23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه تلویزیونی «هفت» درباره برگزاری سی و سومین دوره این جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر جشنواره فیلم فجر جمعه شب دهم بهمن ماه در برنامه «هفت» حضور پیدا کرد. او در بخشی از این برنامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رشد کیفی جشنواره گفت: «از دستاوردهای این دوره از جشنواره انضباط در برگزاری است. از مهر ماه که کار خود را آغاز کرده‌ایم تاکنون همواره منضبط پیش رفته‌ایم و با نقصانی رو به رو نبوده‌ایم. از دیگر کارهایی که صورت گرفت در حوزه نمایش و انتخاب فیلم‌ها بود که تلاش کردیم به محدودیت و قواعد پایبند باشیم و امیدواریم این به رشد کیفی آثاردرجشنواره منجر شود. اگرچه ممکن است این جشنواره تمام توانایی‌های سینمای ایران را به نمایش نگذارد. از دیگر بخش‌هایی که دراین دوره مودر توجه قرارد اشت بخش بلیت‌فروشی فیلم‌های جشنواره بود.»

در میانه صحبت‌های رضاداد، منوچهر محمدی از تهیه‌کنندگان شناخته شده سینمای ایران روی خط هفت حاضر شد و اظهار داشت: «در ابتدا باید تحسین کرد کسانی را که این جشنواره را به نام سیمرغ مزین کرده‌اند چرا که در ادبیات و فرهنگ دینی ما سیمرغ و کوه قاف دو علامت و نشانه مطلوب و ارمانی ما است که زمان بسیاری را بایدبرای آن صرف کنیم و معنای سیمرغ در اتحاد مجموعه سینمای ایران در صورتی که در یک همراهی برای اعتلای فرهنگی کشور باشد تجلی پیدا می‌کند اما ما نباید پیشینه جشنواره خود را فراموش کنیم باید دبیر جشنواره  و همکاران ایشان زمینه‌ای را فراهم کند تا بستر اتحاد و همدلی فراهم شود و از فضایی که دامن‌زننده به منیت‌های فرهنگی است کاسته شود آن گونه که از برخی و آداب و مراسمی که ما را شبیه جشنواره خارجی می‌کند و به منیت نیز کمک می‌کند بپرهیزیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نفس ارائه اثر هنرمند تنها در مقایسه با دیگر آثار دیده شود و سعی کنند عیوب و نواقص کارشان را ببینند.»

او با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر را تنها یک دقیقه ازتاریخ سینمای ایران می دانم گفت: هنرمندان باید بدانند لازمه یک اثر هنری زمان است. زیرا که زمان است که اثبات می کند که یک اثر در جهت فرهنگ و تمدن یک کشور است و یا اینکه تنها یک اثر یک بار مصرف است.

رضاداد در ادامه صحبت‌های محمدی بیان کرد: «جشنواره پایان یک فیلم و یک فضا نیست و شعار ما در این جشنواره پیش به سوی اکران موفق و حفظ احترام به فیلم‌هایی است که انتخاب نشده‌اند. همچنین مسیری را که از سال گذشته آغاز کرده‌ایم نیز در سال جاری ادامه دادیم و آن هم تقلید نکردن از بسیاری از آدابی است که چندان به ما مرتبط نیست.»

دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه پس از انقلاب فیلم‌هایی وجود دارند که شاید نتوانیم در مورد آنها گفت وگو کنیم و این یعنی دستاورد انقلاب ادامه داد: «برخی بر این باورند که بهتر است جشنواره فیلم فجر را به جشنواره موضوعی تبدیل کنیم  در حالی که این به سود دستاوردهای انقلاب نیست. این سینما حاصل همه آن  استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و تمام آن شعارهای بنیادینی است که انقلاب را شکل داده‌اند. در سال‌های اخیر سینمای ایران آثار در خوری را برای سینمای اجتماعی داشته است که محل گفت و گو هستند و چون ما سینمایی را به عنوان سینمای موضوعی برای سینمای اجتماعی نداریم در این جشنواره بدان پرداخته‌ایم. در هر صورت اگر بتوانیم این نگاه کامل و جامع را به جشنواره داشته باشیم از دل این جشنواره نیز هفت الی هشت جشنواره  خوب دیگر را می‌تواند شکل بگیرد.»

در پایان صحبت‌های رضاداد پژمان بازغی نیز روی خط هفت حاضر شد و در مورد آثار موجود در بخش نگاه نو صحبت کرد.

58۲۴۴

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.