21
محل تبلیغ شما
21
محل تبلیغ شما

سیاست > دیپلماسی – نخستین دور از مجموعه میزگردها به ریاست نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای عراق، در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در پی میزگردهای مورخ 26 و 27 نوامبر 2014 در بغداد در خصوص انسجام اجتماعی بین بازیگران اجتماعی و سیاسی عراق و در اجرای توصیه های بعمل آمده در این نشست ها، نخستین دور از مجموعه میزگردها با حضور رهبران جامعه مدنی، جوامع، عشایر و روحانیون و اندیشمندان از استان های کربلا، نجف و بابِل دوشنبه در کربلا به ریاست آقای نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای عراق، برگزار شد. طبق برنامه پیش بینی شده، دومین میزگرد در هفته اوّل فوریه 2015در شهر بصره برگزار خواهد شد.

در پایان این میزگرد، آقای ملادنوف اظهار داشت «درخواستِ جمعیِ شرکت کنندگان برای ترویج همزیستی مسالمت آمیز، گفتگو و آشتی ملّی، دلگرم کننده بود.” وی افزود “چنین حمایتی، به تلاش های دولت برای سرعت بخشیدن به برنامه اصلاحات خود و نیز تلاش های آشتی جویانه، کمک می کند.»

در طول این جلسه، شرکت کنندگان بر اهمیت تقویت انسجام اجتماعی و مذهبی و نیز ترمیم شکاف ها در جامعه عراق تأکید کردند.

آقای ملادنوف گفت این امر موجب دلگرمی است که رهبران مذهبی و جوامع برای اولویت بندیِ مسائل تأثیرگذار بر تلاش های آشتی جویانه و نیز ترویج گفتمان فراگیر به جوامع خود مراجعه می کنند. ایشان افزود انتشار این قبیل پیام ها باید همچنان ادامه یافته تا اصول فراگیری، اعتماد و اجماع در بین اجزای جامعه عراق تثبیت گردد.

 

45503

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.