17

جامعه > حوادث – روزنامه ایران نوشت:

گردانندگان شبکه دزدان خانه‌ها و مغازه‌ها که در پوشش رفتگران توطئه‌های خود را اجرا می‌کردند از سوی مأموران کلانتری 15 رجایی شهر دستگیر شدند.

سرهنگ «سیدحسین سیدحقیقی» فرمانده پلیس کرج در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت‌های مشابهی از سوی اهالی رجایی شهر مبنی بر سرقت خانه ها  و مغازه‌ها پیگیری موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 15 رجایی شهر قرار گرفت.
وی گفت: بلافاصله چند تیم عملیاتی با انجام کارهای اطلاعاتی دریافتند که دزدان از مجرمان حرفه‌ای هستند که با پوشیدن لباس رفتگران اقدام به سرقت از خانه‌ها و مغازه‌ها می‌کنند.
با تلاش مأموران محل اختفای آنها در شهرک بهداری شناسایی شد و با دستور مقام قضایی پس از محاصره آنجا زمانی که هر سه دزد در خواب بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ سید حقیقی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این دزدان ابزار سرقت مانند قیچی آهن‌‌بر، دو دریل و سنگ فرز مخصوص بریدن قفل، تابلو فرش، تلویزیون، دستگاه پخش و باند، رایانه، پرینتر و اسکنر کشف شد.
سه دزد خواب‌آلود در بازجویی‌های مأموران ابتدا هرگونه سرقت را نپذیرفتند اما وقتی خود را در برابر مدارک پلیسی دیدند لب به اعتراف گشوده و گفتند که با تشکیل باندی معروف به باند دالتون‌ها با پوشیدن لباس کارگران شهرداری به بهانه نظافت محله‌ها در ساعات خلوت شبانه روز با استفاده از قیچی آهن‌بر، قفل در ورودی آنها را شکسته و از خانه‌ها و مغازه‌ها سرقت می‌کردند.
اعضای این  باند تا کنون به 15 سرقت در مناطقی از باغستان، رجایی شهر، شاهین ویلا، دهقان ویلا، جهانشهر، گلشهر و دولت آباد اقدام کرده‌اند.
فرمانده پلیس کرج در پایان با هشدار به مردم در حفاظت فیزیکی و ایمنی خانه‌هایشان از آنها خواست تا نسبت به رفت و آمد مشکوک افراد گدا، فالگیر، رمال، نظافتچی و… در اطراف خانه یا محل کارشان حساس بوده و در صورت مشاهده این‌گونه موارد پلیس را مطلع کنند.

17302

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.