23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > دین و اندیشه – خبرگزاری مهر نوشت:

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) گفت: در جشنواره قرآن و حدیث به دنبال معرفی الگو برای هستیم و امسال با معرفی آیت الله جوادی آملی چهارمین سال است که این الگو را به طلاب معرفی می‌کنیم.

آیت‌الله فاکر میبدی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از بزرگترین اجتماعات قرآنی حوزوی در سراسر جهان اسلام است که در این مسابقات معادل ۲۵هزار واحد درسی در منابع گنجانده شده است.

وی افزود: احیای معارف حدیثی درکنار قرآن از اهداف عالیه این جشنواره است؛ در حقیقت شعار اصلی این مسابقات احیای سبک زندگی قرآنی است که در سه بخش مهارتی، کتبی و آثار برگزار می‌شود.

فاکر میبدی اظهارکرد: بخش مهارتی شامل رشته‌های حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق، تفسیرموضوعی، ترتیبی، مطالعات قرآنی وحدثی است.

وی گفت: منابع سطح دکتری این جشنواره شامل اثر مفاتیح‌الحیات آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و مطالعات تفسیری علامه طباطبایی است؛ در سطح کاردانی از کتاب نسیم حیات و العشره، در سطح کارشناسی از کتاب بیان ناب، کلام ناب و در سطح کارشناسی ارشد از کتاب تفسیر مجمع البیان(بحث المعنا) اخذ آزمون می‌شود.

دبیرعلمی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی طلاب با الگوهای عملی قرآنی امسال از شخصیت برجسته جهان اسلام، مفسر، محقق، فقهی، اصولی، عارف، متاهله و فیلسوف شهیر عالم اسلام که در علم و عمل تابلویی تمام نما از یک انسان قرآنی یعنی آیت‌ الله‌جوادی آملی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی گفت: تمام کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند برنده هستند و نفس شرکت در این مسابقات در حقیقت به منصه رساندن روح بزرگ قرآنی طلاب مکتب امام جعفرصادق(ع) و تشیع است.

وی اظهارکرد: سعی داریم در این مسابقات به جهانیان اعلام کنیم که ارزش‌های علمی و تفسیری شیعه تا چه حد کامل و متقن است و همه نیازهای بشر را تامین خواهد کرد.

/6262

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.