17

جامعه > حوادث – روزنامه ایران نوشت:

دوم خردادماه سال جاری یک زن با مراجعه به کلانتری 108 نواب به مأموران اعلام کرد توسط دو نفر که مدعی پیدا کردن چند قطعه طلا و جواهر عتیقه بودند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: چند روز پیش فرد ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد هنگامی که چند ماه پیش به عنوان چاه کن در خانه‌‌ام مشغول به کار بوده چند قطعه طلا و مجسمه عتیقه پیدا کرده است و می‌‌خواهد این طلا و جواهرها را در ازای گرفتن مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی آنها به خودم بدهد. این شخص در اظهاراتش مدعی شده بود تنها و تنها به خاطر آنکه وجدانش اجازه نمی‌دهد تا عتیقه‌ها را به شخص دیگری بفروشد حاضر شده آنها را به خودم بدهد.
مالباخته در ادامه افزود: زمانی که با این فرد و دوستانش ملاقات کردم آنها مجسمه‌ای به من نشان دادند و مدعی عتیقه بودن آن شدند، حتی قطعه‌ای از مجسمه را کنده و اصرار کردند از طلا بودن آن اطمینان پیدا کنم. من نیز این قطعه مجسمه را به طلافروشی برده و زمانی که طلافروش اعلام کرد این قطعه طلای خالص است، تصمیم گرفتم طلا و جواهر عتیقه را از آنها و به قیمت 50 میلیون تومان بخرم.
مالباخته درخصوص نحوه اطلاع از تقلبی بودن طلا و جواهر به کارآگاهان گفت: «زمانی که این طلا و جواهر را برای فروش به عتیقه‌فروشی بردم، از سوی عتیقه فروش به من اعلام شد تمامی طلا و جواهری که به مبلغ 50 میلیون تومان خریده بودم، بیش از چند ده هزار تومان ارزش ندارد! برای اطمینان، عتیقه‌ها را به چند مغازه طلا و عتیقه‌فروشی نشان دادم و تمامی آنها صحبت‌های مشترکی درخصوص عتیقه نبودن آنها اعلام کردند، در آن هنگام بود که متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته است.»
تعقیب کلاهبرداران
با آغاز رسیدگی به پرونده و اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
یکی از شکات پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: «دو نفر تحت عنوان چوپان به من پیامک زدند و مدعی شدند مقداری طلا و جواهر عتیقه پیدا کرده‌اند اما کسی را برای فروش آنها ندارند؛ آنها با طرح این ادعا که حاضر هستند عتیقه‌ها را در ازای مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی به من بفروشند و…. .»  همزمان با شناسایی تعدادی از شکات، اقدامات پلیسی برای شناسایی متهمان آغاز شد؛ کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی دو مجرم سابقه‌دار به نام‌های «مسعود» 28 ساله و «قاسم» 33 ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده بودند. بررسی سوابق آنها نشان داد این دو متهم دارای سوابق متعدد سرقت، کلاهبرداری، مشارکت در آدم‌ربایی، عرضه اموال تاریخی تقلبی و اخلال در نظم عمومی هستند.

1717

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.