18

اقتصاد > بازارکار – ایسنا نوشت:

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران‌ با بیان اینکه سهم دستمزد بر قیمت تمام شده کالا بین 7 تا 10 درصد است، از بررسی موضوع افزایش بن خواربار و پایه سنواتی کارگران در جلسه بعدی شورای عالی کار خبر داد.

ابوالفضل فتح‌اللهی گفت‌: جلسه هفته گذشته شورای عالی کار که قرار بود با محور بررسی افزایش پایه سنواتی و بن خواربار کارگران تشکیل شود به دلیل عدم حضور وزیران اقتصادی برگزار نشد و تصمیم‌گیری در خصوص رقم بن خواربار کارگران این هفته مشخص می‌شود.

او با اشاره به ارسال مصوبه افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران به هیات وزیران گفت: در حال حاضر حق مسکن کارگران 20 هزار تومان است و در صورت تصویب افزایش 20 هزار تومانی آن در هیات وزیران از سال آینده 40 هزار تومان بابت حق مسکن کارگران پرداخت خواهد شد.

فتح اللهی در ادامه درباره بسته پیشنهادی نمایندگان گروه کارگری در جلسه این هفته کمیته مزد و بهره‌وری گفت: افزایش پایه سنواتی و بن خواربار دو مولفه تاثیرگذار بر درآمد و دریافتی کارگران است و از این رو درصددیم تا پس از بررسی کارشناسی روی این موضوع بسته پیشنهادی خود را ارائه دهیم.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور همچنین درباره اظهارات برخی از نمایندگان کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار که امضای صورتجلسه مزد 94 را منوط به پرداخت سهم تولید از هدفمندی کرده بودند، گفت: گروکشی برای تعیین حداقل دستمزد حرکت پسنیده‌ای نیست و اگر بنگاهها دچار مشکل هستند به کارگران ارتباطی ندارند بلکه باید مطالبات خود را از دولت مطالبه کنند.

او گفت: بسیاری از کارفرمایان و بنگاههای اقتصادی که سیستمشان دچار مشکل‌ است همه چیز را از جنبه منفی نگاه می کنند و هنگام تعیین دستمزد کارگران مشکلات خود را پیش می‌کشند در حالی که هستند کارفرمایانی که در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی کار می‌کنند و تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

او سهم دستمزد بر قیمت تمام شده کالا را بین 7 تا 10 درصد ذکر کرد و گفت: جامعه کارگری از مشکلات پیش روی کارفرمایان اعم از تحریم‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مواد اولیه، عوارض گمرکات، نقدینگی و معوقات بانکی آگاه است اما این موضوع ارتباطی با کارگران ندارد و باید از طریق دولت حل شود.

45231

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.