24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > دیگر ورزشها – انتخابات فدراسیون گلف بزودی برگزار می شود ، کاندیداهای جوانی برای این رشته جذاب اما مهجور در ایران قدم پیش گذاشته اند که خبرانلاین سعی می کند با نامزدهای اصلی این رشته گفت و گوهایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛او یکی از چهره های شناخته شده در رشته ی گلف است که اکنون برای ریاست این فدراسیون کاندیدا شده است. امیر حمزه توسلی که به مدت چند سال سرپرستی هیأت گلف استان تهران را عهده دار و زمانی به عنوان مشاور عالی این فدراسیون با مسائل واقعی و مشکلات کلیدی این ورزش در ایران آشنا و درگیر بوده، این بار تصمیم دارد بار دیگر پا به عرصه عمل گذارد. تا گلف جان تازه ای بگیرد. در سال های گذشته توسط او و تیم جوانش حرکت های خوب و مؤثری مانند برگزاری مسابقات بین المللی اوپن و راه اندازی و تجهیز دفتر هیأت گلف استان تهران که روزهای پرشور مسابقات اوپن دوره ای اول و دوم را هنوز به خاطر دارد، آغاز شده بود که این حرکت با توجه به جداشدن او از گلف ناتمام ماند توسلی با اشاره به اهمیت گلف در سلامت روحی و جسمی جامعه و در انتقاد به عدم توجه به نقش گلف در کاهش میزان استرس های ناشی از زندگی شهری می افزاید: «به عقیده ی من همه ی رشته های ورزشی جایگاه خوبی در بین مردم دارند در همه ی ورزش ها مهمترین چیز که هم اولویت دارد و هم فراگیری، مبحث سلامتی است و در وهله ی دوم موضوع، موضوع قهرمانی است اما در گلف اولویت تمرکز همزمان بر جسم و روح است.» هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و هر انسانی تا زمانی که بتواند راه برود می تواند گلف بازی کند. ضمن اینکه آسیب دیدگی در این ورزش خیلی است.

امیر حمزه توسلی

او اعتقاد دارد می شود باور اینکه گلف ورزش پولدارهاست را تغییر داد و این وظیفه ی فدراسیون است که بتواند از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی و توسعه ی زمین های گلف و استفاده ی مشارکتی از امکانات و تجهیزات ورزشی، هزینه های تمام شده ی این ورزش را برای شهروندان کاهش داد.

به عقیده ی توسلی گلف در تمام دنیا به عنوان یک ورزش دیپلماتیک شناخته می شود و بسیاری از مذاکرات سیاسی و اقتصادی در سایه ی آرامش و تمرکز، در زمین گلف نتیجه می دهد. او می گوید اگر درهای بسته باز شوند از فشارها کاسته و به آرامش و تمرکز افزوده می شود شاید قدم زدن و انجام این بازی در ورزشی که تنها داورش وجدان آدمی است انسان را به درجه ای از آرامش و خودباوری برساند که بتواند برنامه و اهداف زندگی روزمره ی خود را با توان خاصی دنبال نماید. اما فدراسیون گلف که در طول چند سال گذشته عقبگرد فراوانی داشته و حتی تا مرز نابودی هم پیش رفته و نمونه ی بارز آن وضعیت تنها زمین گلف تهران است که این روزها حال و روز خوشی ندارد و قطعاً احیای دوباره ی گلف نیاز به زیر ساختارهای زیادی دارد. توسلی به این نکته هم اشاره              می کند و ادامه می دهد متأسفانه ما یکی از بهترین زمین های گلف در خاور میانه را تقریباً از دست داده ایم دسترسی زمین گلف مجموعه ی ورزشی انقلاب به شبکه اتوبانی تهران و نام زیبای کوه البرز در کنار استقرار چندین هتل بین المللی در نزدیکی این زمین، همه و همه از ویژگی های منحصر به فرد زمین گلف تهران بوده که امروزه متأسفانه از نفس افتاده است.

رئیس اسبق هیأت گلف استان تهران ادامه می دهد: از 18 قسمت این زمین 5 قسمت آن به طور کامل از بین رفته است.

آنچه مسلم است بازیکنان مجبورند در مسابقات، این 5 قسمت را در زمین های دیگر تکرار کنند. اگر این زمین در اختیار فدراسیون بود می توانستیم آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم و دوباره آن را احیا نمائیم. همچنین او می گوید گلف قدمتی بیش از فوتبال دارد و ابتدا از شهر مسجد سلیمان و استان خوزستان به ایران وارد شده است. شک نداشته باشید که از طریق گلف می توان صنعت توریسم را هم رونق داد.

در کشور عزیزمان ایران که دارای چهار فصل آب و هوایی است می توان با احداث زمین های گلف مدرن در کنار هتل های بین المللی به جذب گردشگر همت گمارد. امروزه خیلی از کشورها صنعت توریسم خود را مدیون گلف می دانند مانند امارات، مالزی، ترکیه و … که دارای بهترین زمین های گلف می باشند و از آن ها بهره های فراوانی می برند. به عقیده ی توسلی از این طریق و جذب سرمایه گذاران مشتاق داخلی و خارجی، ورزش گلف می تواند با کمترین بودجه ی دولتی اداره شود. او مقایسه جالبی می کند: «به عقیده ی من ورزشی مثل فوتبال در ایران نه تنها نباید از بودجه ی دولتی استفاده کند بلکه می تواند در بخش مالی به ورزش هم کمک کند.» آن ها میلیون ها هوادار پر شور دارند و این یعنی تقاضا ! ! ! ولی مشتاقان گلف به اندازه ی یک هزارم هواداران فوتبال هم نیستند اما در گذشته توانستیم بدون بودجه ی دولتی مسابقات بین المللی با کیفیت بالا را برگزار کنیم و روی پای خود بایستیم.

خوشحالم که در دولت یازدهم نگاه و رویکرد حرفه ای تری را نسبت به اکثر حوزه ها شاهد هستیم که ورزش و گلف نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکنون که بعد از مدت ها وزیری با سابقه ی ورزشی و دانشگاهی بر مسند این وزارتخانه است امیدوارم شاهد تبلور رابطه ی ورزش گلف با صنعت توریسم و دیپلماسی، بیش از پیش باشیم.

اما حرف های پایانی کاندیدای ریاست فدراسیون گلف آنجا که او می گوید: «ما برای رسیدن به اهدافی که داریم باید زیرساخت ه0ا را قوی کنیم. پس از آن به بخش خصوصی اطمینان لازم را بدهیم که فضا برای فعالیت دارند در خارج از تهران و شهرستان ها فضاهای زیادی وجود دارد که می تواند به فضای ورزشی تبدیل شود.» شک نکنید که اگر 10 زمین استاندارد داشته باشیم می توانیم مسابقات بین المللی گلف را در سطح کلان برگزار کنیم در کنار این مسابقات می توانیم فضا را به سمت عمومی کردن این ورزش پیش ببریم. باید به هیأت ها در سراسر کشور نگاه ویژه ای داشته باشیم اکنون آن ها از حداقل امکانات برخوردار هستند… من امیدوارم هر اتفاقی که می افتد یا هر کس که رئیس فدراسیون می شود به سود جامعه گلف و نهایتاً ورزش کشور باشد.ما استعدادها و پتانسیل های زیادی داریم و می توانیم با مینی گلف و وود بال از مدارس شروع کنیم و ورزشکاران حرفه ای را تحویل جامعه ورزش بدهیم.

 

251 41

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.