23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر 93 + عکس

 

تمامی اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر را می توانید در این خبر مشاهده کنید.

شش اثر سینمایی در بخش های رقابتی سودای سیمرغ، نگاه نو، هنر و تجربه و مستند در دومین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد به نمایش در می آید.

فیلمهای خداحافظی طولانی، زندگی پنهان، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، حکایت عاشقی، خانه دختر و موقت در دومین روز از نمایش در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر وتجربه به نمایش در می آیند.

*خداحافظی طولانی
این اثر سینمایی به کارگردانی فرزاد موتمن اولین فیلمی است که در روز دوم در کاخ جشنواره سی و سومین جشنواره فیلم فجر اکران می شود.
فیلم ماجراى مردى را روایت مى کند که از اتهام یک قتل جنجالى تبرئه شده است اما جامعه و اطرافیانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش مى کنند.مرد که درگیر یک رابطه عاطفى است براى تداوم عشق و زندگى باید بر این بحران غلبه کند. ساره بیات، میترا حجار و سعید آقاخانی بازیگران اصلى فیلم هستند.

*زندگی پنهان
این فیلم را دلاور دوستانیان کارگردانی کرده است و مستندی از زندگی چندین نوع حشره و دوزیست در طبیعت ایران را به نمایش می گذارد.

*چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت
اولین تجربه وحید جلیلوند در مقام کارگردان است. در خلاصه داستان “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” آمده است: یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می کشد. دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می دهد اما… نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده و وحید جلیلوند حضور دارند.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

*حکایت عاشقی
به کارگردانی احمدرضا رمضان زاده و تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی دیگر فیلم روز دوم در بخش سودای سیمرغ است. این فیلم درباره خانواده‌ای است که بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند.
در این فیلم بهرام رادان، شیلان رحمانی، شوان عطوف، قطب الدین صادقی، بهمن زرین پور، کیمیا مواد خانی، محمد بکتاش، نرگس امینی وحسین اعتماد ایفای نقش می کنند.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

*خانه دختر
داستان مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند، این چهارمین فیلم بلند سینمایی شهرام شاه حسینی است.
حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی شاه حسنی و رویا تیموریان بازیگران اصلی«خانه دختر» هستند.

*موقت
امیر عزیزی این فیلم را که آخرین فیلم از روز دوم جشنواره است کارگردانی کرده است. در خلاصه داستان فیلم “موقت” آمده، خانواده ای همزمان با اسباب کشی و جابجایی خانه شان ناخواسته درگیر ماجرا و مشکلاتی می‌شوند.
همچنین، پگاه آهنگرانی، نگارجواهریان، نازنین فراهانی، طاهره زندیان، ساناز عزیزی و بابک کریمی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

نتیجه آرای تماشاگران در روز نخست جشنواره/پیشتازی عصر یخبندان، کوچه بی نام و اعترافات ذهن خطرناک من
نتیجه شمارش آرای روز نخست جشنواره فیلم فجر فیلم های بخش مسابقه سودای سیمرغ اعلام شد.  از مجموع ۶۱۰۸ برگ رای شمارش شده به ترتیب فیلم عصریخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی با میانگین امتیاز ۳/۰۵در رتبه نخست، فیلم کوچه بی نام به کارگردانی هاتف علیمردانی با میانگین امتیاز ۲/۸۸ در رتبه دوم و فیلم اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی با میانگین ۲/۶۹ حائز رتبه سوم شده اند.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

ستاره اسکندری:فیلم خوب می‌تواند پل ارتباط فرهنگی با سایر کشورها باشد
ستاره اسکندری در ابتدا با اشاره به کم‌کاری‌اش در سینما بیان کرد: سال قبل برای اولین بار با سه کارگردان فیلم اولی یعنی مهدی پاکدل، ایمان افشاریان و برزو نیک‌نژاد در جشنواره حضور داشتم و امسال هم با فیلم «نزدیک‌تر» به کارگردانی مصطفی احمدی در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارم.
وی با بیان اینکه فیلم خوب می‌تواند پل ارتباط فرهنگی با سایر کشورها باشد، اظهار کرد: خوشبختانه از سال گذشته شاهدیم که فیلم اولی‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و این امر جای خوشحالی دارد.
این بازیگر با اشاره به تغییراتی که در فضای سینما رخ داده است، گفت: تغییرات شاید خیلی پررنگ نباشد اما به نظرم فضا بهتر شده است. ضمن اینکه بازیگرانی مثل من امروز به دنبال شهرت یا حواشی سینما نیستند و بیشتر جاودانگی سینما برایمان جذاب است. به همین دلیل بهتر شدن فضا می تواند بسیار مهم باشد.
اسکندری سپس درباره پیش بینی اش از اکران سال آینده سینما گفت: باید توجه داشت که موضوع اکران از جشنواره‌ها جداست. اکران در سینما مثل تدوین است. ممکن است یک فیلم با یک تدوین خوب به فیلم بسیار خوبی تبدیل شود. در واقع جشنواره و استقبال از فیلم‌های آن می تواند اکران سال آینده را رونق بدهد اما این امر خیلی قابل پیش‌بینی نیست.
وی درباره بخش هنر و تجربه نیز اظهار کرد: حدود بیست سال قبل و زمانیکه جوان‌تر بودم، پاتوق‌مان جایی مثل سینما عصر جدید بود. این سینما به عنوان جایی که غالبا فیلم‌های حوزه اندیشه‌ای را اکران می‌کرد شناخته می‌شد؛ از فیلم‌های تارکوفسکی تا فیلم‌های خوب ایرانی. امروز گروه هنر و تجربه برای من یادآور آن روزهاست.
ستاره اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: هنر و تجربه سینمایی که است مخاطب مشخصی دارد و محصول اندیشه و تفکر خاصی است. به نظرم راه اندازی این بخش، یک اتفاق خوب برای سینمای کشور است.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

حاتمی کیا به تماشای «خداحافظی طولانی» نشست
ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی« چ » در دومین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم سینمایی «تابستان طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن نشست.
شایان ذکر است، این کارگردان ارزنده سینمای ایران روز گذشته نیز با حضور در برج میلاد به تماشای فیلم های«بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و «ارغوان» به کارگردانی مشترک کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار نشست.
سی و سومین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در حال برگزاری است.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

