19
محل تبلیغ شما
19
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار بین المللی

برو بریم »
مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

شما برای خرید ملک در کانادا باید در ابتدا اطلاعاتی درباره ی این کشور داشته باشید. بعد از روسیه، کانادا جزو دومین کشور از نظر ...

بین الملل > خاورمیانه – ایرنا نوشت:

یک مقام قضایی مصر اعلام کرد که دادگاهی در این کشور قرار است به پرونده ای که طی آن از ترکیه به خاطر ˈحمایت از تروریسمˈ شکایت شده است، رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری ˈآناتولیˈ، این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود روز گذشته (شنبه) گفت: قرار است دادگاه امور فوری در شهر اسکندریه در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند) در این خصوص تشکیل شود.

به گفته وی، ˈطارق محمودˈ وکیل مصری شاکی این پرونده است.

بر اساس اظهارات این مقام قضایی مصر، محمود در این پرونده مدعی شده است که ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهوری ترکیه پس از برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری سابق مصر از قدرت در سال 2013، از جنبش اخوان المسلمین حمایت و از مصر در این زمینه انتقاد کرده است.

اخوان المسلمین که از مرسی حمایت می کرد در دسامبر (آذر/دی) 2013 در مصر به عنوان ˈسازمان تروریستیˈ اعلام شد.

مقام مصری که پیش تر از وی یاد شد افزود که وکیل این پرونده همچنین ترکیه را مهم ترین منبع قاچاق اسلحه به مصر و رساندن آن به دست تروریست ها در این کشور معرفی کرده است.

وی به نقل از محمود افزود: ترکیه به مامنی برای رهبران اخوان المسلمین که با اتهامات جنایی در مصر مواجهند تبدیل شده و علیه قاهره موضعی خصمانه اتخاذ کرده است.

این وکیل مصری در اظهاراتش یادآوری کرده است که ترکیه تاکنون میزبان چندین نشست بین المللی اخوان المسلمین بوده و شبکه های ماهواره ای این جنبش را حمایت کرده است.

دولت ترکیه تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است. مناسبات میان مصر و ترکیه از زمان خلع مرسی از قدرت رو به تیرگی گذاشته است.

در روزهای اخیر یکی از مقامات ترکیه آمادگی این کشور را برای بررسی روابط با مصر اعلام کرده بود.

26149

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.