19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > اروپا – ایرنا نوشت:

تخلیه ساکنان دو شهر دبالتسوا و اوگلگورسک در استان دونتسک در شرق اوکراین روز جمعه با توافق شبه نظامیان و نیروهای اوکراینی آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، تخلیه ساکنان این دو شهر جنگ زده از ساعت 11 بامداد امروز جمعه به وقت مسکو تحت نظارت ماموران سازمان امنیت و همکاری اروپا آغاز شد.

ساکنان شهرهای دبالتسوا و اوگلگورسک با خودروهای شخصی و نیز اتوبوس های عمومی که از طرف دونتسک ارسال شده است به اختیار به این شهر که در اختیار شبه نظامیان قرار دارد یا آرتیموفسک تحت کنترل نیروهای اوکراینی رهسپار می شوند.

به گفته ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک، بر اساس توافق شبه نظامیان و نیروهای اوکراینی، آتش بس تا ساعت شش بعد از ظهر امروز در دبالتسوا و اوگلگورسک رعایت خواهد شد و در این مدت ساکنان این دو شهر فرصت می یابند به مناطق امن تر بروند.

دبالتسوا و اوگلگورسک در هفته های اخیر صحنه درگیری های خونین میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان بوده است و دهها نفر از نیروهای دو طرف در این زد و خوردها کشته شده اند.

به گزارش رسانه های روسی، اوگلگورسک با خاک یکسان شده و در حال حاضر تحت کنترل شبه نظامیان قرار دارد.

درگیری ها در دبالتسوا ادامه دارد و به گزارش رسانه ها، چندین هزار نیروی اوکراینی مستقر در این شهر در محاصره شبه نظامیان قرار دارند.

در همین حال به گزارش ارتش اوکراین در شبانه روز اخیر یک نظامی این کشور در درگیری ها با واحدهای شبه نظامی کشته و 25 نفر هم مجروح شده اند.

به گزارش رسانه های روسی شهر دونتسک در شبانه روز اخیر آرام بود و هر از چند گاهی صدای تیراندازی از یکی از مناطق آن به گوش می رسید.

4949

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.