فرزاد موتمن:عاشق ژانر عشقی و جنایی هستم/روایتی عاشقانه در پایین جامعه
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی “خداحافظی طولانی” لحظاتی پیش با حضور عوامل آن و رامتین شهبازی به عنوان منتقد برگزار شد.
در ابتدای این نشست فرزاد موتمن کارگردان این فیلم با ابزار خرسندی از حضور دوباره در جلسات رسانه ای جشنواره فیلم فجر افزود: قصه فیلم کار اصغر عبداللهی است که یک نویسنده و رمان نویس نسبتا قدیمی است؛ ابتدا از این داستان بی اطلاع بودم و دوست داشتم فیلمنامه خودم را جلو دوربین ببرم اما علی حضرتی با من تماس گرفت و پیشنهاد تولید این کار را داد.
وی ادامه داد: وقتی این فیلمنامه را مطالعه کردم به دلایل زیادی فیلمنامه خود را کنار گذاشته و خواستم که این فیلمنامه را بسازم.
کارگردان فیلم خداحافظی طولانی دلایل ساختن این فیلمنامه را برشمرد و یادآور شد: فیلمنامه روایت عاشقانه ای داشت و همه می دانند که من عاشق دو ژانر عشقی و جنایی هستم و سینمای من این دو ژانر است.
موتمن تصریح کرد: نکته بعدی این بود که بعد از “شب های روشن” هیچ فیلمنامه عشقی نداشتم و میزانسن این فیلمنامه به من اجازه می داد که به لحاظ گرافیکی هم عشق را به اصطلاح در بیاورم.
وی گفت: نکته بعدی این بود که این فیلم در فضای صنعتی و در باره کارگران فقیر است و متاسفانه در سینمای ما فیلم ها همه به خاطر تجارت از خیابان پارک وی به بالا می گذرد در حالی که مشتریان اصلی ما طبقه پایین جامعه هستند.
این کارگردان اضافه کرد: این فیلمنامه یک فرصت بود و اگر ایرادهایی هم داشت من باز چنگش می زدم و احساس کردم فیلم به من این اجازه را می دهد آن را که به ژانر وسترن نزدیک کنم؛ از طرفی یک تم فیلم تقابل فرد با جامعه را نشان می دهد و در صحنه اول با این سبک مواجه می شویم.
وی اضافه کرد: البته یکی از دلایل مهم گروه تولید بود که پولشان آماده بود و بلافاصله یک چک خوب به من دادند و فیلم آغاز شد.
کارگردان “شبهای روشن” به انتخاب سعید آقاخانی برای نقش یحیی اشاره کرد و توضیح داد: ما به یک بازیگر مرد ۵۰ ساله احتیاج داشتیم که هم بتواند تنهایی و تلخی را دربیاورد و هم لباس کارگری به او بیاید؛ بازیگران مرد سینما در این گروه سنی اندک اند.
موتمن ادامه داد: گزینه ای برای ایفای نقش یحیی نداشتیم؛ مدیر تولید فیلم با ترس و لرز پیشنهاد سعید آقاخانی را داد اما به محض اینکه پیشنهاد داد سکوتی در جلسه حاکم شد و در حالی که برخی انتظار مخالفت با این گزینه را داشتند همه این پیشنهاد را قبول کردیم و مطمئن بودیم که سعید می تواند این نقش را بازی کند.
وی اضافه کرد: تجربه تاریخی ثابت می کند که کمدین ها شخصیت های جدی را خوب بازی می کنند زیرا فشار بر کمدین ها بیشتر است و معمولا شوخی ها روی کاغذ نیست و مجبورند خلاق و متمرکز و بداهه سازی کنند و واکنش ها را درجا به وجود آورند و خیلی تمرین کنند.
کارگردان فیلم خداحافظی طولانی یادآور شد: معمولا کمدین ها در کارهای درام خوب جواب می دهند؛ شاید در ابتدا تردیدهایی در دلمان بود اما از همان دو روز اول آقاخانی چنان متمرکز ظاهر شد که بعد از دو سه روز من و سعید با هم حرف نزدیم و من می ترسیدم حرفی به او بزنم که بازی اش خراب شود واواسط فیلمبرداری میترا حجار به من گفت «آقاخانی برگ برنده فیلم است»
این کارگردان در خصوص موسیقی فیلم عنوان کرد: این فیلم غمگین است؛ حتی ازدواجی که صورت می گیرد خیلی غمگین است و می توان گفت ساده ترین ازدواج تاریخ سینمای ایران است. خودم آدم نوستالژیکی نیستم و فکر می کنم موزیک شما را به طرف نوستالژیک هدایت می کند و گاهی ما را یاد فیلم های قدیمی می اندازد.
وی اضافه کرد: ما خیلی سخت به این موسیقی رسیدیم و خیلی هم وقت ازما گرفته شد و حتی آهنگساز را اواسط کار تغییر دادیم. انواع موسیقی را انتخاب می کردیم و می دانیم که فیلم می تواند بدون موسیقی جلو برود اما من فیلم بدون موسیقی را نمی خواهم و با اصرار خواستیم که بسازیم و به این نتیجه رسیدیم که موسیقی غیر قراردادی باشد.
موتمن اضافه کرد: دوست داشتم موسیقی طبیعی برای خداحافظی طولانی داشته باشیم.
وی اشاره کرد: هنوز روی صدای فیلم تردید داریم و فقط باید به جشنواره می رساندیم و اکنون که فیلم با صدای دالبی نمایش داده شد میزان موسیقی را بالا دیدم اما این صدا از این سینما به آن سینما عوض می شود؛ اگر چیزی که این جا شنیدیم که را ملاک قرار دهیم این موسیقی بالاست.

در ادامه این نشست ساره بیات به عنوان بازیگر این فیلم عنوان کرد: از روزی که فهمیدم فرزاد موتمن قصد دارد فیلم بسازد مشتاق بودم که با او همکاری کنم. به نظر من سینمای موتمن سینمای مولف و او صاحب سبک است ، در نتیجه دوست داشتم و در نهایت این سیاق را انتخاب کردم.
وی ادامه داد: همانطور که خود فرزاد موتمن شریف است کارش هم شریف بود و احترام زیادی برای ما قایل بودند و من آسایش داشتم.
بیات در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعد از فیلم “جدایی نادر از سیمین” این سبک نقش را انتخاب می کند، توضیح داد: من نقش هایی را که خودم دوست دارم و کارگردان هایی که دوست دارم را انتخاب می کنم. گروه و فیلمنامه برای من حائز اهمیت است و خیلی جاها دوست ندارم که باشم.
وی در پایان صحبت های خود از رسانه ها درخواست کرد که جزییات فیلم را در اخبار توضیح ندهند و امانت دار باشند و ماهرو را لو ندهند.
سعید آقاخانی که در فیلم نقش «یحیی» را ایفا می کرد گفت: اصلا در ذهنم نمی گنجید که این نقش به من پیشنهاد شود؛ با توجه به اینکه قبلا همه کارهایم کمدی بوده مداوم فکر می کردم کارگردان پشیمان می شود.
وی ادامه داد: با طبقات پایین جامعه آشنا هستم؛ وقتی ککه فیلمنامه را می خواندم شخصیت یحیی خیلی کم حرف بود و احساس می کردم که خیلی کم اکت باشد و خودم باید ظریف سازی کنم و آدم قابل باور شوم.
محمد کائد مدیرتولید این فیلم نیز اشاره کرد که در این فیلم همه سر جای خود بودند و بار کسی روی دوش دیگری نبود.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

درها به روی ایده‌ی سینماگران باز شده است/رونق اکران در سال آینده
علی جنتی درباره فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر سی و سوم بیان کرد: خوشبختانه امسال فیلم‌های حاضر در جشنواره کیفیت مطلوبی دارند و بدون حاشیه‌های مخرب هستند.
وی با بیان اینکه هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با درایت و کاردانی آثار حاضر در این رویکرد را برگزیده است، اظهار کرد: یکی از نکات مثبت فیلم‌های جشنواره این است که از نظر سطح، شاهد آثاری نزدیک به هم هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یادآور شد: با توجه به فیلم‌ها و موضوعاتی که فیلم های امسال دارند، قطعا سال آینده سینمای پررونقی خواهیم داشت و به نوعی ویترین سینمای ایران در سال آینده بسیار خوب و درخشان خواهد بود.
جنتی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید درها به روی ایده‌ی سینماگران باز شده است، گفت: فیلمسازان و مخصوصا کارگردان‌های جوان می‌توانند ایده‌های خوب خود را به تصویر بکشند که قطعا هم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از تداوم روند حضور مثبت جوانان در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: حضور فیلمسازان جوان نکات قابل توجه این دوره از جشنواره است. این جوانان نشان دادند توانایی‌های لازم برای فعالیت در این عرصه را دارند و امیدواریم این روند در سال‌های بعد هم ادامه داشته باشد.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

آقاخانی: بازی در نقش‌های جدی راحت‌تر است
سعید آقاخانی معتقد است بازی در نقش‌های جدی راحت‌تر از نقش‌های کمدی است و انرژی کمتری از بازیگر می‌گیرد. سعید آقاخانی بازیگر«خداحافظی طولانی» در خصوص اجرای یک نقش متفاوت در این فیلم بیان کرد: «خداحافظی طولانی» به واسطه حضور فرزاد موتمن و همچنین فیلمنامه خوبی که داشت برایم جذاب بود و همین موضوع من را ترغیب کرد تا بازی در این کار را بپذیرم.

وی افزود: خوشبختانه این فیلم از سوی مخاطب با بازخورد خوبی رو به رو شد و از اینکه در«خداحافظی طولانی» حضور داشتم بسیار خوشحال هستم.

این بازیگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا چه اندازه اجازه بداهه پردازی داشته است، گفت: در کار کردن با فرزاد موتمن بازیگر آزاد نیست تا هر کاری که دارد را انجام بدهد. آقای موتمن به سبب فرم کاری که دارد، قائل به دکوپاز و دوربین است به همین خاطر به بازیگر چندان اجازه کار حاشیه‌ای داده نمی‌شود.

وی در خصوص حضورش در نقش‌های جدی نیز خاطرنشان کرد: برایم تفاوتی نمی کند کار کمدی و یا جدی باشد. آنچه که اهمیت دارد فیلمنامه خوب است اما معتقدم نقش‌های جدی راحت‌تر هستند و انرژی کمتری از بازیگر می‌گیرند.

