19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > اروپا – صدر اعظم آلمان به همراه رئیس جمهور فرانسه در نشست سه جانبه با رئیس جمهور روسیه در مسکو بحران اوکراین را بررسی کردند این تلاش سه جانبه بعنوان آخرین شانس دستیابی به توافقی برای صلح در اوکراین قلمداد می شود.

لطفا منتظر بمانید…

به گزارش خبرآنلاین شبکه خبری یورونیوز گزارش داد : آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه بعد از ساعت های مذاکره عصر روز جمعه مذاکرات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای رسیدن به توافقی درباره صلح پایدار در شرق اوکراین را آغاز کردند.

این تلاش سه جانبه بعنوان آخرین شانس دستیابی به توافقی برای صلح در اوکراین توصیف می شود با این حال بعد از ساعت ها مذاکره، هنوز خبری از نتایج این گفتگوها منتشر نشده است. برخی دیپلمات های نزدیک به مذاکرات گفته اند که شانس رسیدن به توافق زیاد نیست.

خبرگزاری ایسنا هم به نقل از شینهوا گزارش داد: رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان قرار است روز یکشنبه طی تماس تلفنی چهارجانبه‌ای در مورد پیشنهاد متوقف کردن درگیری‌ها در شرق اوکراین مذاکره کنند. دیپلمات‌ها اعلام کردند که هنوز پیشنهاد برقراری آتش‌بس بر روی میز است. سخنگوی کاخ کرملین نیز تایید کرد که رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه قرار است طی تماسی تلفنی در روز یکشنبه بر روی طرح صلحی کار کنند.

گفته می‌شود این طرح صلح تلاشی برای احیای آتش‌بسی است که در ماه سپتامبر در شهر مینسک در بلاروس امضا شد. از آن زمان، شورشیانی که برای استقلال از اوکراین با دولت این کشور می‌جنگند، مناطق بیشتری را تصرف کرده‌اند که این امر، زنگ خطری برای اوکراین و کشورهای حامی آن بوده است.

در همین حال کاخ کرملین اعلام کرد: مقامات سه کشور به پنج ساعت مذاکره‌شان در مورد بحران اوکراین بدون اعلام نتیجه این مذاکرات پایان دادند. این در حالی است که “دیمیتری پسکوف”، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: این نشست سازنده بود و مذاکرات برای تنظیم یک سند مشترک احتمالی با هدف اجرای مفاد توافقنامه مینسک ادامه خواهد یافت.
اما خبرگزاری مهر این نشست را موفقیت آمیز خواند
نشست سه جانبه رهبران آلمان، فرانسه، و روسیه در مسکو که تا ساعات ابتدایی صبح امروز شنبه ادامه داشت با موافقت طرفین برای اجرای توافقنامه صلح مینسک در اوکراین پایان یافت.

اما در این میان خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر از نتیجه خوب این مذاکرات می دهد در این گزارش آمده است:
بر اساس توافقی که میان «آنگلا مرکل»، «فرانسوا اولاند» و «ولادیمیر پوتین» به عمل آمد، پوتین و «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور اوکراین فردا در یک گفتگوی تلفنی چهارجانبه با حضور صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه شرکت می کنند.

روز گذشته اولاند، مرکل و پوتین مذاکراتی را پشت درهای بسته در مسکو در مورد بحران اوکراین انجام دادند. مبحث اصلی که قرار بود در این مذاکرات مطرح شود اجرای توافق نامه صلح مینسک در شرق اوکراین بود.

آسوشیتدپرس در حالی از پایان خوش مذاکرات مسکو خبر می دهد که در طی روزهای گذشته مقامات غربی اظهارات تندی را علیه مسکو مطرح کرده و بار دیگر روسیه را به دخیل بودن در ناآرامی های شرق اوکراین متهم کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا : نشست سه جانبه رهبران آلمان، فرانسه، و روسیه در مسکو که تا ساعات ابتدایی صبح امروز شنبه ادامه داشت با موافقت طرفین برای اجرای توافقنامه صلح مینسک در اوکراین پایان یافت.
اآسوشیتدپرس در حالی از پایان خوش مذاکرات مسکو خبر می دهد که در طی روزهای گذشته مقامات غربی اظهارات تندی را علیه مسکو مطرح کرده و بار دیگر روسیه را به دخیل بودن در ناآرامی های شرق اوکراین متهم کرده بودند.
 سفر مرکل و اولاند به روسیه یک روز پس از آن انجام شد که این رهبران آلمان و فرانسه به کی‌یف نیز سفر کردند و در دیدار با رئیس جمهوری اوکراین راه‌های پایانی حل بحران در این کشور را بررسی کردند.

سازمان ملل می‌گوید درگیری‌های شرق اوکراین از آوریل گذشته تاکنون حدود ۵۴۰۰ کشته بر جای گذاشته است. روسیه متهم است که به جدایی طلبان اوکراینی سلاح و تدارکات می‌دهد اما این اتهام را رد می‌کند.

طی این مدت و پس از آن که شورشیان طرفدار روسیه کنترل بخش‌های بزرگی از مناطق لوهانسک و دونتسک را در دست گرفتند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خانه‌هایشان فرار کردند. تصرف این مناطق بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه صورت گرفت. ن مذاکرات اخرین شانس برای دستیابی به صلح در اوکراین توصیف شده است.

26149

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.