19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > اروپا – ایرنا نوشت:

گروه تروریسی داعش در پیامی صوتی بار دیگر رم را به عنوان نماد مسیحیت تهدید کرد و از افراطیون در اروپا خواست تا در هرجایی که هستند و با استفاده از هر ابزاری به صلیبیون ضربه بزنند.
به گزارش ایرنا،تهدید جدید افراطیون داعش مبنی بر فتح رم پایتخت ایتالیا،مقر کلیسای کاتولیک (واتیکان) و نماد مسیحیت و هدف خلافت خودخوانده داعش،منجر به تشدید تدابیر امنیتی در ایتالیا شد.

روزنامه ‘هافینگتون پست’ دراین باره نوشت: ‘ابو محمد العدنانی’ سخنگوی تکفیری های داعش در یک پیام صوتی 9 دقیقه ای که تهدید آمیزتر از پیام های گذشته به نظر می رسد، خطاب به افراطیون و سلول های پراکنده داعش در اروپا گفت: شمشیرها را از بیرون کشیده و نیزه ها را (علیه صلیبیون) تیز کنید، یا به پیروزی و یا کشته می شویم . به زودی کمپین صلیبیون شکسته می شود و سپس در قدس با هم دیدار و در رم ملاقات می کنیم. به صلیبیون هرجا که هستید و با هر ابزاری مانند یک انفجار، یک گلوله، یک سنگ و غیره ضربه بزنید!

سخنگوی داعش با اشاره به سوء قصدهای تروریستی در کانادا، بلژیک، استرالیا و فرانسه خطاب به سلول های افراطی در اروپا افزود: دیدید که قادر به انجام چه کاری هستیم .

هافینگتون پست افزود: اشاره داعش به سوء قصدهای اخیر مانند حمله به موزه یهودیان در بروکسل که در آن 4 تن کشته شدند، حمله مسلحانه به پارلمان کانادا، گروگانگیری در سیدنی که در طی آن دو نفر کشته شدند و حملات اخیر در پاریس علیه نشریه فکاهی شارلی ابدو که 17 قربانی گرفت، بسیار صریح است.

به عقیده منابع اطلاعاتی و امنیتی ایتالیا بزرگترین خطر در شرایط پیچیده کنونی، وقوع حملات تروریستی از سوی افراد مستقل است، زیرا پیش بینی و پیشگیری از اقدامات افراط گرایانی که از طریق اینترنت فنون ساخت بمب های دست ساز را می آموزند، غیر ممکن است.

این منابع بدون اشاره به کمک های آمریکا و اروپا به داعش تاکید می کنند، خطر دیگر جنگجویان خارجی هستند که ممکن است برای جذب نیرو و یا طراحی حملات تروریستی وارد خاک ایتالیا شوند.

آنجلینو آلفانو’ وزیر کشور ایتالیا به تازگی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که برای مقابله با اقدامات تروریستی، ایتالیا نیز همچون سایر کشورهای اروپایی در وضعیت آماده باش کامل بسر می برد و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 10 فرد مظنون به تروریسم به دلیل مواضع افراط گرایانه در حمایت از جهاد و داعش و خطر برای امنیت ملی از ایتالیا اخراج شده اند.

گفتنی است تاکنون حدود 50 نفر که برخی از آنها گذرنامه ایتالیایی در اختیار داشتند، از طریق این کشور به صفوف گروه های تروریستی پیوسته اند. وزارت کشور ایتالیا نیز به منظور مقابله با پدیده جذب نیرو و اتخاذ تدابیر کیفری علیه کسانی که برای نبرد به کشورهای جنگ زده می روند و همچنین بسط تدابیر پیشگیرانه در قبال تندروها در حال وضع مقررات جدیدی است.

داعش یکی از گروه های اصلی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای اروپایی به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه برای ایجاد آشوب و درگیری مسلحانه در سوریه و عراق بود که کمک های گسترده تسلیحاتی و مالی از این کشورها و چند کشور عربی منطقه دریافت کرده است.

‘روبرتا پینوتی’ وزیر دفاع نیز به تازگی اعلام کرد که شمار نیروهای مسلح برای حفاظت و حراست از فرودگاه ها، مدارس یهودی، سفارتخانه ها و تمامی اهداف حساسی که از سوی فرمانداران و روسای پلیس به منظور مقابله با تروریسم شناسایی شده اند، از 3 هزار نفر که پیشتر در چارچوب پروژه موسوم به خیابان های امن به کار گرفته شده بودند، به 4 هزار و 250 نفر افزایش یافت.

26149

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.