19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > آمریکا – جورج شولتز وزیر خارجه اسبق آمریکا در کمیته سنای این کشور گفته است : ایرانی ها تا همین حالا در مذاکرات از ما پیش افتاده اند.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به اظهار نظر برخی از سیاستمداران صاحب نام آمریکا از جمله هنری کیسینجر و جورج شولتز وزاری خارجه اسبق این کشور نسبت به هرگونه توافق هسته ای با ایران ابراز نگرانی کرد.
این روزنامه نزدیک به بازهای آمریکایی در مقاله ای با عنوان «نگرانی هایی که توافق هسته ای ایجاد کرده است» به باراک اوباما بابت نادیده انگاشتن نظر مخالفان توافق هسته ای با ایران تاخته است.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه هدف دولت امریکا در مذاکرات از بین بردن توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم بود اما اکنون به نظر می رسد که همه چیز برای پذیرفتن هزاران سانتریفیوژ ایران آماده است سیاست های اوباما را برخلاف رویه معمول علیه ایران دانسته و پیش بینی کرده است که او در این راه حتی در بین دموکرات های کنگره نیز تنها خواهد ماند.

این روزنامه راست گرای آمریکایی اوباما را متهم کرده است که به دنبال به دست آوردن هر توافقی با ایران بدون توجه به رای مساعد کنگره است و حتی می خواهد یک تنه تحریم هایی که در اصل توسط کنگره وضع شده اند را به نفع ایران تعلیق کند.
واشنگتن پست سپس به اظهار نظرهایی از سوی دو وزیر خارجه اسبق این کشور درباره ایران و توافق هسته ای اشاره کرده و نوشته است : هنری کیسنجر در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که معتقد است مذاکرات هسته ای با ایران به بیراهه رفته است و در حالی که این مذاکرات ظاهرا به صورت چندجانبه ادامه دارد اما در واقع “به مذاکرات دوجانبه ای” میان ایران و آمریکا آن هم “بر سر میزان توانایی هسته ای این کشور و نه برچیده شدن آن ” تبدیل شده است.

این روزنامه با وارد کردن اتهاماتی تکراری به ایران از زبان جان مک کین سناتور جمهوریخواه کنگره از جمله دخالت در امور سایر کشورهای منطقه و گسترش هژمونی منطقه ای از جرج شولتز وزیر خارجه اسبق دیگر این کشور برای اثبات ادعای خود شاهد آورده و بیان کرده است: جرج شولتز، وزیر امور خارجه پیشین در کمیته سنا اقدامات تهاجمی منطقه ای ایران را برای مذاکرات “بسیار نگران کننده” خوانده و گفته است “به نظر من ایران تا همین حالا در مذاکرات از ما پیش افتاده است.”
این روزنامه در پایان با انتقاد از اوباما نسبت به ادامه این رویه هشدار داده و پیشبینی کرده است که چنین اقدام یک طرفه ای از سوی او قوی ترین حامیان وی در کنگره را نیز منزوی خواهد کرد.

4949

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.