19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > آمریکا – واحد مرکزی خبر نوشت:

سناتور سابق آمریکایی تصریح کرد رژیم صهیونیستی به دنبال دروغ پردازی درباره برنامه هسته ای ایران و فریب افکار عمومی آمریکا است.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مایک گراول از اعضای سابق دموکرات سنای آمریکا گفت:« بازیهای سیاسی در آمریکا همانند گذشته ادامه دارد و با روی کار آمدن کنگره جدید، فضا تغییر نکرده است. حضور بیشتر جمهوری خواهان در کنگره سبب می شود برای دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مشکلاتی بوجود بیاید. البته اوباما نیز تلاش می کند از اهرمهای فشار خود در این زمینه بهره بگیرد. به هرحال، در چنین شرایطی شاهد مطرح شدن طرح جدید تحریمها علیه ایران هستیم. باید توجه داشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با کنگره چه تعاملی دارد. وی می کوشد گفتگوهای هسته ای با ایران را مختل کند. وی کارشکنی در این روند را با تکرار دروغهایش انجام می دهد مبنی بر اینکه ایران در مسیر ساخت تسلیحات هسته ای است. این سخن نتانیاهو، کاملا بی اساس و دروغی آشکار است.»
وی در ادامه افزود:« باید توجه داشت که مردم آمریکا اطلاعات زیادی درباره وضع ایران و پرونده هسته ای این کشور ندارند. واقعیت این است که چهره ایران در نزد افکار عمومی آمریکا مخدوش شده است. این دروغ در جامعه آمریکا جا افتاده است که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای است. این دروغ در نزد افکار عمومی آمریکا به صورت باوری منطقی پذیرفته شده است. عملکرد کنگره در این زمینه غیرمسئولانه بوده است. البته اوباما نیز در همین طیف قرار می گیرد و به اندازه کنگره، غیرمسئولانه عمل کرده است. درحالی این سخنان مطرح می شود که در ایران فتوایی در حرمت ساخت تسلیحات هسته ای صادر شده است اما به این فتوا توجه نمی شود. درعین حال، گزارش دستگاههای اطلاعاتی آمریکا نیز نشان می دهد ایران به دنبال جنگ افزارهای هسته ای نیست. اما به این گزارشها نیز توجهی نمی شود. دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، موساد، با همکاری نتانیاهو به دنبال ترویج این گزاره است که ایران تهدیدی برای اسرائیل است. این سخن مضحک است. ایران در دویست سال گذشته هرگز وارد جنگ نشده است مگر در مواقعی که برای دفاع از خودش به این کار مجبور شده است. نمونه این دفاع، زمانی بود که صدام حسین توسط آمریکا تحریک شد تا به ایران حمله کند و ایران از خودش دفاع کرد.»
وی اضافه کرد:« باید مدنظر داشت که کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا یا ایپک در کنگره آمریکا نفوذ زیادی دارد. نفوذ این لابی به حدی زیاد است که در سیاست گذاری های آمریکا درخصوص ایران تاثیرگذار است. این روند بسیار تاسف آور است. همین مانع تراشی ها سبب شده است مذاکرات هسته ای طولانی شود. طولانی شدن این مذاکرات می تواند خطرناک باشد. درحالی این سیاستها درخصوص ایران در پیش گرفته می شود که این کشور متحد طبیعی آمریکا است به این معنا که می تواند در بسیاری از حوزه ها با آمریکا همکاری کند زیرا دو کشور منافع مشترکی در این حوزه ها دارند.»

26149

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.