان مایلی‌کهن هم تیم ملی ما 6 تا 6 تا به کره جنوبی گل می‌زد. عربستان را هم می‌بردیم.
**ولی همان زمان به همین عراق باختیم!
-هر چه بگوییم، شما یک چیزی در دفاع از کروش رو می‌کنید. اگر قرار به دفاع و حمایت محض باشد که همین جا مکالمه را تمام کنیم!
**ما وکیل مدافع کروش نیستیم اما انصاف حکم می‌کند که وقتی در غیاب سرمربی تیم ملی با یکی از منتقدان سرسختش صحبت می‌کنیم، برخی واقعیت‌ها را نیز پیش بکشیم. به طور مثال کدام مربی ایرانی می‌آمد و مرتضی پورعلی‌گنجی 22 ساله را در خط دفاعی و پست غیرتخصصی به بازی می‌گرفت یا خسرو حیدری را نیمکت‌نشین وریا غفوری می‌کرد؟
-(می‌خندد) چرا نمی‌گویید محمد مایلی‌کهن هم در جام ملت‌ها 1996 امارات، کریم باقری 22 ساله را از خط دفاع به خط میانی برد یا مهدی مهدوی‌کیا را بعدها به پیستون راست برد؟ ما فقط عملکرد خارجی‌ها را می‌بینیم و برای مربیان داخلی تره هم خرد نمی‌کنیم!
**بالاخره هم جواب ما را ندادید که اگر حمید درخشان به جای کارلوس کروش بود از بنجامین ویلیامز و کمیته داوران فوتبال آسیا تعریف و تمجید می‌کرد؟
-ای بابا! شما اصل را ول کردید به فرع چسبیدید که حمید درخشان چه گفت؟ چه می‌گوید یا چه خواهد گفت؟ آقاجان من 2 تا مشکل با کارلوس کروش دارم که اگر ناراحت نمی‌شوید عنوان کنم؟!
**ما چرا ناراحت شویم؟! بفرمایید.
-اول اینکه معتقدم تیم ملی ایران زیبا و چشم‌نواز بازی نمی‌کند و فوتبال رو به جلو را بلد نیست و دوم آنکه کارلوس کروش به فوتبال ایران با غرور از بالا نگاه می‌کند.
**دلیلی هم برای ادعای خود دارید؟
-شما که ماشاءا… حافظه‌تان بهتر از من کار می‌کند. امید نمازی را چه کسی به عنوان کمک‌مربی تیم ملی انتخاب کرد؟
**بدون شک کارلوس کروش… چطور مگر؟!
-خدا خیرتان بدهد. هرچند خیلی از کارشناسان از انتخاب امید نمازی ناراضی بودند اما کروش این مربی را انتخاب کرد اما در ادامه او را با عباس‌آقا تدارکاتچی مقایسه کرد. بعدتر و در آستانه جام جهانی چنان رفتاری با مجید صالح کرد که این مربی ایرانی هم متوجه شود وظیفه‌اش در تیم کروش فقط قیف چیدن است و فرار کرد و عطای سفر به جام جهانی را هم به لقایش بخشید. درباره علی کریمی هم ماجرا را می‌دانم اما به احترام خود علی کریمی و رسم امانتداری حرفی نمی‌زنم. او مغرور است و نمی‌خواهد کسی کنار دستش کار کند.
**به فرض که همین فردا فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس کروش قطع همکاری کند. آیا شما کسی را برای جایگزینی این مربی سراغ دارید؟
-من که رئیس فدراسیون نیستم!
**نگفتیم شما رئیس فدراسیون هستید. نظرتان را پرسیدیم؟
-بروند یک مربی کلاس جهانی بیاورند. اگر نمی‌توانند در همین ایران هم مربیانی داریم که می‌توانند نتایج بهتری با تیم ملی بگیرند و عملکرد بهتری نسبت به کروش داشته باشند.
**جداً؟!
-شک نکنید!