علی‌اکبر ثقفی:فیلم‌های خوب هنر و تجربه، می‌توانند وزنه‌ای برای کلیت سینما باشند
 تهیه کننده «همه چیز برای فروش» که فیلمش در بخش هنر و تجربه جشنواره حضور دارد، بیان کرد: شک نکنید که در حوزه فیلم‌های هنر و تجربه، در یکی دو سال اخیر اتفاق مهمی برای داده است. این فیلم‌ها همیشه مهجور می‌ماندند اما حالا بخشی از اکران را به خود اختصاص داده‌اند و در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

وی ادامه داد: انگیزه جوان‌هایی که نگاه نویی دارند و می‌خواهند فیلم‌هایی بسازند که حاصل نگاه جهان‌شان است، اهمیت دارد. بسیار امیدوارم که در آینده نزدیک، این سینما بر حوزه‌های دیگر غالب شود.

ثقفی با اشاره به فیلم «ماهی و گربه» تصریح کرد: باید به این فیلم بسیار توجه می‌شد اما کمی در جشنواره گذشته مهجور ماند و از رقابت سیمرغ کنار گذاشته شد. این فیلم در اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد و منتقدان و نویسندگانی که درباره آن نقد نوشتند، نشان دادند که این فیلم ها نمونه بارز سینما هستند. «مردی که اسب شد» هم می تواند در همان گروه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه زمان، میزان موفقیت بخش هنر و تجربه را نشان می‌دهد، افزود: باید این فیلم‌ها را دید چرا که می توانند وزنه ای برای کلیت سینما باشند. این فیلم ها زبان سینما و تصویر را به خوبی بیان می کنند و به لحاظ هنری فیلم های متفاوت و خاصی هستند.

تهیه کننده «مردی که اسب شد» در پایان سخنانش گفت: همین که فیلمسازان دغدغه ساخت چنین فیلم‌هایی را دارند اتفاق خیلی مهمی است. ضمن آنکه مسوولان سینمایی با شناختی که روی اینگونه فیلمسازان دارند می توانند آینده روشنی را برای آن ترسیم کنند.

دوستانیان: نمایش فیلم های مستند در سالن اصلی جشنواره اتفاق بسیار خوبی است/مستندی درباره حشرات
کارگردان مستند زندگی پنهان گفت: سال های گذشته مخاطبان فیلم های سینمایی را رها نمی کردند تا مستند بینند، اما امسال با پخش مستند ها در سالن اصلی مخاطبان به راحتی می توانند فیلم های مستند را هم بینند. دلاور دوستانیان پس از نمایش فیلم مستند خود با نام زندگی پنهان در سالن اصلی برج میلاد، در پاسخ به این سوال که، فیلم شما دارای چه ویژگی ای بود تا در بخش فیلم های مستند پذیرفه شد؟ گفت: احساس کردم جای خالی مستند هایی درباره حشرات، در ایران خالی است و می خواستم از دید آفرینش نگاهی به زندگی حشراتی در طبیعت داشته باشم و سعی کردم تا مستندی متفاوت بسازم.

دوستانیان درباره مدت زمان صرف شده برای ساخت این مستند، یادآور: از فرودین تا خرداد ماه ۹۳ فیلمبرداری این اثر سینمایی به طول انجامید ؛ در مدت زمان سه هفته ای متوجه شوم چه زمانی وقت فیلمبرداری از این حشرات است.

وی با توجه به انتخاب موضوعی سخت برای مستند خود اظهار کرد: روزی که خواستم فیلمسازی کنم، به دنبال شگفت زده کردن بینندگان و مخاطبان کارهایم بودم؛ به همین دلیلی انجام کارهای سخت را چه در مستند و چه در داستان دوست داشتم.

دوستانیان درباره نبود دوربین های حرفه ای برای فیلمبرداری از حشرات در ایران گفت: دوربین های حرفه ای برای انجام این مهم در ایران نبود و من در موقعیتی از کار مانده بودم که باید چه کار کنم اما به دلیل سابقه ۳۰ ساله عکاسی و آشنایی با ساختار لنز، با خرید لنز های آنالوگ که مربوط به ۴۰ یا ۵۰ سال پیش است، بعد از چندین ماه آزمایش توانستم چندین لنز بسازم که بتوانم فیلمبرداری از حشرات را انجام دهم.

وی درباره نمایش فیلم های مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: نمایش فیلم های مستند در جشنواره فیلم های فجر خوب است ؛ اهالی رسانه از به خوبی می توانند کار مستند را نقد کنند و نظر خودشان را درباره فیلم بیان کنند از اینرو نمایش این آثار در جشنواره فجر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این مستندساز درباره پخش مستند های بلند در سالن اصلی برج میلاد و در میان فیلم ها بلند جشنواره فیلم فجر گفت: در سال های گذشته بخش های مستند در سالن جنبی جشنواره برگزار و این مهم باعث می شد مخاطبان به تماشای آثار مستند ننشینند اما پخش فیلم های مستند در سالن اصلی جشنواره امکان دیده شدن این آثار را فراهم می کند.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

یادداشت حمیدرضا قطبی برای بیینندگان «جامه دران» در پردیس کیان
نشست مردمی فیلم «جامه دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان در پردیس کیان برگزار نشد.

 یادداشت کارگردان «جامه دران» به دلیل عدم حضور عوامل فیلمش در پردیس کیان به شرح زیر است:

سالها محنت و غم از طلب وصل تو بود چکنم گر طلبت اینهمه دشوار نمود
آنهمه ناله جانسوز به دوران شباب گوش بد مهری ایام ز هیچش نشنود

خوشحالم که پس از سالها تلاش و کوشش برای ساخت جامه دران بالاخره به نتیجه رسیدیم و این فیلم ساخته شد. تهیه کننده محترم بر سر پیمان ماند و شرایط را فراهم کرد. ما هم راه افتادیم و برای انتخاب لوکیشن، شهرها و روستاها را گشتیم. از پا افتادیم، اما ناامید نشدیم. عوامل و هنرپیشگانی هم که دعوت کردیم با جان و دل آمدند. دوسال پی در پی پیش تولید کردیم و هر بار که آماده بودیم جلوی مجوزها را گرفتند. هر چه بود گذشت …… با تغییر شرایط ، جامه دران بر پرده ها جان گرفت و روسیاهی به آنها ماند که تنگ نظر و کج فهم بودند. بسیارامید داریم که آن سیر و سلوک و آن طی طریق احساسی باشد که بتوانیم آنرا بار دیگر در سالن نمایش با تماشاگران فیلم تجربه کنیم. این اصلا دور نیست چرا که آنها که ما و شما دوستشان داریم و هنرمندند پس از تماشای فیلم نشانه هایی از آن را بروز داده اند. من دلم آرام است چرا که می دانم زیبا یی آن چیزی ست که مارچرا که می دانم زیبا یی آن چیزی ست که مارا بدنبال خود خواهد کشاند.

بشنو از نی چون حکایت می کند از جدایی ها شکایت می کند
با درود فراوان به شما تماشاگران و شما زحمتکشان پردیس کیان 

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

حمیدرضا قطبی
یادداشت ابراهیم حاتمی‌کیا
 ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما درباره فیلم مستند «سمفونی استیضاح» که به کارگردانی محمدعلی شعبانی ساخته شده و نخستین نمایش این فیلم امروز ۱۳ بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار می شود، یادداشتی منتشر کرد.

متن یادداشت ابراهیم حاتمی کیا به شرح زیر است:
مستند «سمفونی استیضاح» از دو جنبه مبارک است یکی کاوش در تاریخ انقلاب اسلامی بدون طعم سفارش و محافظه‌کاری. و دوم ورق خوردن انقلاب به همت نسلی که هیچ خاطره ای از آن ایام ندارند.

حاتمی کیا – ۵ بهمن ۱۳۹۳
مستند ۷۰ دقیقه‌ای «سمفونی استیضاح» به کارگردانی محمدعلی شعبانی، فیلمی در مورد شهید عبدالحمید دیالمه است که در بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

شفیعی: فیلمسازان باید نگاه دقیق‌تری به موضوعات پیرامون خود داشته باشند
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» که فیلمش در بخش نگاه نو حضور دارد، گفت: فیلمسازان باید به محیط پیرامون خود دقت کنند، گاهی اوقات بعد از دیدن فیلم‌ها باید از خودمان بپرسیم این فیلم در کدام قاره اتفاق افتاده است.

 محمدرضا شفیعی درباره کار با کارگردانان فیلم اولی بیان کرد: ساختار فیلم هایی که از طرف ما انتخاب می شود، باید ساختاری مانند فیلم‌های نگاه نو داشته باشد و انتخاب این افراد دلیل شخصی ندارد بلکه دلیل محتوایی دارد. یعنی تلاش می‌کنم بر اساس محتوایی که یک فیلم دارد افراد را انتخاب ‌کنم.

