18

 

اقتصاد > صنعت – نسیم آنلاین نوشت:

محسن صالحی نیا گفت: پژو و رنو هیچ‌گاه خلف وعده نکرده‌اند. با هر شرکتی قرارداد ببندیم برخی‌ها فقط از ما ایراد می‌گیرند. دلیل رفتن پژو از ایران، مشکل ارزی ما بود.

محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص احتمال انعقاد مجدد قرارداد با شرکت پژو علی رغم خلف وعده این شرکت در سال های گذشته گفت: شرکت پژو در دوره گذشته قرارداد خود را با ایران فسخ نکرد و این تنها نظر برخی از کارشناسان و صاحب نظران است.

او با اشاره به وضعیت کشور در سال های گذشته بیان کرد: مسئله پژو از زوایای مختلف قابل بحث است و که طی آن ما نتوانستیم ارز مورد نیاز خود برای ادامه همکاری با این شرکت را فراهم کنیم و به هر میزان که ما در ارز مشکل داشتیم، قرارداد اجرا نشد، اما این به معنای فسخ قرارداد نبود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت گفت: در حال حاضر با برداشته شدن تحریم های بین المللی امکان انعقاد قرارداد با شرکت پژو در شرایط برد، برد وجود دارد.

صالحی نیا در پاسخ به این سوال که ” چرا ما باید حتما با شرکت های فرانسوی قرارداد امضا کنیم” گفت: ما برای انعقاد قرارداد با این شرکت ها زیر ساخت هایی برای خود فراهم کرده ایم، که نمی خواهیم این زیر ساخت ها را از بین ببریم و در واقع نباید خودمان را در این زمینه محدود کنیم.

او با انتقاد از بهانه جویی منتقدان گفت: بعضی منتقدان اگر با شرکت های چینی قرارداد ببنیدم به ما انتقاد می کنند، اگر با شرکت های اروپایی وارد مذاکره شویم باز هم به ما خرده می گیرند و در واقع نمی توان به این نقدها توجه کرد.

معاون وزیر صنعت گفت: شرکت هایی مانند پژو و یا رنو خلف وعده ای در حق ما نکرده اند، و هر کدام حاضرند با ما همکاری کنند ولی در بعضی از زمان ها شرایط تحریم ها ویژه می شود که کاری از دست ان ها بر نمی آید.

صالحی نیا با بیان اینکه ” ما در برابر شرکت های خارجی برخورد حذفی نمی کنیم ” گفت: شرکت هایی مانند پژو قابلیت هایی دارند که شانس انعقاد قرار داد با ان ها را از دست نمی دهیم و قصد نداریم که در این خصوص برخورد حذفی کنیم.

او در پایان گفت: در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادها هستیم و فعلا قطعیتی در خصوص انعقاد قرارداد با این شرکت ها وجود ندارد و اگر انعقاد قرارداد به نفع ما باشد مطمئنا قرارداد خواهیم بست.

23231

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.