18

اقتصاد > اقتصاد کلان – رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران اعتقاد دارد که «تعیین یک سقف درآمدی به تنهایی نمی‌تواند عامل پرداخت یا قطع یارانه نقدی باشد.»

مریم فکری:

به نظر می‌رسد دولت به این موضوع پی برده است که با وجود نبود بانک اطلاعاتی کافی، نمی‌شود خط‌کشی گذاشت و درآمدهای بالاتر از 2.5 میلیون تومان را از دریافت یارانه حذف کرد.

بر این اساس، گفته می‌شود دولت نسبت به موضع قبلی خود در کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با حذف درآمدهای بالای 2.5 میلیون تومان در ماه عقب نشسته؛ تا جایی که در جلسه اخیر این کمیسیون اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

در همین رابطه، محسن بهرامی‌ارض‌اقدس، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران و مشاور معاون اجرایی رییس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره حذف یارانه نقدی خانواده‌های با درآمد بیش از 2.5 میلیون تومان اظهار داشت: «به نظر من این کار کاملا غیرکارشناسی است.»

وی افزود: «تعیین یک سقف درآمدی به تنهایی نمی‌تواند عامل پرداخت یارانه نقدی یا عامل قطع یارانه باشد.»

مشاور معاون اجرایی رییس‌جمهور تصریح کرد: «2.5 میلیون تومان برای شهری مثل تهران و برای یک خانواده 5 نفره، کاملا در آستانه خط فقر قرار دارد و این خانواده‌ها نیازمند یارانه هستند.»

بهرامی‌ارض‌اقدس توضیح داد: «2.5 میلیون تومان برای یک خانواده دو نفره یا یک خانواده صاحب خانه ممکن است کافی باشد، اما اگر همان خانواده مستاجر باشد، اصلا کافی نیست. همچنین اگر این خانواده یک مریض داشته باشد که لاعلاج باشد، 2.5 میلیون تومان که هیچ، باید کمک بیشتری هم به او کرد. تازه اگر دو تا فرزند دانشجو هم داشته باشد، اصلا کافی نیست.»

وی متذکر شد: «در واقع اصلا نمی‌شود یک خط‌کش گذاشت و گفت هر کسی 2.5 میلیون تومان می‌گیرد، یارانه‌اش را قطع کنید.»

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که سیستم اطلاعاتی و بانک‌های اطلاعاتی ما کامل نیست، گفت: تنها جایی که این سیستم را پیاده کرد، در میان کارمندان دولت است. در واقع باز هم کارمندان دولت هستند که هم در عروسی و هم در عزا سرشان را می‌برند؛ همان‌طور که مالیات از کارمندان می‌گیرند.»

بهرامی‌ارض‌اقدس ادامه داد: «کارمندان دقیقا مشخص است چقدر درآمد دارند و اطلاعاتشان شفاف است.»

وی تاکید کرد: «بر این اساس، این‌که بگویند کسانی که بالای 2.5 میلیون تومان درآمد دارند، یارانه‌شان قطع شود، اصلا کارشناسی نیست و علتی هم که دولت تا به حال به سمت قطع یارانه نرفته، پیچیدگی‌های این موضوع است.»

22539

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.