وی ادامه داد: محتوای فیلم «ماهی سیاه کوچولو» یک محتوای انقلابی با جذابیت‌های بصری سینمایی است و باید به دنبال یک کارگردان جوان مستعد که هم علاقمند به این حوزه و هم تکنیک اجرایش را بلد باشد می‌بودیم. آقای اسماعیلی را از قبل می شناختم و تله فیلم‌های خوبی ساخته بودند وکه در نهایت باعث شد برای ساخت یک کار بلند سینمایی به ایشان اعتماد کنیم.

شفیعی درباره وجود و ماهیت جشنواره فجر در روند سینمای ایران گفت: جشنواره محلی است برای دیده شدن فیلم‌ها. قبلا فقط فیلم‌هایی را روی پرده می‌دیدم که در جشنواره حضور داشتند اما در حال حاضر ظرفیت ساخت فیلم های سینمایی در کشور بسیار بالاست و فقط بخشی از آن را که هیات انتخاب معرفی می کند، در جشنواره می‌بینید.

این تهیه کننده سینما در پایان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته، جشنواره فیلم فجر خارج از بحث رقابت، به یک محفل سینمایی تبدیل شده است که باعث گپ و گفت‌های سینمایی می‌شود و خیل از تولیدات سینمایی سال‌های آینده از همین جشنواره و گپ و گفت‌ها بیرون می آید.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

رونمایی از «کوچه بی‌نام» در سینما آزادی
علیمردانی در این مراسم درباره فیلم جدیدش گفت: در این فیلم گروهی بسیار صمیمی داشتیم که با تمام وجودمان هر آنچه داشتیم به نمایش گذاشتیم. به قول معروف هر آنچه از دل بر آید بر دل نشیند.

وی افزود: «کوچه بی‌نام» با تمام ضعف و قدرتش، تمام چیزیست که بلدیم و امیدوارم که از آن لذت ببرید.

در ادامه نیز، خسرو نقیبی نیز درباره «کوچه بی‌نام» بیان کرد: علیمردانی که پیش‌تر با فیلم های «به خاطر پونه» و «مردن به وقت شهریور» در جشنواره حضور داشت، امسال با فیلم «کوچه بی نام» در جشنواره حضور یافته است. تا کنون این فیلم جزو پربیننده‌ترین فیلم های این دوره بوده و انتظار می‌رود اتفاقات خوبی برای آن رخ بدهد.

بر اساس این گزارش، «کوچه بی‌نام» در آمار مردمی اعلام شده توسط خانه سینما در روز نخست، در جایگاه دوم قرار داشت.

شرف الدین: آثار بخش هنر و تجربه نوید سالی پر رونق را می دهد
مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت: آثار خوبی در بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر حضور دارد و این امر نشان از سالی پر رونق در سینمای ایران را می دهد. محمدرضا شرف الدین افزود: فیلم هایی که امسال در لیست جشنواره فیلم فجر با عنوان هنر و تجربه قرار گرفته اند نوید سال پر رونقی را در سینمای ایران می دهند.

وی با اشاره به ۱۲ فیلم حاضر در بخش هنر و تجربه جشنواره ادامه داد: باید سینمای هنر و تجربه را جدی گرفت چرا که در همین بخش جشنواره هم تعداد فیلم های این حوزه زیاد است.

شرف الدین تاکید کرد: فیلم های این حوزه را باید از اکران عمومی مجزا کرد چون معمولا پرفروش نیستند اما نگاه تازه ای در آن ها مطرح می شود که قابل توجه است.

تهیه کننده «سه و نیم» در پایان بر توجه ویژه مخاطبان نسبت به فیلم های هنر و تجربه تاکید کرد و یادآور شد: حضور بخشی با این عنوان اتفاق مثبتی در جشنواره امسال است که می تواند به دیده شدن بیشتر فیلم های این حوزه کمک کند.

امسال ۱۲ فیلم در بخش سینمای هنر و تجربه جشنواره حضور دارند که قرار است از دو فیلم از سوی گروه اجرایی این بخش تقدیر شود. 

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

لطیفی: آرام آرام از صحنه خارج می شویم/لزوم حضور سینماگران جوان
تهیه کننده فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» گفت: فیلمسازان هم نسل من از صحنه سینما آرام آرام خارج می شوند و باید به حضور جوانان در این عرصه بها دهیم. نشست رسانه ای فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» با حضور وحید جلیلوند کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم، محمد حسین لطیفی و علی جلیلوند تهیه کنندگان، علی زرنگار و حسین مهکام نویسندگان فیلمنامه و نیکی کریمی، برزو ارجمند، ، شاهرخ فروتنیان، سحر احمدپور، میلاد یزدانی از بازیگران این اثر سینمایی بر برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست که اجرای آنرا حسین سلطان محمدی برعهده داشت، وحید جلیلوند افزود: از اینکه فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» را پس از نظاره، تشویق کردید، از شما سپاسگزارم.

وی یادآور شد: این فیلم محصول تلاش همه افراد گروه بود و به دنبال معنی واقعای مولف بودیم و حالا فکر می کنم تمام این کار و همه افرادی که در آن حضور داشتند، مولف بودند.

نیکی کریمی از بازیگران «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» با گرامیداشت یاد انوشیروان ارجمند گفت: فیلمنامه خوب، کمیاب است و «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» فیلمنامه خوبی داشت؛ با مطالعه این فیلمنامه دریافتم که اتفاق های خوبی پس از تولید این اثر سینمایی رخ می دهد.

وی اظهار کرد: همان طور که سال قبل گفته بودم، دوست دارم با کارگردان هایی که کار اولشان است، همکاری کنم.

بازیگر فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ادامه داد: فیلمنامه بخشی از کار است و علاوه بر این، شور و شوق و انرژی کارگردان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علی زرنگار از نویسندگان فیلمنامه به نمایندگی از نویسندگان فیلمنامه این اثر سینمایی اظهار کرد: برای من تجربه فوق العاده ای بود و کم اتفاق می افتد که گروهی دور یکدیگر جمع شوند و با خواستگاه مشترکی به دنبال اهداف و نگاه های مشترکی باشند.

محمد حسین لطیفی، تهیه کننده فیلم هم با اشاره به اینکه بار اصلی فیلم بر دوش کارگردان بوده، گفت: من از کار کردن با این گروه پر انرژی لذت بردم و علاقه مندی گروه برایم مورد توجه بود.

وی با بیان اینکه کسانیکه سال ها در پشت صحنه یا جلوی دوربین فعالیت هایی را داشته اند، باید خودشان کار کنند، یادآور شد: کسانی که بعد از سال ها فعالیت در سینما نشان دادند توانایی برقراری ارتباط خوب با مردم دارد باید فعالیت های تازه ای را شروع کنند.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: قبول کنیم آرام آرام از صحنه دور می شویم تا جوانان وارد صحنه شوند و پرچم سینمای ایران را بالا نگه دارند.

سیر سرویس های ایاب و ذهاب خبرنگاران جشنواره فیلم فجر بە برج میلاد اعلام شد
وسیله تردد اهالی رسانه به برج میلاد هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ در زمان های مشخص شده و بر اساس مسیرهای تعیین شده آماده انتقال اهالی رسانه به برج میلاد محل برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند.

حرکت این سرویس ها از مبدا به سمت برج میلاد از ساعت ۹، ۱۳، ۱۵:۰۵، ۱۸، ۱۸:۲۰، ۲۰:۳۰، ۲۰:۴۵ و ساعت حرکت آنها از برج میلاد به مسیرهای تعیین شده به منظور بازگرداندن اهالی رسانه به محل های مورد نظر به ترتیب از ساعت ۱۲، ۱۶، ۱۶:۱۰، ۱۸، ۱۸:۱۰، ۲۱، ۲۱:۱۰ و ۲۳:۳۵ است.

استفاده از این سرویس ها فقط با کارت های صادر شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره امکان پذیر است.

بر این اساس مسیر تردد و زمان حرکت سرویس‌ها از میادین اصلی شهر و برج میلاد بدین شرح است:

مسیر یک: میدان هفت تیر (مدرس روبروی مسجد الجواد زیر پل عابر پیاده) میدان ولیعصر، فاطمی، ابتدای گیشا، برج میلاد

مسیر دو: میدان رسالت (بعد از مسجد سمت راست ابتدای کوچه یزدان پناه) ایستگاه اتوبوس (نرسیده به پل سیدخندان) مترو مصلی، حکیم، برج میلاد

مسیر سه: میدان نواب (خیابان جمهوری، ابتدای کوچه کلهر) نواب، ابتدای گیشا، حکیم، برج میلاد

مسیر چهار: انقلاب (ابتدای جمالزاده دویست متر بالاتر) کارگر، زیر پل گیشا، حکیم، برج میلاد

مسیر پنج: آزادی ( ۳۰۰ متر بالاتر از محمدعلی جناح زیر پل عابر پیاده) صادقیه، ابتدای حکیم، برج میلاد

روز جمعه ساعت ۱۳:۰۰ شروع سرویس ها می باشد.

