17

جامعه > سلامت – وزیر بهداشت گفت: کمک به مردم مناطق محروم کمک به شخص نیست بلکه کمک و حمایت از محرومترین مناطق کشور است و بهره مندی از خدمات حق مردم است.

دکتر سید حسن هاشمی در دومین روز از سفر به استان هرمزگان و در مراسم بهره برداری از مرکز ام آر آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) مینابافزود: دولت به مردم مناطق محروم توجه دارد به ویژه مردم مناطق مرزی که پاسدار دین و شرف و ناموس کشور هستند باید توجه و خدمت رسانی بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم این مناطق از ضعیف ترین مناطق کشور به لحاظ کمبود امکانات هستند و کمبود آب و خشکسالی آسیب جدی به این مناطق رسانده است، تصریح کرد: حمایت ها و ارائه خدمات به مردم این مناطق باید ادامه یابد.

هاشمی بر لزوم تجهیز و ارتقا مراکز درمانی این منطقه تاکید کرد و با بیان اینکه کمک به مردم این مناطق کمک به شخص نیست بلکه کمک به بخشی از محروم ترین و مظلوم ترین مناطق کشور است، درخصوص ساخت بیمارستان دوم در شهرستان میناب نیز که مورد خواست فرماندار و مردم این منطقه بود، گفت: مقدمات احداث این بیمارستان باید فراهم شود.

رضایتمندی مردم از عملکرد حوزه سلامت، خستگی را از تن ما خارج می کند

وزیر بهداشت با بیان این که باید در این دولت شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت این استان باشیم اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان استانی و دانشگاهی در تسریع برنامه ها و تجهیز مراکز درمانی شاهد ارتقای ارائه خدمات به مردم این استان باشیم.

دکتر هاشمی در ادامه خطاب به حجت الاسلام معتمدی فر امام جمعه مردم میناب که طی گزارشی از اقدامات دولت و وزارت بهداشت در متحول کردن سیمای سلامت این استان در طی یک سال و نیم گذشته و رضایتمندی مردم این منطقه از اجرای طرح تحول سلامت بسیار قدردانی کرده بود، گفت: ما نیز از شما سپاسگزار هستیم چرا که رضایتمندی مردم به ویِژه در مناطق محروم از عملکرد حوزه سلامت، یک و نیم سال خستگی را از تن ما خارج می کند.

مرکز ام آر آی شرق هرمزگان به بهره برداری رسید

در دومین روز از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان هرمزگان مرکز ام آر آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب امروز به بهره برداری رسید.

تجهیز بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب از مصوبات سفر استانی دولت یازدهم بوده است و برای راه اندازی این مرکز ام آر آی، اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

حمایت ازساخت یک بیمارستان جدید در میناب

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: با توجه به جمعیت مراجعه کننده به تنها بیمارستان میناب، از ساخت یک بیمارستان جدید در این شهرستان حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: گرچه وضعیت بهداشت و درمان میناب در مقایسه با سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات بسیار قابل ملاحظه ای یافته اما همچنان کمبودهایی در این بخش وجود دارد.

دکتر هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت از ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان حمایت می کند، تصریح کرد: برای سرعت بخشی در حصول نتیجه، از مدیریت عالی استان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستاریم که در بخش اعتباری حمایت های لازم را داشته باشند.

هاشمی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: همه ما باید برای رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف تلاش کنیم زیرا که این مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

قدردانی امام جمعه میناب از اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت

امام جمعه شهرستان میناب نیز در این مراسم ضمن تشکر از وزیر بهداشت در خصوص اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت، گفت: گاهی برخی ناآگاهانه خدمات مثبت و ارزشمند دولت در بخش های مختلف به ویژه بخش بهداشت و درمان را نادیده می گیرند، در حالی که خدمات دولت در این بخش بسیار قابل ملاحظه است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی فر بیان داشت: نباید تنها کمبودها و نقص ها را دید بلکه باید اقدامات سازنده و تلاش های در دست انجام را نیز مشاهده و به مردم اطلاع رسانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی فر از وزیر بهداشت خواست تا با توجه به نیاز شهرستان میناب و جمعیت مراجعه کننده به تنها بیمارستان این شهرستان، ساخت بیمارستان دوم را در دستور کار داشته باشد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از وزارت بهداشت خواست با توجه به مرکزیت میناب در شرق هرمزگان، تنها بیمارستان این شهرستان را تکمیل و همچنین تجهیزات آن را افزایش دهد.

سید عبدالکریم هاشمی افزود: میناب نیازمند یک بیمارستان جدید است که ما از وزارت بهداشت انتظار داریم که رفع دغدغه مردم و مسئولان این منطقه را در این خصوص مورد توجه ویژه قرار دهند.

شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دومین شهر بزرگ این استان از نظر جمعیتی پس از بندرعباس است.

 

45503

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.