21
محل تبلیغ شما
21
محل تبلیغ شما

سیاست > مجلس – یک بار دیگر، یک اتهام دیگر از سوی برخی چهره های تندرو مجلس شورای اسلامی علیه دولت مطرح شده است.

صادق روحانی: در روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس طی تذکری به دولت خواستار برکناری برخی از مسئولین دولتی شده اند که به ادعای آن ها تابعیتی دوگانه دارند. روز یک شنبه، تذکری با امضای 13 نفر از منتقدین دائمی سیاست های دولت ، در مجلس منتشر شد که طی آن این نمایندگان از رئیس جمهور خواسته بودند با مسئولینی که تابعیت دوگانه دارند برخورد شود.

متن نامه و اسامی امضا کنندگان به این شرح است:

همانطور که مستحضرید طبق قانون بکارگیری افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی جایز نمی‌باشد، لیکن متأسفانه شاهد هستیم یکی از مسئولین ارشد دفتر جنابعالی دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا می‌باشد. در اختیار داشتن مشاغل و مناصب حساس دولتی، سیاسی و اقتصادی توسط افرادی با تابعیت دوگانه می‌تواند مخاطره‌آمیز بوده و کشور را با چالش مواجه کند و شما قطعاً واقف هستید افرادی که مناصب حکومتی دارند نباید زیر پرچم کشورهای بیگانه قسم وفاداری یاد کنند. دولت یازدهم نیز بهتر است برای دچار نشدن به حاشیه‌های افراد دو تابعیتی نسبت خود را با مسئولان و مدیران دارای تابعیت مضاعف روشن کرده و برای حل تبعات منفی حاصل از فعالیت آنها و یا برکناری‌شان چاره‌ای بی‌اندیشد. اسامی امضاکنندگان این تذکر به شرح ذیل است: 1. جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد 2. سید محمود نبویان نماینده تهران 3. حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر 4. حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر 5. نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد 6. ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد 7. روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا 8. سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین 9. فاطمه آلیا نماینده تهران 10. زهره طبیب‌زاده نماینده تهران 11. سیدعلی طاهری نماینده گرگان 12. روح‌الله حسینیان نماینده تهران 13. محمد سلیمانی نماینده مردم تهران

این تذکر با واکنش تند مجید انصاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری روبرو شد. او اعلام کرد که نه تنها روند انتشار این تذکر بر خلاف آئین نامه داخلی مجلس بوده است ، بلکه اساسا این داشتن تابعیت دوگانه برخی مسئولین تنها تهمت است و واقعیت ندارد.

انصاری در گفت و گویی که با ایرنا داشته است ، اظهار داشت: روز گذشته چند نفر از نمایندگان در مجلس تذکری را مطرح کردند که برخلاف آیین نامه داخلی مجلس بود: براساس آیین نامه داخلی مجلس، تذکرات باید به صورت کتبی به هیات رییسه تقدیم شود و هیات رییسه نیز به طور رسمی آنها را به معاونت امور مجلس ریاست جمهوری می فرستاد که این تذکرات را به دستگاه های ذیربط ارسال کند و نتیجه آن به نمایندگان داده شود. معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: روز گذشته یک تذکر بی پایه مبنی بر اینکه افراد دو تابعیتی در دفتر رییس جمهوری در سطح بالاقرار دارند داده شد که در این تذکر به رییس جمهوری گفته شد که از وجود آنها استفاده نشود. انصاری خاطرنشان کرد: همچنین بلافاصله پس از قرائت این تذکر در مجلس، متن آن در اختیار رسانه ها قرار داده شد و امروز نیز یکی از روزنامه هایی که منتسب به یکی از همین نمایندگان است در صفحه اول به چاپ عکس دوتن از مدیران ارشد دولت تدبیر و امید تحت عنوان «تذکر مجلس به دولت برای عدم استفاده از افراد دو تابعیتی» اقدام کرد که این دروغ و تهمت آشکار به دولت و رییس جمهوری است.

اشاره معاون پارلمانی رئیس جمهور به صفحه اول روزنامه وطن امروز است که با تیتر بزرگ نوشته بود: اعتراض مجلس به مدیران دو تابعیتی.

وطن امروز

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: این تذکر اولاتذکر مجلس نبوده بلکه تذکر چند نفر از نمایندگان مجلس بود که همواره پایه ثابت طرح سوالات تند علیه آقای ظریف و تذکرات دیگر هستند: تذکر چند نفر نباید به پای کل مجلس گذاشته شود. انصاری افزود: اصل تذکر نیز مبتنی بر اطلاعات نادرست و یک تهمت آشکار است چرا که هیچ فردی در دفتر رییس جمهوری و در نهاد ریاست جمهوری دارای تابعیت مضاعف نیست. وی ادامه داد: از طرفی نیز این افراد به موازین حقوقی کشور توجه نداشتند یا مطلع نبودند، چرا که اساسا در نظام حقوقی کشور فرد با دوتابعیت نداریم چون قانون جمهوری اسلامی ایران فقط یک تابعیت را به رسمیت می شناسد: هر فرد یا ایرانی است یا غیرایرانی و ما فرد ایرانی دارای تابعیت دیگری نداریم. معاون امورمجلس رییس جمهوری با بیان اینکه این تذکر یک تهمت آشکار به مدیران نظام بوده و فشاری بر نهاد ریاست جمهوری و شخص رییس جمهوری است، گفت: توصیه من این است که در آستانه دهه مبارکه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که باید ایران یکپارچه به استقبال راهپیمایی ٢٢ بهمن برود و سرتاسر ایران نماد یکپارچگی و همدلی همه مردم ایران در برابر بدخواهان باشد عده ای در داخل سعی نکنند فضای همبستگی را مخدوش کنند. انصاری اظهارداشت: همچنین باید از تعامل بسیار سازنده و مطلوبی که دولت تدبیر و امید با تاکید رییس جمهوری با مجلس شورای اسلامی داشته و برکات خوبی نصیب کشور کرده مراقبت شود.

2929

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.