17

جامعه > سلامت – دکتر حسین کرمانپور *

جناب حجت الاسلام شجونی

با سلام و عرض ادب

بنده یک پزشکم و هر روز با بیماران زیادی روبرو می شوم، بیمارانی که دردمندند و خانواده هایی که به جهت بیماری عزیزشان مغموم اند.

من و امثال اینجانب از میان تمام متون دینی و اخلاقی و همچنین موعظه امثال حضرتعالی، یاد گرفته ایم که بیماری را هدیه ای از جانب خدا دانسته و بر درمان و تحملش صبر پیشه کرده و شفا را هم به دستان پر مهر حضرت پروردگار مهر و لطف بسپاریم.

از میان بیماری های موجود، برخی با آنکه شناخته شده اند اما هنوز جوامع با آن درگیرند و ناخواسته در سال چند صدهزار به آن گرفتار می شوند و راه گریزی هم از آن نیست. شاید این هم مشیت الهی است که عقل بشر در رسیدن به درمان برخی بیماری ها همچنان عاجز و ناتوان است.

بیماری های ژنتیکی از جمله بیماری هایی است که در صورت گرفتاری، هیچ راه فرار و درمانی ندارد و چاره ای جز قبول آن و مدیریت یک عمر باقی نمی گذارد. این بیماری ها هم برای بیمار سخت است و هم برای خانواده های این عزیزان طاقت فرسا! برای آنها که گرفتار نشده اند راه های فروانی است تا پیشگیری کنند اما برای آنکه گرفتار می شود چاره ای نمی ماند جز قبول عاشقانه و شکر عارفانه! که از جانب دوست هر چه رسد نیکوست.

جناب آقای شجونی، خوشبختانه حضرتعالی هم روحانی درس دین خوانده اید و هم استادی که قطعا شاگردانی هم می پرورانید. برای من جای بسی خوشوقتی است که از سر دلسوزی و تخصصی که دارم، به نکته ای که اخیرا در برخی خبرگزاری ها از زبان شما ایراد و گسترانیده شده اشاره کرده و انتظار داشته باشم با کمک خود شما، تلاش کنیم دیگر هیچ سخنران یا نویسنده ای برای قیاس نادانی از آن بهره نجوید.

پر واضح است که اشارت و نکته سنجی بنده از گفتار شما به هیچوجه جنبه سیاسی ندارد و قطعا اگر گوینده مطلب فردی از گروه اصلاح طلبان هم بود باز لحظه ای از این وظیفه عاقلانه دریغ نمی ورزیدم.

جناب شجونی عزیز! در مصاحبه با خبرگزاری محترم برنا، در میان مصاحبه خود جمله زیر را فرموده اید:

مردم منگول و نادان نیستند که مجلس را به اصلاح طلبان بدهند.

ما از میان هر قومیت و گروه و فرقه ای باشیم، چه مردم دوستمان بدارند چه نادان و دشمن، چه پزشک باشیم و یا روحانی، چه ایرانی باشیم یا خارجی، چه دوست باشیم یا دشمن و چه شیعه باشیم یا سنی، مسئول باشیم یا کارمند معمولی و خواص باشیم یا عوام، در مواجهه با دریافت ایراد ژنتیکی در میان یکی از بستگانمان، که منجر به بیماری منگولیسم شود شانس برابری داریم.

بیماران منگول در یک اتفاق ساده، محصول ژنتیکی خود را درست دریافت نکرده و در اثر این واقعه، انسان معصومی متولد می شود با درجه فکری و ذهنی کمتر و صورتی متفاوت تر اما صدالبته بی آزار، دوست داشتنی، با چشمانی مهربان و فطرتی پاک در تمام عمر.

در ایران امروز ما و در میان همان مردمی که قرار است انتخاب اصلح کنند و مصداق سخنان شما برادر محترم شوند، کم نیستند پدران و مادران زجر کشیده ای که قامتشان خمیده داشتن بیماری فرزند دلبندشان گردیده است.

لذا ضمن آنکه به عنوان یک انسان از صاحت حضرتعالی عذر جسارت می طلبم اما به عنوان یک شهروند عادی از آن استاد گرانمایه خواهشمندم ضمن عذرخواهی از تمام خانواده های گرفتار، آغازگر کمپینی شوید که دیگر هیچ نویسنده، گوینده، فیلم ساز، سخنران و ساکن کوچه و بازاری به خود اجازه ندهد، از واژگان بیماری برای قیاس های نادانی و… بهره جوید.

والعاقبه للصادقین

8 بهمن ٩٣

* مدیر اورژانس بیمارستان سینا

۴۷۴۷

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.