در صورت نیاز با شماره تلفن ۰۹۳۰۸۴۵۸۵۲۹ مسئول ترانسفر جشنواره تماس حاصل فرمایید.

صناعی ها: بخش هنر و تجربه باید در جشنواره های آینده باقی بماند
بهتاش صناعی ها در گفت و گو با ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر افزود: گروه هنر و تجربه در این چند ماه نشان داده که موفق بوده است.

وی توضیح داد: تصمیم به حضور بخشی با این عنوان در جشنواره فیلم فجر بسیار هوشمندانه است و من به شورای سیاست گذاری جشنواره تبریک می گویم که چنین برنامه ریزی انجام داده اند.

کارگردان فیلم احتمال باران اسیدی گلچینی از فیلم های تجربی را در جشنواره فیلم فجر خوشحال کننده دانست و افزود: فیلم های این بخش نوید اکران خوبی در جشنواره را می دهد و طرح هنر و تجربه موفقیت آمیز عمل کرده است و همین که با شکل گیری و برنامه ریزی دقیق به کار خود ادامه می دهد نشان از تاثیر آن دارد.

صناعی ها با اشاره به عدم موفقیت طرح های پیشین و مشابه هنر و تجربه خاطرنشان کرد: در دوره های قبل این بخش مشتری خود را نیافته بود اما در این دوره به مرور به مخاطبان معرفی می شود.

به گفته وی، رمز موفقیت این گروه در تداوم و افزایش سینماهاست.

این کارگردان سینما اظهار کرد: با شناختی که من از آقای علم الهدی دارم مطمئن هستم که این مدیر سینمایی پیگیر است که سینمای این بخش را افزایش دهد و امیدوارم شرایطی پیش آید که ما حداقل در تهران بتوانیم ۱۰ سینما برای هنر و تجربه داشته باشیم در این صورت می توان طرح را موفق دانست.

وی تاکید کرد: تمام فستیوال های موفق دنیا آن هایی هستند که بخش های جداگانه ای با برنامه ریزی ها و نیت های مختلف دارند در ونیز، برلین و بسیاری از جشنواره های کلاس ب همین طور است که بخش هایی با سرفصل های مشخص و موضوعیت خاص وجود دارد.

صناعی ها اظهار کرد: اساسا وجود داشتن چنین گروهی در هر دوره از جشنواره لازم است و مخاطبان این گروه که حرفه ای به سالن می آیند بهتر است که در ایام جشنواره هم برایشان خوراک وجود دارد.

این کارگردان که شب گذشته برای تماشای فیلمش به سینما آزادی رفته بود افزود: این اثر سینمایی شامگاه شنبه در سینما آزادی سالن فیلم پر از تماشاگر بود و همه مخاطبان همان افرادی بودند که در طول سال فیلم های هنر و تجربه را می بینند.

صناعی ها در پایان پیشنهاد داد: مسوولان به حرف آدم های غیرکارشناس که می خواهند در لباس کارشناس گروه هنر و تجربه را تخریب کنند توجه نکنند. شورای سیاست گذاری باید به راهش با اطمینان و اقتدار ادامه دهد.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در باغ موزه دفاع مقدس
آثار حاضر در بخش‌های مختلف سی و سومین جشنواره فیلم فجر در باغ موزه دفاع مقدس برای اعضای صنوف تهیه کنندگان سینمای ایران روی پرده می‌رود. همزمان با برگزاری جشنواره و اکران فیلم‌ها در برج میلاد و سینماهای مردمی، فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر سی و سوم برای  تهیه کنندگان سینمای ایران و میهمانان این صنف در سینمای باغ موزه خلیج فارس از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ساعت ۱۶ تا ۲۲ روی پرده می‌رود.

بر اساس این گزارش، همه تهیه کنندگان در این نمایش‌ها حضور خواهند داشت. همچنین۴۰۰ صندلی این سینما با امکانات پخش مناسب که به طور کامل مورد تایید مسئولان جشنواره قرار گرفته است که با نمایش فیلم‌های حاضر در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو و خارج از مسابقه در چهار سانس، میزبان تهیه کنندگان سینمای ایران است.

اکران فیلم در سینمای باغ موزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه موجب آشنایی مردم با دستاوردهای دفاع مقدس می‌شود، به افزایش ظرفیت‌های جشنواره نیز کمک خواهد کرد.

حمید سوریان و احسان روزبهانی به تماشای فیلم دو نشستند
همزمان با نمایش فیلم “دو” ساخته سهیلا گلستانی در سینما فرهنگ ۱ حمید سوریان و احسان روزبهانی به تماشای این فیلم رفتند. عصر امروز (دوشنبه) فیلم سینمایی “دو” به نویسندگی و کارگردانی سهیلا گلستانی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی در سینما فرهنگ ۱ به نمایش درآمد.

پیش از نمایش این فیلم پرویز پرستویی تهیه کننده ” دو” از حضور احسان روزبهانی قهرمان بوکس و حمید سوریان قهرمان کشتی تقدیر و تشکر کرد.

فیلم سینمایی «دو» نخستین فیلم بلند سینمایی سهیلا گلستانی است و در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهد داشت.

پرویز پرستویی به غیر از تهیه‌کنندگی نقش اصلی آن را بازی می‌کند. همچنین محمدعلی سجادی کارگردان سینما نیز ایفاگر یکی از نقش‌های فیلم است. به غیر از سجادی، ارد زند (مستندساز) نیز در «دو» بازی کرده است.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

بازیگر فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت”: معصومیت نقش «ستاره» را دوست داشتم / کلاس بازیگری نرفته ام
سحر احمدپور بازیگر فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” گفت: بازی در این نقش کار بسیار سختی بود، به طوری که در سکانس ملاقات زندان کاملا بریده بودم و دیگر نمی توانستم گریه کنم.  سحر احمدپور بازیگر نقش ستاره در فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” گفت: بازی در این فیلم اولین تجربه بازیگری من بود و قبل از این هیچ تجربه ای نداشتم؛ اگرچه بازیگری از کودکی آرزوی من بود و خوشحالم که اولین تجربه من کار کردن با گروه آقای جلیلوند بود.

احمدپور در مورد چگونگی برگزیده شدنش برای این نقش، ضمن بیان اینکه هیچ دوره بازیگری را پشت سر نگذاشته توضیح داد: توسط یکی از دوستان چهره من به آقای جلیلوند معرفی شد. سه دور از من تست گرفته شد و برای نقش ستاره برگزیده شدم.

وی با اشاره به نقشی که در فیلم بر عهده گرفته بود ادامه داد معصومیت ستاره را دوست داشتم و در تمام مدتی که این نقش را بازی می کردم دلم برای ستاره می سوخت و موقع دیدن فیلم حتی بغضم می گرفت.

احمدپور که با حجاب برتر در نمایش فیلمش حاضر شده بود افزود: تصور نمی کردم پدرم با بازی کردن من در این فیلم موافقت کند ولی خوشبختانه او براحتی با بازیگری من موافقت کرد.

این بازیگر جوان با اشاره به سختی های اولین تجربه بازیگری اش اظهار داشت: کار بسیار سختی بود و در سکانس ملاقات زندان کاملا بریده بودم و دیگر نمی توانستم گریه کنم و اگر کمک خانم عبیسی و حمایتشان نبود از پس آن سکانس برنمی آمدم.

سحر احمدپور درباره احتمال ادامه پیشه بازیگری افزود: در یک کلام می توانم بگویم هر چه خدا بخواهد، اما نمی توانم کتمان کنم که دوست دارم باز هم کار با آقای جلیلوند و گروه خوبشان را تجربه کنم. البته در حال حاضر بیشتر دلم می خواهد در رشته خودم ادامه تحصیل بدهم.

سحر احمدپور که بیست و دو سال سن دارد، فارغ التحصیل کاردانی نگارگری (نقاشی ایرانی) است و اولین تجربه بازیگری اش در فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” مورد تحسین منتقدان قرارگرفته است. فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” اولین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند، در سومین سانس روز دوم سی و سومین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره به نمایش درآمد.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

مهدویان: تنوع فیلم های مستند یکی از شاخص های انتخاب آثار حاضر در جشنواره بود
محمد حسین مهدویان و عضو هیات انتخاب بخش مستندهای جشنواره فیلم فجر درباره فرآیند انتخاب مستندهای جشنواره فیلم فجر گفت: چند مساله برای ما در فرآیند انتخاب فیلم های بخش مستند مهم بود.

