19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > آفریقا – ایسنا نوشت:

 کشورهای آفریقایی که یک نیروی منطقه‌ای برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام در نیجریه تشکیل داده‌اند، متعهد شدند 8700 نظامی، نیروی پلیس و کارکنان غیرنظامی برای مقابله با این گروه به نیجریه اعزام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه آفریقا پیش از این، تشکیل نیروی منطقه‌ای با 7500 عضو از کشورهای نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین را برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام در نظر گرفته بودند.

اعضای بوکوحرام اراضی گسترده‌ای را در شمال شرق نیجریه تحت تصرف و اشغال درآورده‌اند وحملات خود را علیه کشورهای همسایه تشدید کرده‌اند. ارتش نیجریه پنج سال است که برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام تلاش می‌کند؛ گروهی که تاکنون هزاران تن از شهروندان نیجریه را کشته و حدود 5 / 1 میلیون تن را آواره کرده است.

در شرایطی که نیجریه برای برگزاری انتخابات آماده می‌شود، و تهدید منطقه‌ای شبه نظامیان به شدت افزایش یافته است، دیپلمات‌ها می‌گویند که کشورهای همسایه باید به جنگ علیه شبه نظامیان بپیوندند. تعهد به اعزام نیروهای جدید پس از سه روز مذاکره در کامرون میان کارشناسان کشورهای مذکور اعلام شد.

هنوز هیچ بودجه‌ای برای این عملیات منطقه‌ای در نظر گرفته نشده است. همین طور زمان اعزام این نیروها نیز اعلام نشده است. اتحادیه آفریقا همچنین قرار است برای این عملیات از شورای امنیت سازمان ملل تقاضای کمک کند.

49261

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.