24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > لیگ برتر – امیر قلعه نویی باری دیگر و این بار علنی تر از همیشه علیرضا منصوریان را تهدیدی برای خود خواند.

آریا صالحی:امیر قلعه نویی باری دیگر و این بار علنی تر از همیشه علیرضا منصوریان را تهدیدی برای خود خواند. او که در نیم فصل اول چند بار به نبی و کشوی جادویی دبیر پیشین اشاره کرده بود . اشاره به نبی ، درحالی که همه نبی را به دوستی با منصوریان می شناسند ، این ابهام را به همراه داشت که قلعه نویی منصوریان را هدف قرار داد. این بار اما او بعد از 3 برد متوالی و درحالی که نفت توانست در یک بازی یک طرفه سایپای ده نفره را شکست دهد بالاتر از استقلال بماند، سرمربی آبی ها شفاف تر از منصوریان گفت:« ما با هر تیمی بازی می کنیم باید دعا کنیم که به حریفمان کارت ندهند. تیم ها جلوی ما تخلیه می شوند و بعد به رقیب ما می رسند.»

قرعه نفت پشت استقلال افتاده است و خیلی اتفاقی این دو تیم در جدول در هفته های اخیر در رقابت با هم قرار گرفته اند. قرعه کشی لیگ کاملا اتفاقی و رندوم برگزار شده و با همان سیستم همیشگی . اما چرا این بار قلعه نویی می نالد؟ شاید دلیلش مربی نفت است.

علیرضا منصوریان. اینکه نفت و تیم جوان سرمربی آن در کورس قهرمانی قرار گرفته شاید یکی از بزرگترین دغدغه های قلعه نویی است. قلعه نویی بی شک منصوریان را جدی ترین آلترناتیو خود می داند. او که خود روزی به دوره اوج مربیانی چون پورحیدری و ناصر حجازی پایان داده بود ، در یک دهه گذشته آلترناتیوی جدی نداشت و گزینه ای چون مظلومی را هیچ گاه رقیبی برای خود نمی دانست اما مدت ها بود سکوهای استقلال نشان می دادند واکنشی حمایتی به فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان دارند. شاید تا سال قبل قلعه نویی هیچ یک از این دو را رقیب نمی دانست که آنها را در دنیای مربیگری صاحب شانس نمی دانست اما حضور منصوریان در کنار کارلوس کروش و بازگشت موفقش به لیگ شرایط را به کلی برگرداند. قلعه نویی که نماد مربیگری سنتی در ایران است و با همین برند سنتی به موفقیت های زیادی رسیده حالا با رقیبی روبروست که تفاوت هایی آشکار با او دارد.رقیبی که برای خود لقبی شناخته شده میان هواداران دارد. اگر قلعه نویی ژنرال است ، رقیبش را داش علی می خوانند .

اگر قلعه نویی برای کلاس مربیگری ، چند هفته تمرینات بایرلورکوزن را از نزدیک دیده است ، منصوریان دو فصل را در بوندسلیگای آلمان و دو فصل هم در لیگ یونان بازی کرده است. منصوریان بازی در جام جهانی و 50 بازی ملی را در کارنامه دارد و اگر قلعه نویی با یک فصل مربیگری نیمه کاره در استقلال اهواز به استقلال تهران رسید ، رقیبش 4 سال سابقه مربیگری در تیم ملی را در کارنامه دارد. صعود به جام جهانی را به عنوان مربی تجربه کرده و با مربی سرشناسی چون کارلوس کروش کار کرده و حالا صمیمی ترین یار این مربی پرتغالی شناخته می شود. حالا بخشی از موفقیت های نفت را برگرفته از تفکرات سرمربی تیم ملی می دانند . آموزه های مرد پرتغالی به شاگرد جوانش که 3 زبان انگلیسی ، آلمانی و یونانی را به خوبی حرف می زند و اساس مربیگری اش بر پایه آنالیز است.

تمام ویژگی هایی که از منصوریان یک مربی مدرن می سازد و با تغییر نسل در فوتبال ایران ، قلعه نویی شاید حق داشته باشد که نگران شود. او در روز پیروزی سعی می کند استرس را به کاروان تیم رقیب و البته فشار را به برگزارکنندگان و داوران منتقل کند تا شاید حریف به چالش دچار شود.

قلعه نویی از داوری ها در لفافه گلایه می کند درحالی که ده نفره شدن سایپا برابر نفت ، در اصفهان برای نفت هم افتاد اما این تیم بازی باخته به سپاهان را 10 نفره مساوی کرد. استقلال هم در دو بازی اخیرش دو اشتباه بزرگ داوری به کمکش آمده. ابتدا اشتباه سهوی فغانی که پنالتی صادقی روی بازیکن سایپا را نگرفت و دیگری در بازی با پیکان و گل سالم این تیم که در دقیقه 92 مردود اعلام شد. قلعه نویی بیش از اینکه از نفت به عنوان حریف مستقیم دلهره داشته باشد انگار از منصوریان و آینده ای که در پیش است نگران شده.

4141

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.