کارگردان مستند بازسازی آخرین روزهای زمستان گفت: پخش مستند های بلند در سالن اصلی سینمای رسانه ها در برج میلاد اتفاق مطلوبی است و اکران همسان این آثار بلند و مستند موجب مقایسه آثار مستند با دیگر فیلم ها می شود.
وی با اشاره به توجه به جذابیت فیلم های مستند توضیح داد: جشنواره فیلم فجر رویدادی است که در آن فیلم های بلند سینمایی به نمایش در می آید و فیلم های سینمایی بلند عموما دارای جذابیت فراوانی برای مخاطبان است از اینرو تلاش کردیم به عنصر جذابیت در انتخاب فیلم های این بخش توجه بیشتری داشته باشیم.
این کارگردان سینمای مستند اظهار کرد: استاندارد های فنی فیلم برایمان مهم بود و در عین حال به تنوع موضوعات مستند نیز توجه کردیم. علاقه مند بودیم آثار حاضر در بخش مسابقه حقیقت جشنواره فجر دارای تنوع موضوعی باشد و آثار حاضر در این بخش از منظر نحوه پرداخت و موضوع با یکدیگر متفاوت هستند.
مهدویان درباره نمایش فیلم های مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر یک میهمانی و گردهمایی سالیانه برای سینمای ایران است؛ البته جشنواره های موضوعی نیز داریم اما جشنواره فجر یک همایش یکباره و جشن سینمای ایران است و سینمای مستند هم جزیی از این سینما است
وی در ادامه افزود: تفاوت رویکرد فیلم های نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر با رویکرد فیلم های جشنواره سینما حقیقت اتفاق خوبی است؛ در واقع فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود به دلیل اینکه نمایش مخصوص مخاطبان سینمای مستند نیست باید دارای جذابیت فراوان باشد و بیننده از دیدن آن لذت ببرد.
عضو هیات انتخاب بخش سینما حقیقت جشنواره فجر اظهار کرد: نمایش آثار در سالن اصلی موجب بهتر دیده شدن این فیلم ها می شود. اگر قرار است جشنواره فیلم فجر شاهد به نمایش در آمدن فیلم های مستند باشد، باید به همین شیوه و برای همه مخاطبان این نوع آثار نمایش داده شود.
به گفته مهدویان، اگر قرار است به شیوه سال های گذشته و در سالن های کوچک جنبی شاهد نمایش فیلم های مستند باشیم بهتر است آثار این بخش در جشنواره نمایش داده نشود.
مردم خواستار حضور عوامل فیلم ها در سینماها هستند

 جمعی از حاضرنان در پردیس سینمایی کیان از پیشنهادات خود درباره بهبود نمایش آثار در سینماهای مردمی سخن گفتند.

عبدالکریم کریمی؛ دانشجویی که در پردیس کیان فیلم های جشنواره را دنبال می کرد پیشنهاد داد: بهتر است آنونس فیلم های حاضر در جشنواره به نحوی پخش شود که به نمایش فیلم لطمه ای وارد نکند.
وی ادامه داد: پیشنهاد من برای عوامل آثار سینمایی نیز این است که پیش از رونمایی از فیلم های خود، با بیان مشکلات تولید، برای مخاطبان ذهنیت در بین مخاطبان ایجاد نکنند چراکه مردم تصور می کنند فیلمسازان از این طریق می خواهند نقاط ضعف آثار خود را بپوشانند.
مجید عبدی از دیگر حاضران در پردیس سینمایی کیان است. وی که کارمند است گفت: سینمادوستان تنها اهالی شمال شهر نیستند که کارگردانان به دلیل طولانی بودن مسافت تمایلی به حضور در سینماهای جنوب شهر ندارند. مردم مناطق پایین شهر علاقه مند به حضور فیلمسازان و بازیگران هستند و امیدوارم فیلمسازان به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به فیلم هایی که دیده بود گفت: بازی پژمان بازغی در فیلم ناهید جذابیت خاصی داشت. جامه دران هم که امروز نمایش داده شد اثر باارزش و قابل قبولی بود. فیلم اولی های امسال هم راضی کننده هستند.
عوامل فیلم جامه دران نیز نظرات مخاطبان را تایید می کنند. دستیار کارگردان «جامه دران» نیز رونمایی فیلم ها در سینماهای مردمی و حضور عوامل در این سینماها را ایده ای جذاب دانست و گفت: طرح حضور عوامل در سینماهای مردمی ایده جالبی است به شرط آن که در همه سینماها اجرا شود.
عباس دلدار که در پردیس سینمایی کیان حضور داشت درباره آثار حاضر در جشنواره امسال توضیح داد: متاسفانه کارگردانان ما ترجیح می دهند در اکران اصلی برج میلاد حضور داشته باشند در حالی که حضور عوامل در سینماهای مردمی و ارتباط دو سویه با مردم اتفاق خوبی است.
 
‘خانه دختر’ به پرویز شهبازی تقدیم شد
محمد شایسته تهیه کننده فیلم سینمایی ‘خانه دختر’ پیش از اکران فیلمش در کاخ جشنواره فجر گفت: من جوانترین تهیه کننده سینمای فعلی هستم و فیلمم را به پرویز شهبازی تقدیم می کنم.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

عوامل فیلم سینمایی ‘خانه دختر’ در برج میلاد حاضر شده و قبل از اکران مخاطبین را به تماشای فیلم دعوت کردند.
محمد شایسته، تهیه کننده ‘خانه دختر’ گفت: جوانترین تهیه کننده سینما هستم و فیلم را به پرویز شهبازی نویسنده فیلم تقدیم می کنم.
شهرام شاه حسینی نیز به عنوان کارگردان نیز بیان کرد: امیدوارم اول فیلم خوبی شده باشد و بعد ترجیح می دهم اگر خوب باشد آن را به شهبازی تقدیم کنم.
همچنین رویا تیموریان از بازیگران این کار نیز بادآور شد: من به جوانان سینما امیدوارم خصوصا جوانانی که این روزها وارد سینما شده اند.

 

سیروس الوند: جشنواره فیلم فجر نقشه راه یک ساله سینمای ایران را مشخص می کند
کارگردان فیلم «این سیب هم برای تو» که با این اثر در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر خضور دارد با بیان آنکه این رخداد نقشه راه یک ساله سینمای ایران را مشخص می کند گفت: طی چند سال اخیر این جشنواره نتوانسته بود خوراک فرهنگی مفیدی برای مخاطبان سینمای ایران فراهم کند.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

سیروس الوند با بیان آنکه سینما در هر کشوری مهمترین رسانه برای تهیه خوراک فرهنگی مردمان آن سرزمین به شمار می رود گفت: سینما بار عظیمی برای انتقال دغدغه ها و نگرش های مردمان جامعه با زبان هنری برای آنها دارد و تا زمانی که مخاطبان مطالبات خود و جامعه شان را در آثار سینمایی نبینند اقبال شان به این هنر سیر نزولی خواهد داشت.
وی افزود: سینما مردمی ترین هنر در بین شاخه های مختلف هنری است و دلیل اقبال گسترده مردم به تولیدات این هنر به دلیل این مهم است و درست بر همین اساس است که اگر مخاطبان دغدغه ها و نگرش های خود را در آثار سینمایی رصد نکنند آرام آرام از آن فاصله می گیرند و این مساله می تواند در بلند مدت آسیب های فراوانی را با خود به همراه داشته باشد.
کارگردان فیلم های «دو زن» و «پرتقال خونی» با بیان آنکه بعد از دوری چهار ساله از این هنر به سبب درگیری هایم برای ساخت یک اثر تلویزیونی که آن هم به خاطر مشکلات مالی صدا و سیما نیمه کاره ماند تلاش کردم تا با داستانی خوب بازگشتی به سینما داشته باشم خاطرنشان کرد: داستان فیلم «این سیب هم برای تو» از جمله دغدغه ها و آسیب هایی است که در جامعه اطراف ما وجود دارد.
الوند خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر به سبب جمع آوری ساخته های متفاوت یک ساله سینما زیر چتر واحد در حقیقت بازتاب دهنده نقشه راه سینمای ایران در سال پیش رو به شمار می ورد و خوشحالم که تعداد زیادی از آثار جشنواره امسال درباره موضوع زنان و مشکلات و دغدغه های آنها تولید شده است.
وی با اشاره به آنکه داستان فیلم «این سیب هم برای تو» موضوعی پیرامون زنان جامعه است گفت: وقتی فیلمنامه این اثر به قلم نازنین فراهانی به دستم رسید تصمیم گرفتم درباره این مشکل جاری در جامعه دست به تولید این اثر بزنم و داستان آن روایت کننده ماجرای دو دوست دختر است که به واسطه حضور نامتعارف نامزد یکی از آن دخترها درگیر ماجرایی می شوند که بار روایت قصه را به دوش می کشند.
سی و سومین جشنواره فیلم فجر تا ۲۲ بهمن ماه به دبیر علیرضا رضاداد در حال برگزاری است.
 
