18

اقتصاد > جهان – تحقق وعده های انتخاباتی حزب سیریزا بسیار بعید به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتخابات اخیر در یونان با پیروزی حزب چپگرای سیریزا همراه شد، حزبی که وعده داده بود که سیاست هایی  متفاوت از دولت های قبلی را به کار بگیرد. یکی از اصلی ترین وعده های نخست وزیر جدید، آقای الکسیس سیپراس، پایان بخشیدن به سیاست ریاضت اقتصادی بود، او همچنین وعده داده بود که اروپایی ها را مجبور خواهد کرد که بخشی از بدهی های خارجی دولت یونان را ببخشند اما اکنون به نظر می رسد که تحقق وعده های او چندان هم ساده نیستند. نهادهای وام دهنده به یونان در مقابل درخواست بخشش بدهی های یونان مقاومت می کنند و بانک مرکزی اروپا نیز در اقدامی تازه اعلام کرده که از پذیرش اوراق قرضه دولت یونان به عنوان وثیقه حمایت مالی از بانک های آن کشور خودداری خواهد کرد. اقدامی که باعث افت شدید بازارهای مالی در یونان شد.

شاید به همین خاطر باشد که هفته نامه اکونومیست نیز با بدبینی به امکان تحقق وعده های انتخاباتی حزب سیریزا می نگرد. این هفته نامه که رویکردی لیبرال دارد در تازه ترین شماره اش کارتونی را منتشر کرده که در آن نخست وزیر تازه یونان در یک سیرک تلاش می کند اژدهایی بزرگ به نام بدهی های یونان را از حلقه ای کوچک که نماد وعده های انتخاباتی حزب سیریزا است عبور دهد. هرچند که این کار غیرممکن به نظر می رسد اما آقای سیپراس همچنان تاکید می کند که او <<خوشبین>> است. آنگلا مرکل که در میان تماشاچیان حضور دارد در حال مطرح کردن این پرسش است که آیا نخست وزیر یونان یک جادوگر است یا یک دلقک؟

ابتدای امسال پیش بینی ها نشان می داد که اقتصاد یونان پس از چندین سال بالاخره رشد اقتصادی مثبت را تجربه خواهد کرد اما افزایش تنش های میان این کشور و بانک مرکزی اروپا ممکن است سرنوشت متفاوتی را برای اقتصاد یونان رقم بزند.

3535

 

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.