18

اقتصاد > اقتصاد کلان – سایت صدای اقتصاد نوشت:

کمیسیون تلفیق بعد از آنکه تصمیم به الزام دولت برای حذف یارانه نقدی خانوارهای با درآمد بیش از 2.5 میلیون تومان در ماه گرفت، 4 گروه شغلی را هدف قرار داد. این کمیسیون پیشنهادی را برای طرح در صحن علنی مجلس در نظر گرفته که طبق آن پزشکان، وکلا، قضات و اساتید دانشگاه از دریافت یارانه نقدی در سال آینده حذف خواهند شد.
اساتید دانشگاهی از جمله گروههای هدف مجلسی ها برای حذف یارانه نقدی هستند. اما نگاه گروههای هدف به این پیشنهاد متفاوت است.

“فرشاد مومنی” استاد دانشگاه علامه طباطبایی در این خصوص به صدای اقتصاد ضمن طرح این سوال که آیا برخوردهایی این چنینی، پشتوانه عالمانه و مبتنی بر برنامه دارد؟ گفت: من معتقدم که چنین پشتوانه ای برای این تصمیم وجود ندارد. در این راستا باید از دولت و مجلس خواست که به جای این نوع برخوردهای جزئی نگر و غیربرنامه ای، یک راهکار اصولی برای این مسئله اتخاذ کند.
  مومنی اعتقاد دارد: این طرز برخورد که دهها ابهام و ناسنجیدگی به همراه دارد، قطعا گره ای از مشکلات کشور رفع نخواهد کرد.
این استاد اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از اساتید دانشگاه به لحاظ ساختاری با سیاست پرداخت یارانه نقدی مخالفند و این را دریافت نمی کردند، تصریح کرد: بنده شخصا برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده بودم و به تمام دوستان هم گوشزد میکردم که ما هم به لحاظ اخلاقی و هم از نظر حرفه ای، نباید با این سیاست نادرست همراهی کنیم. سیاستی که از ریشه اشتباه بود.
وی ضمن تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید بدانند که برخوردهای انفعالی اینگونه گره گشا نبوده و مشکلات تازه ای هم به همراه خواهد داشت، اذعان کرد: برای این کار باید ابتدا یک گزارش ملی تهیه کرد و تمام گروههای پرنفوذی که بر ادامه این رویه غلط پافشاری می کنند را مورد شناسایی قرار داد.  باید کمک کرد که با یک راهکار مناسب و کارشناسانه کشور را از این فضای نامناسب خارج کرد.

3535

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.