استقبال سینماگران از تماشای فیلم با مردم در جشنواره فیلم فجر
تهیه کننده آزادی مشروط گفت: از اینکه فرصتی فراهم شده تا بتوانیم فیلم را با شما مخاطبین در سینما آزادی ببینیم بسیار خوشحالم.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

مقصود جباری تهیه کننده فیلم سینمایی «آزادی مشروط» در مراسم نمایش فیلمش در سینما آزادی گفت: از اینکه فرصتی فراهم شده تا بتوانیم فیلم را با شما مخاطبین در سینما آزادی ببینیم بسیار خوشحالم.
وی ادامه داد: دوست داشتم بازیگران فیلم هم حضور داشته باشند اما حسین مهکام کارگردان فیلم نتوانست حضور پیدا کند و رامبد جوان هم به دلیل اینکه داور جشنواره است نتوانست حضور داشته باشد.
تهیه کننده «آزادی مشروط» درباره آشنایی خود با حسین مهکام گفت: مهکام را سال ها پیش از زمانی که عبدالرضا کاهانی آدم ها، هیچ، بی خود و بی جهت را می نوشت با وی آشنا شدم؛ همچنین از وی فیلمنامه های خوبی تا به امروز به جا مانده است.
عیسی ملاقلی پور دست یار اول و مدیر برنامه ریزی نیز گفت: از هنرمندانی مانند حبیب رضایی و رضا درستکار که فیلم را دیدند تشکر می کنم .همه می دانیم که فیلم ها علایق متفاوتی را می طلبد و دیدن آنها تا به انتها احترام به اثر هنری است.
علیرضا مظفری بازیگر فیلم نیز گفت: امیدوارم از وقتی که برای دیدن فیلم آزادی مشروط گذاشتید پشیمان نشوید.
محمدرضا کیانی سرمایه گذار فیلم نیزگفت: اگر از فیلم راضی بودید دیدن این اثر سینمایی را به دیگران نیز پیشنهاد بدهید.
منتقد این برنامه خسرو نقیبی بود.
 
سعید آقاخانی: باز هم نقش جدی بازی می کنم
 بازیگر فیلم “خداحافظی طولانی” گفت: دوست دارم بار دیگر در نقش های جدی بازی کنم و امیدوارم پیش بینی منتقدانی که من را بخت سیمرغ دانسته اند درست از آب دربیاید.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

سعید آقاخانی بازیگر فیلم خداحافظی طولانی با اشاره به اینکه فیلم کمدی یا جدی برایش فرقی ندارد، اظهار داشت: علاوه بر مسائل اقتصادی، فیلمنامه خوب و حضور فرزاد موتمن در مقام کارگردان، من را ترغیب به پذیرفتن این نقش کرد.
آقاخانی در واکنش به اینکه چقدر بازی در نقش جدی موجب تحول بازیگریش از کمدی به جدی خواهد شد گفت: فکر نمی کنم مسیر بازیگری ام تغییر کند چرا که آنچه برای من مهم است فیلمنامه خوب است، جدی باشد یا کمدی فرقی ندارد.
وی اظهار امیدواری کرد که بار دیگر نقش های جدی به وی پیشنهاد شود.
سعید آقاخانی بازیگر نقش یحیی در فیلم خداحافظی طولانی امسال با نقش آفرینی متفاوت در کارنامه هنری اش، در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نظاره شده است.
 
عسگری: بدون مرز اثری متفاوت است
کارگردان فیلم بدون مرز گفت: این اثر سینمایی بسیار متفاوت است و تماشای این اثر سینمایی دقت بیشتری را می طلبد.امیرحسین عسگری نویسنده و کارگردان فیلم بدون مرز در مراسم رونمایی بدون مرز در پردیس کورش افزود: این فیلم با فیلم های رایج سینما متفاوت است و حوصله بیشتری را برای ادامه دادن می طلبد.

وی یادآور شد: اغلب بازیگران این اثر سینمایی به اصطلاح چهره نیستند و این فیلم در فضایی عجیب و غریب ساخته شده است.
کارگردان فیلم بدون مرز تاکید کرد: مهمترین توصیه من در مورد بدون مرز تماشای آن با دقت و حوصله بسیار است.
در ادامه این مراسم امیریل ارجمند بیان کرد: اینبار به جای بازی ترجیح دادم که آهنگ سازی کنم. در این فیلم بازیگران حرفه ای پشت دوربین هستند و ترجیح داده شد با بازیگران غیرحرفه ای جلوی دوربین قرار گیرند.
در ادامه حامد بلاغی چهره پرداز این فیلم گفت: من تمام حرف هایم را در فیلم زده ام.
سلطانی مجری طرح در انتها افزود: تولید بسیار سخت بود و حدود ۱۱۰ روز طول کشید.

فیلم «عصر یخبندان» در سینما کورش به سانس اضافه رسید
فیلم سینمایی «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی در سینما کوروش به سانس اضافه رسید.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر با اشاره به استقبال از فیلم سینمایی عصر یخبندان در سینما کورش افزود: این اثر سینمایی به دلیل تقاضای مخاطبان به سانس اضافه رسید.
وی ادامه داد: به منظور تامین نظر علاقمندان به سینما این اثر سینمایی در سانس اضافه در ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه ۱۳ بهمن و در دومین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش می رسد.
فرجی همچنین تاکید کرد: فیلم عصر یخبندان در سینما فرهنگ نیز با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.
شامگاه یکشنبه همزمان با نخستین روز از جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی به سانی اضافه رسیده بود.

شاه حسینی: زمان فیلم خانه دختر همراه با ریتم زندگی مردم است
کارگردان فیلم خانه دختر گفت: زمان این اثر سینمایی را کم کردیم تا مخاطبان با حوصله بیشتری به تماشای این اثر سینمایی بنشینند و ریتم این فیلم همراه با زندگی مردم تندتر شود.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

