18

اقتصاد > کشاورزی – نسیم آنلاین نوشت:

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم دیدار وزیر کشاورزی کردستان عراق گفت: براساس مصوبه دولت، در حال حاضر مسئول شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهاد کشاروزی است.

محمود حجتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در حال حاضر وضعیت شرکت بازرگانی دولت به چه صورت است و این شرکت زیرمجموعه وزارت کشاورزی است یا وزارت صنعت؟ گفت: آنچه شاهدیم این است که چهار ماه قبل دولت تصویب و ابلاغ کرد که مسئول شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهادکشاورزی است و اینکه این امر نهایی شده است.

حجتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واردات شکر و برنج گفت: فعلا هیچ نیازی به واردات شکر و برنج نداریم اما اینکه عده‌ای همچنان به دنبال واردات هستند، به دلیل آن است که طبیعتشان این است و ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم.

او درباره واردات شکر گفت: ما هر روز موجودی و واردات شکر به کشور را کنترل می‌کنیم اما نکته مهم آن است که نباید قیمت محصول خارجی از محصول داخلی ارزان تر باشد، ضمن اینکه ما در حال مدیریت این مسئله هستیم و در این زمینه اجازه واردات آزاد شکر را دیگر نمی‌دهیم.

وزیر جهادکشاورزی گفت: درباره حل مشکلات کارخانجات تولیدکننده شکر نیز مجوزی از شورای اقتصاد دریافت کردیم که کارخانجات به هر میزان که تولید داشتند، در صورت امکان بتوانند واردات انجام دهند و مابه‌التفاوت قیمت داخلی و خارجی را معاف شوند تا فاصله تولید داخل و خارج حفظ شود.

حجتی گفت: واردات برنج در حال حاضر ممنوع است.

23231

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.