**اسم می‌برید؟
-گفتم من که رئیس فدراسیون نیستم. فدراسیون هیأت رئیسه و کمیته فنی دارد و می‌توانند دوستان در این رابطه به جمع‌بندی لازم برسند. راستی اگر کروش از ایران برود کدام دستیارش می‌تواند سرمربی تیم ملی کشورمان شود؟!
**منظورتان را واضح‌تر می‌گویید؟
-شما ببینید وقتی فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس شد، انگلیسی‌ها استوارت پیرس را کنار دستش نشاندند یا همین عربستان سعودی، ناصر الجوهری داشت که کنار مربیان خارجی کار می‌کرد و می‌آموخت و در مواقع لازم جانشین خارجی‌ها می‌شد، اینجا چی؟ آیا کروش اجازه می‌دهد یک ایرانی سرشناس و مطرح کنار دستش بنشیند. علی کریمی هم که آمد نتوانست دوام بیاورد و…
**یک سؤالی را دوستان گفته‌اند تا از شما بپرسیم. اشکالی که ندارد؟!
-این همه سؤال پرسیدید، این هم روی همه سؤالات قبلی (بالاخره از ته دل می‌خندد).
**ببخشید آقای درخشان شما که به بازی دفاعی تیم ملی ایراد می‌گیرید، قرار است در لیگ قهرمانان آسیا همراه پرسپولیس هجومی مقابل حریفان بازی کنید؟
-بنویسید در حد بضاعت پرسپولیس مقابل حریفان آسیایی بازی می‌کنم!
**متوجه نمی‌شویم! یعنی هجومی بازی می‌کنید یا نه؟
-صبر کنید تا بازی پرسپولیس را ببینید اما منظورتان را کاملاً درک می‌کنم.
**خب، منظورمان چیست؟
-شما می‌خواهید از من بپرسید حالا که به بازی دفاعی تیم ملی ایراد می‌گیرید، خودتان در لیگ قهرمانان آسیا می‌خواهید چه‌کار کنید یا چگونه بازی کنید. اتفاقاً دیدم که در خبرورزشی هم نقدی در این رابطه نوشته بودید!
**خودتان جواب این پرسش را واضح‌تر می‌دهید؟
-از قول من حمید درخشان بنویسید اگر من قدرت انتخاب بازیکن از سراسر ایران و خارج از مرزها را برای پرسپولیس داشتم این تیم را به جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا می‌بردم. کارلوس کروش می‌توانست از تمام ایران و همه جای دنیا بازیکن برای تیم ملی انتخاب کند آیا بضاعت او با من قابل مقایسه است؟
**ما هم امیدواریم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرد. راستی چرا شما به بازی روز جمعه پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اعتراض کردید؛ مگر شما هم ملی‌پوش خسته داشتید؟!
-چرا مشکل نداشته باشیم؟ برنامه‌ریزی ما برای 15 روز بعد بود و همه معادلات‌مان به‌هم خورد. متأسفانه زورمان هم به سازمان لیگ و دوستان نمی‌رسد.
**شما مثل استقلال نمی‌گویید که مقابل سپاهان بازی نمی‌کنیم و نتیجه این مسابقه را 3 بر صفر به نفع حریف اعلام کنید؟
-نه، ما محکوم به بازی برابر ذوب‌آهن در اصفهان هستیم!
**پیام صادقیان را جلوی ذوب‌آهن بازی می‌دهید؟
(با خنده) چرا بازی ندهیم؟!
**ذوبی‌ها گفته‌اند به دلیل عدم پرداخت حق رشد صادقیان، جلوی بازی کردن این جوان در هفته هجدهم را خواهند گرفت!
-(دوباره می‌خندد) والله چه بگویم؟ از این حرف‌های خنده‌دار این روزها زیاد می‌شنویم!
**راستی پیام صادقیان باز هم جنجال‌ساز شد و سر ضربه پنالتی با مهرداد کفشگری جر و بحث کرد؟
-(می‌خندد و سکوت می‌کند!) ببخشید سؤال دیگری ندارید من جلوی در ورزشگاه درفشی‌فر هستم و هواداران پرسپولیس اینجا تجمع کرده‌اند و… امری ندارید؟

252 41

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.