نشست رسانه ای فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی در روز دوم از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و پس از اکران این فیلم با حضور شهرام شاه حسینی، محمد شایسته(تهیه کننده) میثم مولایی (تدوینگر) و رویا تیموریان، حامد بهداد، امیرعلی نبویان و رعنا آزادی ور از بازیگران این فیلم برگزار شد.
شهرام شاه حسینی در این مراسم که سعید قطبی زاده از منتقدان سینما اجرای آنرا برعهده داشت افزود: چند سال به ساخت فیلم جدید در عرصه سینما فکر کرده بودم و نمی خواستم قدمی به عقب بردارم.
وی یادآور شد: برای تولید این اثر سینمایی به سراغ پرویز شهبازی از کارگردانان مطرح سینما رفتم و قصه این فیلم را از او گرفتم و کار کردم.
این کارگردان سینما اظهار کرد: خوشحالم که نام پرویز شهبازی روی کار من است و باعث بهتر دیده شدن فیلم می شود و مطمئن باشید باز هم به سراغ این کارگردان می روم.
شاه حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا زمان فیلم کم است، توضیح داد: از این موضوع خوشحال باشید زیرا این روزها ریتم مردم و زندگی ها تند شده و فرصتی برای زیاده گویی نیست؛ با اینکه سکانس های زیبایی داشتیم، اما با تصمیم دسته جمعی، آن ها را حذف کردیم تا فیلم از حوصله مردم خارج نشود.
وی همچنین با عنوان اینکه اگر داستان تکراری باز هم تاثیر گذار باشد، می تواند موضوع خوبی باشد، اظهار کرد: مطمئنا اگر داستان و قصه ای بوی کهنگی بدهد، نباید سراغ آن رفت، اما وقتی یک موضوع بتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد اتفاق خوبی افتاده است.
کارگردان فیلم سینمایی «خانه دختر» درباره انتخاب بازیگران گفت: من دوستی چند ساله ای با حامد بهداد داشتم و همیشه به دنبال همکاری با او بودم. وقتی فیلمنامه را از آقای شهبازی گرفتم، خودش گفت که این نقش را برای حامد بهداد نوشته ام.
محمد شایسته درباره تهیه کنندگی فیلم «خانه دختر» گفت: این فیلمنامه را روی میز برادرم دیدم و یک ساعت بعد از خواندن آن با آقای شاه حسینی تماس گرفتم و گفتم من این فیلم را پیگیری می کنم و بعد از انجام دادن کارها، توانستیم چهارماه بعد فیلم برداری را شروع کنیم.
در ادامه این نشست، رویا تیموریان از بازیگران فیلم با اشاره به اینکه نقش و مثبت اهمیت چندانی دارد اظهار کرد: برای من مثبت و منفی بودن، کوتاه و بلند بودن نقش ها اهمیت ندارد، بلکه ساختار فیلم و گروه برایم مهم است.
وی همچنین افزود: من دوست دارم نقشی را بازی کنم که ذهنم را درگیر خودش کند؛ نقشی را می پسندم که با آن ارتباط برقرار کنم. به نظرم بازیگر باید از نقشی که دارد لذت ببرد و با آن ارتبط برقرار کند.
تیموریان اظهار کرد: وقتی فیلمی بر اساس سناریوی خوبی ساخته شد، کارگردان و عوامل دیگر فیلم می توانند تصاویر بهتری بسازند و در کنار این ها مجموعه خوبی را هم شاهد باشیم.
وی همچنین گفت: من آدم روراستی هستم و حتی فیلم های خودم را نقد می کنم؛ اما از کلیت فیلم «خانه دختر» خوشم می آید، البته باید فیلم را دوباره ببینم و مطمئنا فیلم زوایای پنهانی دارد که با چند بار دیدن می توان نکات و جنبه های مختلف آن را پیدا کرد.
حامد بهداد از بازیگران اصلی فیلم نیز در نشست رسانه ای حضور داشت و عنوان کرد: امیدوارم امسال شاهد فیلم های خوبی باشیم و دعا می کنم سینمای ما از اقتصاد و از بیماری سوژه و موضوع رهایی پیدا کند.
وی یادآور شد: اجازه بدهید با اعتماد دو طرفه ای که بین ما وجود دارد فیلم های بهتری بسازیم؛ فیلم هایی مبتنی بر واقعیت هایی که در بطن جامعه وجود دارد.
این بازیگر سینما اظهار کرد: خوشحالم که با شهرام شاه حسنی در نقطه خوبی تلاقی کردم.
شوخی های حامد بهداد با حاضران از جمله حاشیه های این نشست خبری بود.
رعنا آزادی ور بازیگر نقش اصلی فیلم با اشاره به اینکه فیلم های دیگر او در جشنواره مربوط به سل های قبل هستند، اظهار کرد: اولین بار است که فیلم را دیدم و هنوز تحت تلثیر آن هستم، ولی از کلیت آن لذت بردم.
وی ادامه داد: آقای شاه حسینی از چهار ماه قبل با من صحبت کرده بودند و بریا اولین بار است که احساس رضایت از فیلم خودم را دارم و نقشم را هم خیلی می پسندم.
میثم مولایی، تدوینگر این اثر سینمایی نیز گفت: خیلی اتفاق خوبی بود که ما فیلمبرداری فیلم را اردیبهشت و خرداد انجام دادیم و فرصت مناسبی برای تدوین داشتیم. اما در حدود ۲۰ دقیقه از فیلم را کم کردیم تا فیلم از ریتم خارج نشود.
 
مخاطبان از فیلم اولی ها گفتند
پردیس کیان این روزها میزبان آثار حاضر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر است.
ناصر فروردین که یکی از تماشاگران فیلم بهمن در این سینما است گفت: فیلم هایی همانند بهمن هم می توانست در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره قرار گیرد و ای کاش می شد که نظرات مردمی درباره آثار سینمایی اول نیز درنظر گرفته شود.
این مخاطب همچنین فیلم جامه دران را نسبت به فیلم های دیگر بهتر دانست و یادآور شد که فیلم های اول آثار درخور توجهی است.
حسین عبارشی نیز درباره جشنواره سی و سوم یادآور شد: از نکات مثبت این دوره از جشنواره پیوند مناسب بین مخاطب و اثر بود.
وی فیلم جامه دران را بهتر از بهمن و بوفالو دانست و در مجموع تاکید کرد که سینمای ایران به نوعی در حال پوست اندازی است.
 
فیلمی که تیتراژ ندارد
همزمان با برگزاری این جشنواره مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی با حضور کارگردان، بازیگران و با اجرای غلامعباس فاضلی منتقد سینما در سانس ساعت ۱۹ شامگاه با حضور عومل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
ابوالحسن داودی در ابتدای این مراسم گفت: پس از مدت ها با شراط سخت و با کمک همکاران «رخ دیوانه» را ساختیم و امیدوارم مورد قبول واقع شود.
وی با اشاره به بازی سحر هاشمی در این اثر سینمایی اظهار کرد: وی بازیگری را تازه آغاز کرده اما بازی بسیار خوبی در این فیلم داشته است.
سحر هاشمی نیز درباره تجربه کار با ابوالحسن داودی گفت: از کار با ابوالحسن داودی لذت بردم و امیدوارم شما نیز از تماشای فیلم لذت ببرید.
در پایان فاضلی مجری جلسه از داودی خواست تا توضیحاتی درباره فیلم بدهد و ابوالحسن داودی کارگردان در پاسخ گفت: این فیلم توضیح خاصی ندارد و حتی تیتراژ نیز برای آن در نظر نگرفته ایم.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

احتمال باران اسیدی به سینما فلسطین رسید
بهتاش صناعی ها اظهار کرد: فیلمسازی در همه جای دنیا اصولا کار سختی است و در ایران به مراتب سخت تر است.
وی یادآور شد: در صورتی که فیلم اولی باشی این کار فوق العاده سخت تر می شود و فیلم اولی ها باید مسائل زیادی را در نظر بگیرند.
این کارگردان سینما توضیح داد: مراحل تولید این فیلم نزدیک به سه سال به طول انجامید و با تمام این سختی ها فیلم با یک تیم کاربلد و هنرمند شکل گرفت.
صناعی ها افزود: از آن جایی که پیشتر با شمس لنگرودی دور خوانی هایی را داشتیم دیدم که بهترین و مناسب ترین گزینه برای بازی در این اثر سینمایی این شاعر است.
شمس لنگرودی نیز در این نشست در گفت وگو با مردم یادآور شد: در این فیلم نقش مردی به نام منوچهر را بازی می کنم که تنها و رها شده است.
وی یادآور شد: کارکردن با صناعی بسیار لذت بخش بود زیرا من کارگردانی را می پسندم که در طول کار جدی باشد و گوش شنوا داشته باشد.
سمیرا برادری تهیه کننده فیلم در پایان افزود: این اولین همکاری من با صناعی بود و داستان این اثر سینمایی درباره یک جریان ساده است اما در عین سادگی حرف مهمی می زند.

گزارش لحظه به لحظه از جشنواره فیلم فجر+تصاویر

فرجی: مشکلی برای حضور اهالی رسانه در سینماهای جایگزین وجود ندارد
محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی و سومین جشنواره فیلم فجر افزود: برخی منتقدان و اهالی رسانه به جای انتخاب برج میلاد، سینماهای دیگری را برای تماشای آثار حاضر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر انتخاب کردند و هماهنگی های لازم برای حضور آنان از همان روز اول در سینماهای مورد انتخاب انجام شد.
وی با تکذیب برخی اخبار منتشر شده مبنی بر مشکلات این منتقدان و خبرنگاران برای ورود به سینماها اظهار کرد: از روز اول هیچ مشکلی برای ورود این دوستان به سینماهای مد نظرشان وجود نداشته و سینماگران بر اساس کارت های صادر شده پذیرای منتقدان و اهالی رسانه هستند.
مدیر امور سینماها در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: با توصیه علیرضا رضاداد دبیر جشنواره سی و سوم هماهنگی های لازم برای ورود این دوستان به سینماهای مورد نظر انجام شده و حتا در جلسه ای توجیهی که با حضور سینماداران و مدیران سینمایی برگزار شد این مهم مورد تاکید قرار گرفت.
فرجی گفت: تاکنون هیچ منتقد و خبرنگاری برای ورود به سینمای مورد نظر خود مشکلی نداشته و اخبار منتشر شده در این باره از سوی برخی رسانه ها صحیح نیست و سینماداران نهایت همراهی را با منتقدان و خبرنگاران خواهند داشت.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید