21
محل تبلیغ شما
21
محل تبلیغ شما
سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن ماه و اعلام آغاز مراسم‌های دهه فجر امسال صبح امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن ماه، لحظه ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، صبح امروز(یکشنبه) در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی با پخش صدای هواپیما، صدای شلیک توپ و گلبانگ تکبیر آغاز شد.

در این مراسم مردم هم صدا با یکدیگر شعار «الله‌اکبر» و موزیک «الله‌اکبر، خمینی رهبر، این بانگ آزادی» را همخوانی کردند.

در این مراسم همچنین پیام خانواده معظم شهدا به امام امت توسط فرزند شهید هاشمی‌نژاد قرائت خواهد شد و همچنین در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

همچنین رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان صبح امروز در مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت‌زهرا(س) و مراسم بزرگداشت لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) در فرودگاه امام با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری از جمله برنامه‌های امروز 12 بهمن 93 است.

گفتنی است همزمان در 60 کشور جهان مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و سفارتخانه‌ها برگزار می‌شود.

زنگ انقلاب در مدارس به صدا درآمد

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی را به صدا درآورد.

همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی به مناسبت ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی شاهد حضرت معصومه (س) منطقه 6 تهران و به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

طنین شعار الله اکبر در مجلس همزمان با لحظه ورود امام (ره)

همزمان با لحظه ورود تاریخی امام (ره) در دوازدهم بهمن 57 شعار الله اکبر در مجلس شورای اسلامی طنین‌انداز شد.

همزمان با سالگرد ورود امام پس از پانزده سال تبعید به کشورمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فریاد الله اکبر این روز را گرامی داشتند.

گلبانگ انقلاب در تمام مدارس کشور

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ساعت 9.33دقیقه امروز (یکشنبه) در مدارس دوره های مختلف تحصیلی نواخته شد.

زنگ گلبانگ انقلاب در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در 105 هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد.

در تهران زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسئولان این وزارتخانه در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) (دوره اول متوسطه) به صدا درآمد. مشابه این مراسم نیز در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مدارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه، نمایش، سرود، مسابقه و.. به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب می روند.

آغاز جشنواره فیلم فجر

همزمان با آغاز دهه فجر امروز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران آغاز می شود و فیلم های راه یافته به جشنواره در سینماهای تعیین شده و برج میلاد به نمایش در می آید.

همچنین امروز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از 12 روز فعالیت در مراسمی به کار خود در تهران پایان می دهد.

جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از24 بهمن در تهران آغاز می شود.

امروز همزمان با یوم الله 12 بهمن مراسم ویژه در بهشت زهرا و فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. 520 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

یکی دیگر از برنامه های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهراست.

مراسم امروز فرودگاه مهرآباد از ساعت 9 تا11 صبح در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان در مسیر حرکت امام (ره) و گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها از دیگر ویژه برنامه های امروز است.

همچنین جشن های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان برگزار می شود.

رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاه ها تا گلزار شهدای استان، به صدادرآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برپایی مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) از برنامه های ویژه 12 بهمن امسال است که مراسم ویژه ای نیز در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می شود.

گلباران منزل امام(ره) در شهرهای خمین و نجف

امروز گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف و همچنین برنامه ویژه ای در نوفل لوشاتو (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه انجام می شود.

همچنین بیش از هزار و 800 نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چندرسانه ای مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی بیش از 30 هزار نمایشگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه کشور از امروز آغاز می شود.

مراسم های ویژه ای نیز در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران، خانه موزه استاد انتظامی و تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود و مراسم ویژه ای در میدان امام حسین (ع) همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه از روز دوازدهم بهمن تا پایان دهه فجر برپا می شود.

23231

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.